Gjest Tom/Loki Skrevet 3. juni 2016 #21 Skrevet 3. juni 2016 Hege Storhaug sine bøker burde blitt pensum i skolen. Men det skjer nok aldri , for skolen er alt for sosialistiske.
ops2 Skrevet 3. juni 2016 #22 Skrevet 3. juni 2016 Det er en ganske ukjent blogger som skriver om dette, og jeg legger ved et par smakebiter: http://juliedahle.blogg.no/ Sitat På samme måte er det naivt å etterkomme en rekke krav som stilles til storsamfunnet under dekke av religionsfrihet. Det må være statens oppgave å støtte de svakeste, de som lider under æreskulturen. I dette ligger en forutsetning om tydelighet om norske lover og verdier. Hijab har ingenting i det offentlige rom å gjøre. Det er ikke de som har valgt den som trenger støtte til å bære den, det er de som er påtvunget undertrykkende plagg som trenger støtte til å komme ut av tvangen. Segrererte skoleklasser i svømmeundervisning, fritak fra religionsundervisning og fritak fra deltakelse på leirskoleopphold er feilslått politikk. Et moderne samfunn må møte patriarkalske interesser med tydelighet og krav, ikke med unnfallenhet og utstøting av de svakeste; de som ønsker å delta i det norske fellesskapet. Vi må støtte de svakeste, de som lever med trusler om utstøtelse og fordømmelse. Sitat Venstresiden vikler seg inn i den samme floken som feminister i Norge har viklet seg inn i i årevis. "Alt" har blitt overgrep, og vi klarer ikke å forstå hva voldtekt er engang. Vi sammenblander en ullen følelse av ubehag etter et ligg i fylla med det å utsettes for overfall og tvang. Det er dumt, og det hindrer oss i å se klart. Bak de sosioøkonomiske forklaringsmodellene som brukes for å forstå hvorfor innvandrere er overrepresentert i kriminalitetsstatistikken ligger en ukultur der kvinner ikke får være aktive i arbeidslivet, der de diskrimineres og seksualiseres, der individet taper for storfamiliens ære, der de dårlige sosioøkonomiske forholdene opprettholdes av medbrakt religionsmakt. Vi må slutte å tegne glansbilder av det vi ser og tørre å ta tak i det vi vet skjer. Sitat Kvinner ble ikke likestilt i Norge ved å la være å kjempe for kvinners rettigheter fordi menn kunne bli lei seg. Kristendommen ble ikke stueren uten opplysning. Framskritt har ikke skjedd ved bare å prate sammen og frykte at noen blir støtt, framskritt kommer av kamp for rettferdighet, av å tørre å se på og forstå hvordan folk har det når de lever i urettferdighet. Og av å gjøre noe med det, ikke la det være i fred, selv om noen faktisk blir lei seg. Nå sitter vi her og debatterer innvandrere og er i statspåført sårbarhet så redde for å krenke noen at når vi ser ulikhet reagerer vi helt irrasjonelt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #23 Skrevet 3. juni 2016 28 minutter siden, Tom/Loki skrev: Hege Storhaug sine bøker burde blitt pensum i skolen. Men det skjer nok aldri , for skolen er alt for sosialistiske. Er det noen tilsvarende sosialistbøker som er pensum i skolen? Anonymkode: cde55...61f 2
ninuska_ Skrevet 3. juni 2016 #24 Skrevet 3. juni 2016 Tråden er ryddet for hatefullt innhold, ninuska_, adm 1
Z.Z Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #25 Skrevet 4. juni 2016 (endret) Vet ikke helt hvorfor det ble sensurert i denne tråden da jeg ikke kan huske å ha sett noe som var alt for drøyt og i hvert fall ikke som fortjener begrunnelsen "hatefullt innhold". Uansett er det selvfølgelig deres privilegium å bestemme hvordan forumet skal styres. Jeg er selv moderator på et ikke-politisk engelsk forum og vet at moderatorer gjør ulike valg. Ellers var det flere gode innlegg her og jeg vet jo at det heldigvis også er kvinner som følger med på hva som skjer med et kritisk blikk, og det trenger vi mer av. Her er noen videoer fra perspektivet til en eks-muslim som konverterte til kristendommen og flyktet fra Marokko: "A Message to President Obama from a former Muslim": https://www.youtube.com/watch?v=QxzOVSMUrGM "Political Correctness Toward Islam": https://www.youtube.com/watch?v=11eS5IXzisY "Islam Is More Than a Religion": https://www.youtube.com/watch?v=llnkXAnLF44 Det er også flere andre interessante videoer med blant annet noen lengre intervjuer av eks-muslimer på denne kanalen om dere ønsker å se nærmere på det. Endret 4. juni 2016 av Z.Z
Z.Z Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #27 Skrevet 4. juni 2016 Anonymkode: 74922...77e Ja, og når jeg ser slike videoer får jeg vondt i hjertet. Jeg vet hva som venter, og dere bør alle være forberedt på konsekvensene av den vanvittige politikken som har blitt ført de siste tiårene. En godbit til dere ultrafeminister (hvis det skulle være noen her inne ) fra satirikeren Pat Condell: "Feminist Whores For Islam": https://www.youtube.com/watch?v=gZKAewadF9U 1
ops2 Skrevet 4. juni 2016 #28 Skrevet 4. juni 2016 (endret) 40 minutter siden, Z.Z skrev: Vet ikke helt hvorfor det ble sensurert i denne tråden da jeg ikke kan huske å ha sett noe som var alt for drøyt og i hvert fall ikke som fortjener begrunnelsen "hatefullt innhold". Uansett er det selvfølgelig deres privilegium å bestemme hvordan forumet skal styres. Jeg er selv moderator på et ikke-politisk engelsk forum og vet at moderatorer gjør ulike valg. Ellers var det flere gode innlegg her og jeg vet jo at det heldigvis også er kvinner som følger med på hva som skjer med et kritisk blikk, og det trenger vi mer av. Det er også flere andre interessante videoer med blant annet noen lengre intervjuer av eks-muslimer på denne kanalen om dere ønsker å se nærmere på det. Ja takk, men hva tror du sannsynligheten er at noen som er overbevist om at disse linkene jeg og du poster er "islamofobiske" og "rasistiske" noen gang klikker på de? Jeg har blitt beskyldt for å "linke negativt" og har da svart med å be AB om å finne positive historier som motbeviser mine linker. Imellom tenker jeg at jeg skal gi faen i å poste linker, for islamvennlige og åpne grenser forkjempere, gidder da sannelig ikke å poste lenker. De kommer bare med følelser. "Min venns bror kjenner en muslimsk jente som ikke er undertrykt": Vel, kudos til de som poster lenker til ekstremkristne facebookinnlegg. I USA er det fremdeles for mye bakstreversk kristendom, men at det sitter slike i USA, skal da ikke unnskylde holdningene hos muslimer som migrerer til Europa. Jeg kan faktisk ikke huske å ha sett en båtlast yankee doodle rednecks med bibelen i den ene hånda og Smith & Wesson i beltet søke om asyl i Norge, har noen andre det? Endret 4. juni 2016 av ops2 2
Z.Z Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #29 Skrevet 4. juni 2016 (endret) Hei ops2 Jeg synes du har noen veldig innsiktsfulle innlegg i denne tråden, men som nytt medlem har jeg ennå aldri blitt sensurert. Det var noen andres poster som ble fjernet og redigert med en veldig skarp begrunnelse, uten at jeg vet hvorfor. Nå har jeg bare lenket til det som egentlig er veldig rasjonelle meninger som mange innerst inne vet er relevante, men som får liten oppmerksomhet i den tradisjonelle pressen. Endret 5. juni 2016 av Z.Z 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #30 Skrevet 4. juni 2016 Hvorfor gjør ikke Norge slik som de gjør i Canada - som tar inn kun de folka som det faktisk er bruk for? Trenger de 1 000 ingeniører, så tar de inn 1 000 ingeniører. Canada tar ikke inn alt som kommer rekende av "flyktninger" og immigranter som kommer valsende over landegrensen. Dessuten har de vel heller ikke politikere som snik-innmelder dem inn i EU eller lignende. I Canada kan derimot privatpersoner og organisasjoner ta inn "flyktninger" - og det finnes tilogmed private veldedighetsorganisasjoner som samler inn penger. Deretter bruker de pengene på å ta inn (for eksempel) syriske "flyktninger" til landet. Så lenge man kan bevise at man faktisk klarer å ta hånd om noen økonomisk (sørger for husly, og lignende) så er det fritt å frem for å ta imot så mange flyktninger man bare klarer.. Det er mange (blant annet Trine Skei Grande og Hareide) som preiker og preiker om at Norge absolutt må ta imot mange tusen av folk som det ikke engang er behov for i Norge en gang. Det kunne ha blitt virkelig interessant å se hvor mye arbeid (og penger) som politikere på den politiske venstre-siden i Norge ville ha giddet å putte inn dersom Norge hadde tatt i bruk noe lignende som Canada allerede har gjort. Eller om de bare hadde dumpet alle slike oppgaver på frivillige privatpersoner / organisasjoner, uten å gidde å løfte en finger selv... Anonymkode: 74922...77e 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #31 Skrevet 5. juni 2016 Jeg er kvinne og feminist, og innrømmer glatt at jeg tidligere var SVer og deretter MPer, og hadde "myke" verdier og generelt troen på alle mennesker. Men i lys av den siste tidens situasjon har jeg endret meg. Jeg ser tydelig hva som skjer. 8 av 10 migranter er unge menn som ikke trenger beskyttelse, og de er hovedsaklig fra islamske land og kvinnefiendtlige kulturer og bringer med seg disse holdningene. Dette kan jeg ikke akseptere. På min jobb jobber det mange idealistiske kvinner og menn. De maser fortsatt om de stakkars flyktningene, for i deres hode er alle som kommer syriske krigsflyktninger, hovedsaklig barn. De ser på enhver kritikk som "hat mot stakkars flyktninger som bare rømmer fra krig", og at de samme kritikerene er skyld i at mennesker drukner på havet. De ser på kvinnefiendtlighet som et ikke-tema, for alle mennesker er jo gode sånn egentlig. Jeg orker ikke mer. Anonymkode: 166df...685 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #32 Skrevet 5. juni 2016 Jeg har en stund syntes likestillingen og feminismen har gått alt for langt i Norge. Og en irreversibel utvikling. Nå ser jeg derimot at økt innvandring fra mer patrialkalske kulturer, hvor islam har en stor plass, kan ha en meget positiv innvirkning på det norske samfunnet. At i forhold til feminismen og likestillingen kanskje kan man komme tilbake til slik det var i Norge på 1950 og 60-tallet. At familieverdier kommer mer i fokus til fordel for individualisme. Nå skal jeg ikke si jeg godter meg. Men mitt inntrykk er at det er høyt utdannede oppegående kvinner som er mest positive til denne innvandringen. Den samme høyt utdannede grupperingen som normalt også har stått på barrikadene for økt likestilling og feminisme. Hvorfor? Kanskje er det morsinstinktet som slår til. At man vil hjelpe "flyktninger". Være human. Uten å tenke noe videre over om disse menneskene også støtter feminismen og likestilling. Uansett så takker og bukker jeg. Fra mitt ståsted vil økt innvandring av muslimer føre til en revitalisering av gode sunne familieverdier. Anonymkode: 1c7c2...083 1
Nordvesta Skrevet 5. juni 2016 #33 Skrevet 5. juni 2016 Tråden ryddet for hatefullt innhold og svar til dette Nordvesta, mod.
ops2 Skrevet 5. juni 2016 #34 Skrevet 5. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slik som her? http://ipsos-mmi.no/sites/default/files/Ipsos%20Aftenposten%20-%20Innvandring%20og%20integrering%20februar%202015.pdf Kvinner var marginalt mer positive enn menn (57 mot 53 prosent). Poenget gikk deg visst hus forbi uansett. Det finnes menn, mange menn, som er positive til innvandring. Likevel fokuseres det ofte på de innvandringspositive kvinnene som blant annet "fortjener å bli voldtatt", mens innvandringspositive menn ikke nevnes med et ord. Hvorfor er det slik tror du? Kvinnehat. Rent kvinnehat. Det er det som er det ironiske her. Anonymkode: 166df...685 Nå skal du ikke glemme at alder også spiller en stor rolle. Jo eldre kvinner som svarer er, jo mer resonnerer de likt som menn. Yngre kvinner har en signifikant større andel innvandringsvennlige. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/249158?_ts=15185943388 Sitat Kvinner er som oftest noe mer liberale eller positive til innvandrere og innvandring enn menn. De eldste (67-79 år) er mer skeptiske enn andre aldersgrupper, mens aldersgruppen 25-44 er den mest «innvandrervennlige». Det er de yngre kvinnene som er aktive på facebook, i demonstrasjonstog og i diskusjoner, både ansikt til ansikt og på internett. Ergo vil det virke som om andelen kvinner som er positive til fri innvandring, er mye større enn den reelt er. For øvrig er utsagn som "fortjener å bli voldtatt" et utsagn på lik linje med at "Frp'ere skulle bltt druknet i Middelhavet". Debatten er polarisert. Og den blir bare verre. Det finnes ikke noe stabilt og trygt ved et samfunn hvor holdninger spriker slik som i et multikulturelt samfunn. 2
ops2 Skrevet 5. juni 2016 #35 Skrevet 5. juni 2016 (endret) 14 timer siden, Z.Z skrev: Vet ikke helt hvorfor det ble sensurert i denne tråden da jeg ikke kan huske å ha sett noe som var alt for drøyt og i hvert fall ikke som fortjener begrunnelsen "hatefullt innhold". Uansett er det selvfølgelig deres privilegium å bestemme hvordan forumet skal styres. Jeg er selv moderator på et ikke-politisk engelsk forum og vet at moderatorer gjør ulike valg. Ellers var det flere gode innlegg her og jeg vet jo at det heldigvis også er kvinner som følger med på hva som skjer med et kritisk blikk, og det trenger vi mer av. Jeg skal begynne å ta screenshots og analysere for å se hva som fjernes. Eller, jeg har bedre ting å gjøre med livet, forumet er som det er. Så jeg gidder ikke. Nå skal jeg ha på solkrem og gå ut. Endret 5. juni 2016 av ops2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #36 Skrevet 5. juni 2016 Det ironiske er at dere mannfolk som typisk er helt opphengt i islam og muslimer, bruker "muslimenes kvinnefiendtlighet" som skalkeskjul for å fortsette det paranoide hatet. Men i debatter som IKKE handler om islam, men derimot om kvinnesyn og feminisme i seg selv, er dere ikke så fryktelig begeistra for kvinner som kjemper for sine rettigheter.. Da er norske kvinner femnazier, likestillinga har gått for langt og asiatiske damer er mye lettere å ha med å gjøre enn norske karrierekvinner. Russelåter som kaller unge jenter skløtter og bidrar til normalisering av seksuell vold, er bare uskyldig guttemoro og norske damer er generelt altfor hårsåre. Anonymkode: e9a24...8af 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #37 Skrevet 5. juni 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en stund syntes likestillingen og feminismen har gått alt for langt i Norge. Og en irreversibel utvikling. Nå ser jeg derimot at økt innvandring fra mer patrialkalske kulturer, hvor islam har en stor plass, kan ha en meget positiv innvirkning på det norske samfunnet. At i forhold til feminismen og likestillingen kanskje kan man komme tilbake til slik det var i Norge på 1950 og 60-tallet. At familieverdier kommer mer i fokus til fordel for individualisme. Nå skal jeg ikke si jeg godter meg. Men mitt inntrykk er at det er høyt utdannede oppegående kvinner som er mest positive til denne innvandringen. Den samme høyt utdannede grupperingen som normalt også har stått på barrikadene for økt likestilling og feminisme. Hvorfor? Kanskje er det morsinstinktet som slår til. At man vil hjelpe "flyktninger". Være human. Uten å tenke noe videre over om disse menneskene også støtter feminismen og likestilling. Uansett så takker og bukker jeg. Fra mitt ståsted vil økt innvandring av muslimer føre til en revitalisering av gode sunne familieverdier. Anonymkode: 1c7c2...083 Sunne familieverdier tror du vil bite i deg de ordene når kvinner du er glad i, søster eller mor, blir voldtatt fordi de er vantro horer i islams øyne. Anonymkode: 37aa5...2b3 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #38 Skrevet 5. juni 2016 Jeg tror det har mye å gjøre med at de fleste kjenner islam "utenfra". Ja, media maler et stygt bilde, jeg kommer ikke på mange artikler som handler om positive sider av islam. Det er veldig trendy å ukritisk male media som "skurken" her. "Mørk mann voldtok kvinne" sier de på radioen, 2 av mine venninner sier "hvorfor må de legge til at det er en mørk mann? Skaper jo bare frykt!" vel,han er jo mørk da? Men det ignorerer mann. Man tror at bare FRPer og dumme folk tror på "media" så de gir muslimene en sjanse og blir ofte slått på nesa. Jeg har vokst opp med muslimske venninner, og må si at de ikke kan sammenlignes med å bli sammen med en muslim. Fordi når de er voksne lyver de. De maler et finere bilde for deg. Du blir sammen med dem og ser ikke farene. Men de jentene jeg kjente i barndommen hadde det fælt. De fikk juling, fikk ikke lov til å forlate huset, hadde ansvar for å vaske og rydde alt fra de kunne gå, fikk ikke date, i hvert fall ikke nordmenn, fikk ikke ta høyere utdanning osv.. Guttebarna fikk selvsagt lov til alt. Så før dere gleder dere over de muslimske menn som behandler dere bra, se først hvordan de behandler sine søstre og mødre, og vit at det blir din skjebne. Anonymkode: 79e4d...8d8 6
