Z.Z Skrevet 5. juni 2016 Forfatter #41 Skrevet 5. juni 2016 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ironiske er at dere mannfolk som typisk er helt opphengt i islam og muslimer, bruker "muslimenes kvinnefiendtlighet" som skalkeskjul for å fortsette det paranoide hatet. Men i debatter som IKKE handler om islam, men derimot om kvinnesyn og feminisme i seg selv, er dere ikke så fryktelig begeistra for kvinner som kjemper for sine rettigheter.. Da er norske kvinner femnazier, likestillinga har gått for langt og asiatiske damer er mye lettere å ha med å gjøre enn norske karrierekvinner. Russelåter som kaller unge jenter skløtter og bidrar til normalisering av seksuell vold, er bare uskyldig guttemoro og norske damer er generelt altfor hårsåre. Anonymkode: e9a24...8af Nå har det seg slik at dette er et kvinneforum, så det var naturlig å ta opp temaet her. Ellers er det veldig mange andre aspekter av Islam som også truer menn. Menn som ikke er muslimer, menn som ønsker seg ut av religionen, menn som følger en annen religion, menn som er ateister, menn som er homofile og alle andre som er annerledestenkende. På hvilken måte forsvarer uansett dine "argumenter" kvinnediskrimineringen i Islam? Har du i det hele tatt giddet å undersøke Koranen, eller noe som helst av det som har blitt tatt opp her? Det er på tide å våkne opp! Endret 6. juni 2016 av Z.Z 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #42 Skrevet 6. juni 2016 Den 6/3/2016 at 7.38, 44h skrev: Det er 5 millioner mennesker i Norge vi kan ikke redde 1,6 milliarder muslimer. Men vi kan redde oss selv med å ikke blande drittet inn i landet. Anonymkode: e47ff...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #43 Skrevet 6. juni 2016 Rart det. Det som leses der inne finner jeg i mange innlegg her inne fra etnisk norske menn. Så jeg vil absolutt ikke ha muslike menn i landet, jeg mener vi har nok kvinnefiendtlige menn allerede i landet. Hvorfor skal vi importere flere? Anonymkode: 28e95...5da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #44 Skrevet 6. juni 2016 17 timer siden, Gothminister skrev: Her bommer du alvorlig. De fleste Norske menn, elsker kvinner. At russen synger sexsanger, noe de egentlig alltid har gjort. Forskjellen er, at i dag er det som før var fult ut akseptert, plutselig blitt politisk ukorrekt. At menn drømmer seg bort i kvinnekjønn, bryster og rumper. Er et sundhetstegn, vi digger kvinner og deres kropper. At venstrevridde feminister ikke forstår dette, er en helt annen debatt og ikke noen ny. Hva med å lese innlegget hennes i stedet for å kun se på bildet? Det hun skriver er helt korrekt. "Men i debatter som IKKE handler om islam, men derimot om kvinnesyn og feminisme i seg selv, er dere ikke så fryktelig begeistra for kvinner som kjemper for sine rettigheter.. Da er norske kvinner femnazier, likestillinga har gått for langt og asiatiske damer er mye lettere å ha med å gjøre enn norske karrierekvinner." Det stemmer på en prikk. Ser jo til og med her i denne tråden at en MANN ønsker seg tilbake til 1950 og 1960-tallet pga likestillingen. Og før du kommer med standard kommentaren om jeg må tilhøre venstresiden så befinner jeg meg godt mellom Høyre og FrP, så den kommentaren fungerer ikke. Anonymkode: 28e95...5da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #45 Skrevet 6. juni 2016 20 timer siden, ops2 skrev: 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik som her? http://ipsos-mmi.no/sites/default/files/Ipsos%20Aftenposten%20-%20Innvandring%20og%20integrering%20februar%202015.pdf Kvinner var marginalt mer positive enn menn (57 mot 53 prosent). Poenget gikk deg visst hus forbi uansett. Det finnes menn, mange menn, som er positive til innvandring. Likevel fokuseres det ofte på de innvandringspositive kvinnene som blant annet "fortjener å bli voldtatt", mens innvandringspositive menn ikke nevnes med et ord. Hvorfor er det slik tror du? Kvinnehat. Rent kvinnehat. Det er det som er det ironiske her. Anonymkode: 166df...685 Nå skal du ikke glemme at alder også spiller en stor rolle. Jo eldre kvinner som svarer er, jo mer resonnerer de likt som menn. Yngre kvinner har en signifikant større andel innvandringsvennlige. