Gå til innhold

Misunnelig på suksessfulle bloggere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..som ikke sliter med økonomiske problemer som oss andre.

Jeg har som store deler av andre i Norge, mistet jobben min. Og jeg går nå på nav.

Bloggere som f.eks Sophie Elise klarer seg godt utenfor den økonomiske oljekrisen. Hun lever neppe med de bekymringene som vi andre har..

Anonymkode: a1646...4df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å les blogger.

Finn løsninger.

Anonymkode: 22b6c...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skape noe eget? Å misunne andre kommer man ingen vei med...

Hun du nevnte hadde sikkert ikke en plan klar, men har gjort sitt hele tiden og til slutt lyktes med det.

Hva med å lage en egen blogg, ei bok, musikk, et bilde?

Det skjer ingenting før man begynner selv. Sett deg egen mål med dine evner i fokus. 

Ikke fortsett med offerrollen...

Anonymkode: 1ccc5...c7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å les blogger.

Finn løsninger.

Anonymkode: 22b6c...95f

Jeg leser bare det som står i media.

Med så mange arbeidssøkere på en gang, er det ikke så mange løsninger..

Skrevet

Ta deg en utdanning da.Klipp håret og få deg en jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser bare det som står i media.

Med så mange arbeidssøkere på en gang, er det ikke så mange løsninger..

Du har helt feil fokus ts.

Du må sette deg selv i sentrum å gå utifra ditt utgangspunkt, alle har et utgangspunkt, og veldig mange vet ikke hvilket potensial de egentlig har fordi de glemmer å tenke utenfor boksen. Ha dine evner og ønsker i midten og hande ut ifra det, så kan ting begynne å skje.

Og så må du slutte å sammenligne deg med andre!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å skape noe eget? Å misunne andre kommer man ingen vei med...

Hun du nevnte hadde sikkert ikke en plan klar, men har gjort sitt hele tiden og til slutt lyktes med det.

Hva med å lage en egen blogg, ei bok, musikk, et bilde?

Det skjer ingenting før man begynner selv. Sett deg egen mål med dine evner i fokus. 

Ikke fortsett med offerrollen...

Altså.., jeg unner henne den suksessen hun har fått til. Men misunner bare mennesker som slipper å leve et liv i økonomiske bekymringer. Vi andre dødelige klamrer oss fast til jobbene, helt til di ikke lengre greier å bære oss med..

Tenk hadde man bare vunnet såpass mye i lotto, at man aldri trengte å bekymre seg for jobbene man ikke får. At man slipper å oppleve nederlag etter nederlag.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt og les de elendige bloggene. Du er deres inntektskilde. Synes du det er urettferdig at de har disse inntektene? Så ikke gi dem penger. 

Jeg er også på jakt etter jobb og JA, markedet er hardt, men så og si alt du foretar deg annet enn å lese blogger er mer produktivt. Har ingen sympati for voksne mennesker som bruker dagen på internett på tullball. Hadde du i det minste heller sittet der med en TED-talk. 

Jeg bruker mye tid på å søke jobber. Sitter på Duolingo (gratis) og bedrer språkkunnskaper. Løper ute. Leser.

Meld deg for en frivillig organisasjon. Ta videreutdannelse. Alt er bedre enn et hull på CVen som ikke kan forklares med annet enn "jeg var bitter på fulltid". 

Anonymkode: da1f3...117

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså.., jeg unner henne den suksessen hun har fått til. Men misunner bare mennesker som slipper å leve et liv i økonomiske bekymringer. Vi andre dødelige klamrer oss fast til jobbene, helt til di ikke lengre greier å bære oss med..

Tenk hadde man bare vunnet såpass mye i lotto, at man aldri trengte å bekymre seg for jobbene man ikke får. At man slipper å oppleve nederlag etter nederlag.

Hvorfor klamrer du deg til jobbene, sånn som du beskriver her , istedenfor å skape noe selv, hvis du har et eget ønske om å skape noe selvsagt, har du ikke det, synes jeg ikke du har grunn til å klage på andre. Også måten du omtaler deg selv på er veldig lite inspirerende. Ta tak i deg selv hvis du er misfornøyd med eget liv! Du må ikke ta til takke med en kjip jobb...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt og les de elendige bloggene. Du er deres inntektskilde. Synes du det er urettferdig at de har disse inntektene? Så ikke gi dem penger. 

Jeg er også på jakt etter jobb og JA, markedet er hardt, men så og si alt du foretar deg annet enn å lese blogger er mer produktivt. Har ingen sympati for voksne mennesker som bruker dagen på internett på tullball. Hadde du i det minste heller sittet der med en TED-talk. 

Jeg bruker mye tid på å søke jobber. Sitter på Duolingo (gratis) og bedrer språkkunnskaper. Løper ute. Leser.

Meld deg for en frivillig organisasjon. Ta videreutdannelse. Alt er bedre enn et hull på CVen som ikke kan forklares med annet enn "jeg var bitter på fulltid". 

Anonymkode: da1f3...117

Jeg leser bare artikler på VG nett..

Har huslån og barn, så har ikke råd til å ta en utdannelse akkurat nå. Og ikke kan man studere og få full dekning av nav heller..  

Jobber søker jeg også på, på lik linje med di 200 andre på matbutikkene.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klamrer du deg til jobbene, sånn som du beskriver her , istedenfor å skape noe selv, hvis du har et eget ønske om å skape noe selvsagt, har du ikke det, synes jeg ikke du har grunn til å klage på andre. Også måten du omtaler deg selv på er veldig lite inspirerende. Ta tak i deg selv hvis du er misfornøyd med eget liv! Du må ikke ta til takke med en kjip jobb...

Jeg kan ikke risikere huset på å starte opp en liten bedrift. Dette i seg selv krever jo enda et lån. 

Vi bor også langt ute på landet, som gjør det lite ideelt med noe business. Det er for lite kunder her.

Jobben mistet jeg fordi ledelsen og resten av toppen hemmeligholdte/løy om hva som ville skje med arbeidsplassen. Jeg rakk derfor ikke å sikre meg en jobb før arbeidsmarkedet forverret seg.

Alle klamrer seg til jobbene nå, og ber om at di ikke mister stillingen sin. Det er dessverre ikke lett å få noe annet nå nemlig..

Nå står skattekontorene for tur, som i følge planen skal halveres. Og tro meg, alle er desperate:) Også asylsøkerne, som nå får jobbene kastet etter seg..

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt har sin pris og alle har sine bekymringer uansett hvor stor bankkonto man har. 

Anonymkode: d9126...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Bloggboblen lever ikke evig. De blir eldre og kjedelige de og. Og hva faller de tilbake på da? Ingenting. De har blottet liv og sjel for gratis chartertur til Hawaii. Men alle har lest om dem og tror ditt og datt om dem. Kan bli paranoid av mindre. Jeg misunner dem ikke. Bedre å ha verdigheten sin i orden.

Anonymkode: f8849...a4f

Gjest Jalapeno
Skrevet
Den 2.6.2016 at 23.29, AnonymBruker skrev:

..som ikke sliter med økonomiske problemer som oss andre.

Jeg har som store deler av andre i Norge, mistet jobben min. Og jeg går nå på nav.

Bloggere som f.eks Sophie Elise klarer seg godt utenfor den økonomiske oljekrisen. Hun lever neppe med de bekymringene som vi andre har..

Store deler av Norge har mistet jobben? :klo:

Gjest Tamsi
Skrevet

Du slipper i det minste hatet og drapstruslene da. Jeg hadde aldri følt meg trygg om jeg gikk alene.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du misunnelig på dette også:

http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-isachsen-misbrukt-paa-nett-det-verste-jeg-har-opplevd-i-hele-mitt-liv/a/23702514/

Dette er medaljens bakside.....

Anonymkode: 2a906...fb8

De fleste kjendiser som tør å stikke seg fram, blir utsatt for dette. Også vanlige dødelige kan bli utsatt for tilsvarende..

Slik er det å være menneske i dag med rovdyrinstinkt. Og Sophie er mat for de som ønsker å tjene penger..

Veldig synd at noen går så sterkt inn for å ødelegge for andre, men tror ikke dette får videre følger for bloggeren. Det er det vanlige folket som er verst, og som dømmer bare for å være jævlige.

Selv om situasjonen har vært grusom for henne, så håper jeg at hun forstår at dette kan skje med hvemsomhelst. Og at dette nesten ligger utenfor vår makt. For alt vi vet så kan hun ha vært på en date, og blitt fotografert i smug..

Uhyrlig dårlig gjort er dette, men forhåpentligvis greier hun å bruke dette som en påminnelse til seg selv. Hun har nok innsett nå hvor livsfarlige folk kan være.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bloggboblen lever ikke evig. De blir eldre og kjedelige de og. Og hva faller de tilbake på da? Ingenting. De har blottet liv og sjel for gratis chartertur til Hawaii. Men alle har lest om dem og tror ditt og datt om dem. Kan bli paranoid av mindre. Jeg misunner dem ikke. Bedre å ha verdigheten sin i orden.

Anonymkode: f8849...a4f

De fleste bloggere har gått over til å få oppdrag utenfor bloggen, som tidligere har fungert som et springbrett. De er med på div.TV Show, reklamesnutter osv. 

Å dele om livet sitt burde ikke være et problem, så lenge en står for det.

Tror forøvrig at både kjendiser og vanlige folk kan bli paranoid av alt og ingenting.

Har nesten inntrykk av at kjendiser får mye hjelp og støtte i personlige kriser. Og at de stort sett kommer seg på beina igjen. Men arr i sjela har jo så og si alle mennesker, enten de er kjente eller ei.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tamsi skrev:

Du slipper i det minste hatet og drapstruslene da. Jeg hadde aldri følt meg trygg om jeg gikk alene.

Drapstrusler har jeg ikke vært borti, men hat der i mot. Hat er det veldig få som slipper unna.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Mynona, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...