Gothminister Skrevet 5. juni 2016 #39 Skrevet 5. juni 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ironiske er at dere mannfolk som typisk er helt opphengt i islam og muslimer, bruker "muslimenes kvinnefiendtlighet" som skalkeskjul for å fortsette det paranoide hatet. Men i debatter som IKKE handler om islam, men derimot om kvinnesyn og feminisme i seg selv, er dere ikke så fryktelig begeistra for kvinner som kjemper for sine rettigheter.. Da er norske kvinner femnazier, likestillinga har gått for langt og asiatiske damer er mye lettere å ha med å gjøre enn norske karrierekvinner. Russelåter som kaller unge jenter skløtter og bidrar til normalisering av seksuell vold, er bare uskyldig guttemoro og norske damer er generelt altfor hårsåre. Anonymkode: e9a24...8af Her bommer du alvorlig. De fleste Norske menn, elsker kvinner. At russen synger sexsanger, noe de egentlig alltid har gjort. Forskjellen er, at i dag er det som før var fult ut akseptert, plutselig blitt politisk ukorrekt. At menn drømmer seg bort i kvinnekjønn, bryster og rumper. Er et sundhetstegn, vi digger kvinner og deres kropper. At venstrevridde feminister ikke forstår dette, er en helt annen debatt og ikke noen ny. 2
Z.Z Skrevet 5. juni 2016 Forfatter #40 Skrevet 5. juni 2016 (endret) Den 5.6.2016 at 9.13, AnonymBruker skrev: Jeg har en stund syntes likestillingen og feminismen har gått alt for langt i Norge. Og en irreversibel utvikling. Nå ser jeg derimot at økt innvandring fra mer patrialkalske kulturer, hvor islam har en stor plass, kan ha en meget positiv innvirkning på det norske samfunnet. At i forhold til feminismen og likestillingen kanskje kan man komme tilbake til slik det var i Norge på 1950 og 60-tallet. At familieverdier kommer mer i fokus til fordel for individualisme. Nå skal jeg ikke si jeg godter meg. Men mitt inntrykk er at det er høyt utdannede oppegående kvinner som er mest positive til denne innvandringen. Den samme høyt utdannede grupperingen som normalt også har stått på barrikadene for økt likestilling og feminisme. Hvorfor? Kanskje er det morsinstinktet som slår til. At man vil hjelpe "flyktninger". Være human. Uten å tenke noe videre over om disse menneskene også støtter feminismen og likestilling. Uansett så takker og bukker jeg. Fra mitt ståsted vil økt innvandring av muslimer føre til en revitalisering av gode sunne familieverdier. Anonymkode: 1c7c2...083 Greit nok å mene at feminismen har gått for langt, og det er sannsynligvis en medvirkende årsak til den absurde følelsesbaserte politikken som føres nå. Kvinner har mer makt i samfunnet enn noen gang før i dette landet og i Europa forøvrig. Mange menn beundrer og ser opp til dere kvinner for hva dere får til, men som en ny stor maktfaktor må dere være ansvaret bevisst. Det er likestilling som er ønskelig, ikke en fanatisk feminisme som presser, truer og roper folk til sensur og selvsensur fordi de vil at alle andre skal tenke som dem. Og det gjerne uten noen som helst solide argumenter. Hvis noen ønsker å leve i mer tradisjonelle kjønnsrollemønster er selvfølgelig det greit, så lenge det er enighet om det mellom partene. Til syvende sist handler det om å ha like muligheter til å gjøre det man har lyst til, uten å føle seg presset til å oppfylle andres krav. Dit har vi ennå en lang vei å gå, også på mange andre områder. PS: Siden du ønsker Islam velkommen må du være forberedt på å konvertere og gjøre din plikt som muslim for å få de samme "fordelene" som muslimske menn har. Lykke til! Endret 6. juni 2016 av Z.Z
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå