Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #1 Skrevet 1. november 2004 Har noen av dere en "mirakelkur" på hvordan jeg kan slippe å være så oppblåst i magen? Er i perioder så oppblåst at jeg ser nesten gravid ut igjen, det kan være sånn i dager, ja til og med i et par uker. :veldigsur:
Gjest Ninakanin Skrevet 1. november 2004 #2 Skrevet 1. november 2004 Holde deg unna frukt som druer og sånn, og heller få i deg fiber..? hmm..vet ikke! Tenkte å foreslå at det sikkert bare var i forbindelse med mensen, men hvis det er i uker om gangen så er det jo ikke så lett!
Nella Skrevet 1. november 2004 #3 Skrevet 1. november 2004 Vet at det er noe som heter Oxytarm på helsekosten som skal regulere sånt på en god måte. Eller er det kosten da. Mange som blir oppblåste av mye hvetemel, så et grovere brød evnt prøv å lage et brød med speltmel istede for å se. Kutt ut noe frukt for en periode....
Suzy Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Mye fiber, drikk mye vann og ta evt Minifom (?) som du får kjøpt på apoteket. Kjerringråds varianten er en spiseskje med karve etter måltider med mye gassproduserende mat. Jeg syns det hjelper... eller uttrekk av ingefær med jevne mellomrom (100 g grovhakket ingefær i en liter vann, 50 g sukker og litt sitron - kok i 10 minutter og sil av. Kan drikkes varm eller kald - best varm)
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #5 Skrevet 2. november 2004 BIOLA! Har hjulpet helt ubeskrivelig på meg. Nå vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten.
Gjest Gjesta Skrevet 2. november 2004 #6 Skrevet 2. november 2004 Hvis du drikker mye lightbrus kan du bli oppblåst av det! K
Gjest hjalmarlover Skrevet 29. april 2005 #7 Skrevet 29. april 2005 Unngå å tygge tyggis for ofte og unngå å få for mye luft i munnen når du spiser(ikke snakk med mat i munnen!!)
-Fisken- Skrevet 30. april 2005 #8 Skrevet 30. april 2005 Mye fiber, drikk mye vann og ta evt Minifom (?) som du får kjøpt på apoteket. Kjerringråds varianten er en spiseskje med karve etter måltider med mye gassproduserende mat. Jeg syns det hjelper... eller uttrekk av ingefær med jevne mellomrom (100 g grovhakket ingefær i en liter vann, 50 g sukker og litt sitron - kok i 10 minutter og sil av. Kan drikkes varm eller kald - best varm) Prøv miniform ja, som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Ingefær gjør meg bare mer oppblåst.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #9 Skrevet 30. april 2005 Er i perioder så oppblåst at jeg ser nesten gravid ut igjen' date=' det kan være sånn i dager, ja til og med i et par uker. :veldigsur:[/quote'] O.O Det der hørtes såpass alvorlig ut at hadde jeg vært deg hadde jeg snakka med legen om det. Kansje er du allergisk mot en vanlig matvaresort?
tommeline Skrevet 30. april 2005 #10 Skrevet 30. april 2005 Jeg ville gått til lege! Hvis det er noe som gjentar seg til stadighet er det noe som ikke er som det skal. Kan være allergi mot noe, eller andre problemer med tarmsystemet. Ikke for å skremme deg altså, men om ikke annet er det greit å vite at alt er som det skal
Loolaa Skrevet 30. april 2005 #11 Skrevet 30. april 2005 Jeg anbefaler også Minifom. Har svært god erfaring med det selv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå