Gå til innhold

Bursdagsfeiring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal feire bursdag i helgen, blir 29 år og har invitert noen venner på middag. Har så lyst til å gjøre noe ekstra, men føler det blir litt teit å for eksempel skulle lage til "goodiebager" eller å gi hver enkelt en liten oppmerksomhet, en blomst feks.. Eller er det egentlig det? Vi blir syv til sammen. 

Andre forslag til en sånn avslappa bursdagsfeiring, for å gjøre den litt mer spesiell enn bare en vennemiddag? 

Anonymkode: 77620...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så lenge goodiebagen er etandes, er jeg positiv. :spise:

Anonymkode: c4e10...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godteposer liksom? Kanskje vi skulle hatt det, og hatter! Skikkelig barnslig bursdag. Seigmenn på kaka og alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg det blir litt "too much" hvis du skal gi dem gaver/goodiebag. Jeg tenker det ville vært mer "godtatt" i en stor dag, som f.eks. 30årsdag. 
Du blir 29 og jeg regner med dine venner er rundt den alderen også. Kanskje på tide å bare holde feiringen enkel med middag og dessert/kake? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg får kanskje ta det igjen til neste år. Men skulle gjerne gjort noe spesielt! Bare et eller annet de ikke forventer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal feire bursdag i helgen, blir 29 år og har invitert noen venner på middag. Har så lyst til å gjøre noe ekstra, men føler det blir litt teit å for eksempel skulle lage til "goodiebager" eller å gi hver enkelt en liten oppmerksomhet, en blomst feks.. Eller er det egentlig det? Vi blir syv til sammen. 

Andre forslag til en sånn avslappa bursdagsfeiring, for å gjøre den litt mer spesiell enn bare en vennemiddag? 

Beklager 3 siteringer. Skjedde noe rart.

Ja, du har helt rett, det er kjempeteit at bursdagsbarnet "kjøper seg venner" med goodiebager eller blomster. Du skal ikke gi noe som helst, det er DIN BURSDAG. Her i Norge er det bursdagsbarnet som får gaver, ikke gjestene. 

Du kan jo bare være ærlig og si at du skal feire bursdagen din med mat og kaker, hjertelig velkommen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du dekker bord kan du jo legge en liten ting på hver tallerken, en kjærlighet på pinne, godtepose, neglelakk, lepomade eller noe annet småtteri.

Anonymkode: d7237...5ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis vennene dine er av typen som liker det, så kan f.eks. partyhatter og fløyte være morsomt. Tenk på noe som høyner opplevelsen av feiringen framfor noe gjestene skal ta med hjem. Jeg hadde ikke orket å dra med meg neglelakk eller noe annet hjem, men jeg hadde syntes det var morsomt med partyhatt. Eller en quiz/Kahoot om bursdagsbarnet! 

Anonymkode: b1113...404

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vennene dine er av typen som liker det, så kan f.eks. partyhatter og fløyte være morsomt. Tenk på noe som høyner opplevelsen av feiringen framfor noe gjestene skal ta med hjem. Jeg hadde ikke orket å dra med meg neglelakk eller noe annet hjem, men jeg hadde syntes det var morsomt med partyhatt. Eller en quiz/Kahoot om bursdagsbarnet! 

Anonymkode: b1113...404

Hva er kahoot? Quiz hørtes i grunnen morsomt ut. Men greit nok at det er min dag, synes likevel det er litt rart å skulle ha en quiz om meg selv :P Er ikke så veldig selvsikker eller selvsentrert.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Badebuksa skrev:

Beklager 3 siteringer. Skjedde noe rart.

Ja, du har helt rett, det er kjempeteit at bursdagsbarnet "kjøper seg venner" med goodiebager eller blomster. Du skal ikke gi noe som helst, det er DIN BURSDAG. Her i Norge er det bursdagsbarnet som får gaver, ikke gjestene. 

Du kan jo bare være ærlig og si at du skal feire bursdagen din med mat og kaker, hjertelig velkommen! 

Jeg synes bare det er litt rart at de skal komme og ha alt fokuset på meg, og de kommer sikkert til å gi gaver (selv om jeg vurderer å si at jeg ikke trenger, men da får jeg sikkert likevel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er kahoot? Quiz hørtes i grunnen morsomt ut. Men greit nok at det er min dag, synes likevel det er litt rart å skulle ha en quiz om meg selv :P Er ikke så veldig selvsikker eller selvsentrert.. 

Quiz Konkurranse er ofte veldig morsomt da, trenger jo ikke være om deg, men generelle spørsmål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, June 02, 2016 at 23.09, AnonymBruker skrev:

Jetilg skal fesdag i helgen, blir 29 år og har invitert noen venner på mpiddag. Har så lyst til å gjøre noe ekstra, men føler det blir litt teit å for eksempel skulle lage til "goodiebager" eller å gi hver enkelt en liten oppmerksomhet, en blomst feks.. Eller er det egentlig det? Vi blir syv til sammen. 

Syns det hørtes veldig hyggelig ut med en liten Overraskelse til gjestene! :) Forventes ikke, men blir som prikken over ien , syns jeg, og gjør et dekket bord ekstra lekkert! :) Gjør det ofte selv, handler ikke om forventninger eller kjøpe seg venner, bare en liten hyggelig greie som overrasker og gleder gjestene litt ekstra! Trenger ikke være noe kjøpt heller, kan være så enkelt (men verdifullt) som personlige hyggelige ord på et lite kort til hver enkelt gjest! :) Har selv satt stor  pris på slike små overraskelser i selskaper, ikke skjedd ofte, men like koselig hver gang! :) Handler ikke om tingen, men om gesten! :) Liker din kreative tankegang, og sikker på at dine  gjester tar en slik hilsen positivt! Syns du skal gjøre det, siden du fikk den tanken! :) Gratulerer til deg med dine 29år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Quiz Konkurranse er ofte veldig morsomt da, trenger jo ikke være om deg, men generelle spørsmål! :)

Er det ok å spille et spill, spørrespill for eksempel? Om jeg lager en quiz får jo ikke jeg være med å delta. Jeg personlig elsker spill, men vet at jeg er litt rar så aner ikke hva andre liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Syns det hørtes veldig hyggelig ut med en liten Overraskelse til gjestene! :) Forventes ikke, men blir som prikken over ien , syns jeg, og gjør et dekket bord ekstra lekkert! :) Gjør det ofte selv, handler ikke om forventninger eller kjøpe seg venner, bare en liten hyggelig greie som overrasker og gleder gjestene litt ekstra! Trenger ikke være noe kjøpt heller, kan være så enkelt (men verdifullt) som personlige hyggelige ord på et lite kort til hver enkelt gjest! :) Har selv satt stor  pris på slike små overraskelser i selskaper, ikke skjedd ofte, men like koselig hver gang! :) Handler ikke om tingen, men om gesten! :) Liker din kreative tankegang, og sikker på at dine  gjester tar en slik hilsen positivt! Syns du skal gjøre det, siden du fikk den tanken! :) Gratulerer til deg med dine 29år! :)

Tusen takk for gode tips! Nå satte du meg på en idé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...