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/249158?_ts=15185943388 Det er de yngre kvinnene som er aktive på facebook, i demonstrasjonstog og i diskusjoner, både ansikt til ansikt og på internett. Ergo vil det virke som om andelen kvinner som er positive til fri innvandring, er mye større enn den reelt er. For øvrig er utsagn som "fortjener å bli voldtatt" et utsagn på lik linje med at "Frp'ere skulle bltt druknet i Middelhavet". Debatten er polarisert. Og den blir bare verre. Det finnes ikke noe stabilt og trygt ved et samfunn hvor holdninger spriker slik som i et multikulturelt samfunn. Hm, innlegget mitt du siterer her har blitt slettet, men siteringen din av innlegget mitt står fortsatt. Merkelig... Sånn ellers er jeg jo enig med deg. Jo eldre man blir, jo mer skeptisk blir man. I min omgangskrets er det minst like mange menn som kvinner som er innvandringsforkjempere, men det kan også ha noe med at jeg jobber i "kultureliten" å gjøre. Jeg synes uansett ikke innvandringsforkjempende kvinner fortjener mer tyn enn innvandringsforkjempende menn, uansett om det kanskje er kvinnene som synes best. Anonymkode: 166df...685
ops2 Skrevet 6. juni 2016 #46 Skrevet 6. juni 2016 Jeg for min del skjønner ikke argumentet: "Norske menn er også kvinnefiendtlige og lite positive til likestilling, så bare hold kjeft og slutt å kritiser islam". To gale = en riktig? Ta og våkn opp og innse at det er etnisk norske kvinner som sier dette. De kvinnene som har flyktet til vesten fordi de vil leve et fritt liv utenfor et undertrykkende samfunn, de har sett hvordan det virkelig er. Det som oppleves av kvinneforakt, diskriminering og så videre i Norge er småtteri i motsetning til det islam representerer. Skal de ikke være lov å peke på at den institusjonaliserte kvinnediskrimineringen i muslimske land, som gjennomføres at landets politiske og religiøse ledere ikke kan sammenlignes med enkelte mannfolk i Norge som klager over at kvinner kvoteres inn i yrker med dominans av menn, og som klager over at kvinner har økonomiske muligheter til å skille seg, de trenger ikke en mann til å førsørge seg? Sammenlign dette med at landets politiske og religiøse ledelse aktivt motarbeider de kvinner som i det hele tatt vil jobbe, og hvor en kvinne uten en mann til å beskytte og forsørge seg er fritt vilt for utnyttelse. OG som om det ikke er nok at det kommer menn som er vokst opp med denne kulturen, de mener den er riktig og vil leve slik i Norge, og tvinge sine hustruer og døtre til det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #47 Skrevet 6. juni 2016 Norske menn er skikkelig kvinnefientlige Anonymkode: b550f...431 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #48 Skrevet 6. juni 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norske menn er skikkelig kvinnefientlige Anonymkode: b550f...431 Nettopp. Tenk damer som sutrer over norske menn og overser realiteten av bildet over og forsvarer muslimske menn. Utrolig flaut på deres vegne. Anonymkode: 37aa5...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #49 Skrevet 6. juni 2016 I diskusjoner som dette kan man fort blande snørr og bart. Det er vanskelig for oss å si hva som skyldes islam og hva som er kultur. Disse henger også sammen, men koranen i seg selv er ikke problemet. Det står mange drøye ting bibelen også, uten at dette etterleves i praksis. I stedet for å fokusere så mye på islam, så tror jeg man kan få en bedre debatt av å fokusere på kultur. Anonymkode: 5bb95...301 1
stan Skrevet 6. juni 2016 #50 Skrevet 6. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I diskusjoner som dette kan man fort blande snørr og bart. Det er vanskelig for oss å si hva som skyldes islam og hva som er kultur. Disse henger også sammen, men koranen i seg selv er ikke problemet. Det står mange drøye ting bibelen også, uten at dette etterleves i praksis. I stedet for å fokusere så mye på islam, så tror jeg man kan få en bedre debatt av å fokusere på kultur. Anonymkode: 5bb95...301 Jeg er ganske enig med deg. Men problemer oppstår når grupper som IS bruker Koranen ordrett, og andre muslimer ikke klarer å si at det de gjør er feil. At dette er noe som står i Koranen, men som vi anser som feil og uriktig. Islam har i liten grad gjennomgått denne modningen og tilpasningen til moderne og humanitære verdier. Kristendommen har holdt på med dette over lang tid, og har lyktes å moderniseres. Selv om ulike kirkesamfunn har kommet ulikt. Samtidig er det noe med utgangspunktet. Islam stammer fra en krigsherre, Kristendommen fra en "fredsfyrste", det grunnleggende menneskesynet er ulikt. "Det dere har gjort mot de minste, har dere gjort mot meg", gir ganske enkelt alle ansvar for hverandre.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #51 Skrevet 6. juni 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Tenk damer som sutrer over norske menn og overser realiteten av bildet over og forsvarer muslimske menn. Utrolig flaut på deres vegne. Anonymkode: 37aa5...2b3 Kvinneundertrykkinga er verre i mange muslimske land enn i Norge. Dette rettferdiggjør likevel ikke at kvinner systematisk undertrykkes også i Norge, hvilket resulterer i dårlige lønnsforhold i kvinnedominerte yrker og fete lønner til menn i sjefsposisjoner der kvinner sjelden blir ansatt (med mindre de er langt bedre kvalifisert enn alle mannlige søkere). I tillegg må kvinnene ta seg av det meste av husarbeidet, i likhet med i islamske land. Her må vi først feie for egen dør før vi kritiserer andre. Anonymkode: a7c87...450 1
ops2 Skrevet 6. juni 2016 #52 Skrevet 6. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: I diskusjoner som dette kan man fort blande snørr og bart. Det er vanskelig for oss å si hva som skyldes islam og hva som er kultur. Disse henger også sammen, men koranen i seg selv er ikke problemet. Det står mange drøye ting bibelen også, uten at dette etterleves i praksis. I stedet for å fokusere så mye på islam, så tror jeg man kan få en bedre debatt av å fokusere på kultur. Anonymkode: 5bb95...301 Det er vanskelig å skille mellom religion og kultur nar noen er oppvokst med dødsstraff for å stille spørsmål eller forlate religionen. Muslimer kommer med kvinnefiendtlige krav i Norge, med bakgrunn i religionen. Som kjønnsoppdelt svømming, og at jenter ikke får lov til å dra på leirskole med klassen. De holder fortsatt fast på tankegangen om at kvinner ikke kan gå uten mannlig følge, noe som direkte hindrer kvinnene i å bli integrert i samfunnet. Moskeer får statlig støtte for å drive integreringsarbeid, samtidig som de ikke tillater kvinner og menn å be i samme rom. Kultur eller ukultur? Vås om bibelen er jeg så inderlig lei av. Vis meg hvor det står i Norges lover: 2 Mosebok 20-21: "20 Når en mann slår sin trell – eller trellkvinne – med staven sin så han dør for hans hånd, da skal mannen straffes. 21 Men lever trellen en dag eller to, skal han ikke straffes; trellen er jo hans eiendom". Mens sharia fremdeles er loven i landene hvor 1/3 av de enslige unge mennene kommer fra, som Afghanistan: • 4:3, 4:24, 5:89, 33:50, 58:3, 70:30 – Du skal ha slaver og sexslaver • 4:34 – Du skal slå dine slaver og dine koner • 24:13 – Det kreves fire mannlige muslimske vitner for å bevise voldtekt • 33:57 – Du skal drepe de som fornærmer islam og Muhammed • 2:217, 4:89 – Du skal drepe enhver som forlater islam • 8:12, 8:60 – Du skal terrorisere kafir (ikkemuslimer) • 3:28, 16:106 – Du skal lyve for å styrke islam 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #53 Skrevet 6. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinneundertrykkinga er verre i mange muslimske land enn i Norge. Dette rettferdiggjør likevel ikke at kvinner systematisk undertrykkes også i Norge, hvilket resulterer i dårlige lønnsforhold i kvinnedominerte yrker og fete lønner til menn i sjefsposisjoner der kvinner sjelden blir ansatt (med mindre de er langt bedre kvalifisert enn alle mannlige søkere). I tillegg må kvinnene ta seg av det meste av husarbeidet, i likhet med i islamske land. Her må vi først feie for egen dør før vi kritiserer andre. Anonymkode: a7c87...450 Gjør ikke meg noe at jeg gjør mest husarbeid da han tar seg av annet tungt arbeid som en selvfølge. Sånn er det i de fleste norske hjem. Dette er bagateller i forhold til æresdrap, lovelig voldtekte av sin kone, pisking og å måtte dekke seg til som et spøkselse for å ha verdi. Norske menn går ikke i fistel om de ser en ankel. Anonymkode: 37aa5...2b3
ops2 Skrevet 6. juni 2016 #54 Skrevet 6. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinneundertrykkinga er verre i mange muslimske land enn i Norge. Dette rettferdiggjør likevel ikke at kvinner systematisk undertrykkes også i Norge, hvilket resulterer i dårlige lønnsforhold i kvinnedominerte yrker og fete lønner til menn i sjefsposisjoner der kvinner sjelden blir ansatt (med mindre de er langt bedre kvalifisert enn alle mannlige søkere). I tillegg må kvinnene ta seg av det meste av husarbeidet, i likhet med i islamske land. Her må vi først feie for egen dør før vi kritiserer andre. Anonymkode: a7c87...450 Hvem rettferdiggjør det? Erna Solberg? Biskopen i Oslo? Eller anonyme Knut? Hvert år kjemper vi for bedre lønn for kvinner. Og mennene går i tog med oss. Vi hadde ikke fått det vi har oppnådd, uten at en stor del menn sto ved kvinnenes side i kampen. Og husarbeid: http://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/ikke-lenger-nedgang-i-husarbeidet Sitat Kvinner bruker mer tid til husholdsarbeid enn menn, men forskjellen er atskillig mindre i dag enn på begynnelsen av 1970-tallet. I gjennomsnitt bruker kvinner i alderen 16-74 år nå 3 timer og 30 minutter per dag til husholdsarbeid, mens menn bruker 3 timer Kan muligens ha noe sammenheng med at tungt husarbeid faller på mannen også. Slik at han føler seg fedig med husarbeidet når han har klipt plena og vasket ut søppeldunkene og kjørt rask på fyllinga.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #55 Skrevet 6. juni 2016 8 minutter siden, ops2 skrev: Det er vanskelig å skille mellom religion og kultur nar noen er oppvokst med dødsstraff for å stille spørsmål eller forlate religionen. Muslimer kommer med kvinnefiendtlige krav i Norge, med bakgrunn i religionen. Som kjønnsoppdelt svømming, og at jenter ikke får lov til å dra på leirskole med klassen. De holder fortsatt fast på tankegangen om at kvinner ikke kan gå uten mannlig følge, noe som direkte hindrer kvinnene i å bli integrert i samfunnet. Moskeer får statlig støtte for å drive integreringsarbeid, samtidig som de ikke tillater kvinner og menn å be i samme rom. Kultur eller ukultur? Vås om bibelen er jeg så inderlig lei av. Vis meg hvor det står i Norges lover: 2 Mosebok 20-21: "20 Når en mann slår sin trell – eller trellkvinne – med staven sin så han dør for hans hånd, da skal mannen straffes. 21 Men lever trellen en dag eller to, skal han ikke straffes; trellen er jo hans eiendom". Mens sharia fremdeles er loven i landene hvor 1/3 av de enslige unge mennene kommer fra, som Afghanistan: • 4:3, 4:24, 5:89, 33:50, 58:3, 70:30 – Du skal ha slaver og sexslaver • 4:34 – Du skal slå dine slaver og dine koner • 24:13 – Det kreves fire mannlige muslimske vitner for å bevise voldtekt • 33:57 – Du skal drepe de som fornærmer islam og Muhammed • 2:217, 4:89 – Du skal drepe enhver som forlater islam • 8:12, 8:60 – Du skal terrorisere kafir (ikkemuslimer) • 3:28, 16:106 – Du skal lyve for å styrke islam Ja, det er vanskelig å skille, men det er mye lettere å kritisere kultur enn religion. Religion anses mer som holdninger og verdier, mens kultur er mer omfattende med menneskets aktivitet i samfunnet, sosiale normer, osv. Man kan se til Norge også. Blant annet Smiths Venner, som det var en del av der jeg vokste opp som barn. Veldig hyggelige folk, men jentene gikk alltid med håret oppsatt og lange skjørt. Man skulle ikke ha kjæreste før man ble gift. De bruker bibelen, men lever likevel på en helt annen måte. Dette vil jeg si er kultur. Det står kanskje i bibelen at man ikke skal ha sex før ekteskapet, men det står vel ikke noe om at man ikke kan ha kjæreste? Så har man æren som er så viktig i enkelte muslimske samfunn, hvor alle familiemedlemmer må jobbe for å opprettholde familiens status. Denne frykten for å tape ære anser jeg også som kulturelt. Islam ligger i bakgrunnen som katalysator, men det er normer og sosiale spilleregler som gjør levemåten fullstendig inkompatibel med vår vestlige verden. Ved å kritisere levemåte og sosiale normer, så slipper man også unna rasisme-stempelet. Man unngår å gruppere mennesker, og kan heller peke på uheldig atferd. Anonymkode: 5bb95...301
QuestionEverything Skrevet 6. juni 2016 #56 Skrevet 6. juni 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinneundertrykkinga er verre i mange muslimske land enn i Norge. Dette rettferdiggjør likevel ikke at kvinner systematisk undertrykkes også i Norge, hvilket resulterer i dårlige lønnsforhold i kvinnedominerte yrker og fete lønner til menn i sjefsposisjoner der kvinner sjelden blir ansatt (med mindre de er langt bedre kvalifisert enn alle mannlige søkere). I tillegg må kvinnene ta seg av det meste av husarbeidet, i likhet med i islamske land. Her må vi først feie for egen dør før vi kritiserer andre. Det er nok også systematisk undertrykkelse som er grunnen til at farlige og/eller skitne jobber slik som søppeltømmere, gruvearbeidere, kloakkarbeidere osv. er kvinnedominerte yrker. Bortsett fra, du vet, de er mannsdominerte. Det er ingen som står med pisk og tvinger damer til å gjøre husarbeid. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #57 Skrevet 6. juni 2016 Ei heller noen som tvinger kvinner til å søke seg til kvinnedominerte yrker. Tvert imot har det vært en massiv innsats for å få dem til å velge yrker som er bedre betalt, spesielt innen realfag. Men de vil ikke. Anonymkode: cde55...61f
Gothminister Skrevet 6. juni 2016 #58 Skrevet 6. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å lese innlegget hennes i stedet for å kun se på bildet? Det hun skriver er helt korrekt. "Men i debatter som IKKE handler om islam, men derimot om kvinnesyn og feminisme i seg selv, er dere ikke så fryktelig begeistra for kvinner som kjemper for sine rettigheter.. Da er norske kvinner femnazier, likestillinga har gått for langt og asiatiske damer er mye lettere å ha med å gjøre enn norske karrierekvinner." Anonymkode: 28e95...5da Anonymkode: 28e95...5da De fleste Norske menn jeg kjenner kjemper for likestilling og kvinners rett til selv å bestemme over eget liv. Et slikt syn blir motarbeidet av partier som SV og AP, samt ekstremister som Ottar. Disse kvinnefiendtlige partier og organisasjoner ønsker å begrense kvinners rett til og bestemme over eget liv. De vil styre dem i en retning de selv mener er best. Så du bommer voldsomt i din kritikk om Norske menn.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #59 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinneundertrykkinga er verre i mange muslimske land enn i Norge. Dette rettferdiggjør likevel ikke at kvinner systematisk undertrykkes også i Norge, hvilket resulterer i dårlige lønnsforhold i kvinnedominerte yrker og fete lønner til menn i sjefsposisjoner der kvinner sjelden blir ansatt (med mindre de er langt bedre kvalifisert enn alle mannlige søkere). I tillegg må kvinnene ta seg av det meste av husarbeidet, i likhet med i islamske land. Her må vi først feie for egen dør før vi kritiserer andre. Anonymkode: a7c87...450 Kjære søte deg Det er vel ingen som har sagt at man skal godta undertrykkelse i Norge bare fordi det er mye værre i muslimske land. Hvorfor er det slik at noen bare må putte ord i munnen på andre? Anonymkode: e47ff...8a1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #60 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjære søte deg Det er vel ingen som har sagt at man skal godta undertrykkelse i Norge bare fordi det er mye værre i muslimske land. Hvorfor er det slik at noen bare må putte ord i munnen på andre? Anonymkode: e47ff...8a1 Vi norske menn er passe lei av og bli hengt ut. Uten å ha gjort noe galt. De aller fleste kan oppføre seg. Anonymkode: b550f...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå