Z.Z Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Hei Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor mange av dere jenter og damer forsvarer Islam med alle de kvinnefiendtlige standpuntkene i Koranen uten tilsynelatende noen som helst rasjonell tanke bak. Her er ti punkter i Koranen som dere må tenke grundig over, og den hardt kjempete friheten deres "søstre" har jobbet for vil forvitre som dugg for solen om dere lar dette monsteret av en ideologi få mer makt i samfunnet: http://www.answering-islam.org/Authors/Arlandson/women_top_ten.htm Alle reaksjoner har en motreaksjon, og dette har potensiale for å lede til en katastrofe. Jeg ber dere innstendig om å undersøke Koranen og bestemme selv. Det kan være den kollektivt viktigste avgjørelsen dere gjør i dette livet. Med respektfull hilsen til dere jenter og damer der ute! 10
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 bare stop. Det er oss rasistiske nordmenn det er noe galt med. muslimer er jo de kjekkeste som finnes. Anonymkode: b550f...431 1
Z.Z Skrevet 2. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2016 (endret) Har tenkt tanken om at damene generelt synes liberalismen har gått for langt og bevisst, eller ubevisst vil ha en mer "autoritær" mannsfigur, og dermed ønsker Islam velkommen. Det er ufattelig, men ikke utenkelig, og jeg gråter mine tårer. Men, forhåpentligvis og mest sannsynilg har veldig mange ikke tatt en nærmere titt på denne fascistiske ideologien som er på vei til Europa med full styrke. Endret 2. juni 2016 av Z.Z 3
Gjest Tom/Loki Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Jeg forsvarer ikke islam i det hele tatt, og jeg er kvinne.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 (endret) Enig med TS, kvinner må våkne! Våre formødre har slåss og kjempet for det livet vi har som kvinner i dag, idiotisk å hive dette på bålet i løpet av en generasjon! Jeg er kvinne og skjønner virkelig ikke hva kvinner på venstresiden tenker på! Om det er så spennende med arabiske og afrikanske menn som har null respekt for kvinner, hvorfor reiser de ikke bare til de områdene hvor slike menn finnes? I stedet skal de ha dem hit! Jeg lurer på hvor mye et kvinneliv egentlig er verdt for mennesker på venstresiden? Er 1000 lemlestede, myrdet, eller voldtatte kvinner verdt 100 flyktninger? Eller mener venstresiden at 100 for 100 er et greit offer? Eller opererer dere med helt andre tallverdier når kvinner ofres for andres naivitet? Anonymkode: a18a9...732 Endret 3. juni 2016 av ninuska_ 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med TS, kvinner må våkne! Våre formødre har slåss og kjempet for det livet vi har som kvinner i dag, idiotisk å hive dette på bålet i løpet av en generasjon! Jeg er kvinne og skjønner virkelig ikke hva kvinner på venstresiden tenker på! Om det er så spennende med arabiske og afrikanske menn som har null respekt for kvinner, hvorfor reiser de ikke bare til de områdene hvor slike menn finnes? I stedet skal de ha dem hit! Jeg lurer på hvor mye et kvinneliv egentlig er verdt for mennesker på venstresiden? Er 1000 lemlestede, myrdet, eller voldtatte kvinner verdt 100 flyktninger? Eller mener venstresiden at 100 for 100 er et greit offer? Eller opererer dere med helt andre tallverdier når kvinner ofres for andres naivitet? Anonymkode: a18a9...732 Dette! Hilsen en annen ung kvinne! Anonymkode: 37aa5...2b3 Endret 3. juni 2016 av ninuska_ 6
wintergirl Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 Er kvinne og støtter heller ikke islam. Skjønner ikke hvorfor enkelte kvinner er så støttende for islam jeg. De fleste jeg snakker med er ikke for det, kun et par som ikke ser problemet, utrolig nok ! 2
Tanuki Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Er Koranen så mye mer kvinnefiendtlig enn Bibelen? Etter min mening er det heller kulturen som er problemet. I india er hinduister i flertal, men kvinner der har det ikke mye bedre enn kvinner i pakistan hvor muslimer er i flertal. Kristene i Midtøsten har ikke et mye bedre kvinnesyn enn muslimene derifra. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 22 minutter siden, Tanuki skrev: Er Koranen så mye mer kvinnefiendtlig enn Bibelen? Etter min mening er det heller kulturen som er problemet. I india er hinduister i flertal, men kvinner der har det ikke mye bedre enn kvinner i pakistan hvor muslimer er i flertal. Kristene i Midtøsten har ikke et mye bedre kvinnesyn enn muslimene derifra. Ser du på muslimland så ser man jo at det er land hvor til og med muslimene helst ikke vil bo i. De fleste muslimer i Norge vil ikke tilbake til hjemlandet og kulturen sin. De fleste land er fattige pga islam. Anonymkode: e47ff...8a1 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 Kristne, derimot, (fordi mange av de som fremmer hat mot muslimer prater om å "forsvare vår kristne kulturarv"), har så mye mer respekt for kvinner. Som vi alle vet og kjenner til. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153951423729910&set=a.40686504909.47761.504494909&type=3 Anonymkode: a3a0e...7ca 4
44h Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Det er 5 millioner mennesker i Norge vi kan ikke redde 1,6 milliarder muslimer. 5
stan Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 Koranen skiller mellom menn, slaver og kvinner. I den rekkefølgen. Kvinner er ikke åndelige skapninger og har ikke behov for frelse eller en plass i paradis. Litt som husdyr, men med litt høyere status. Problemet for islam er at det ikke har vært noen forsøk på å modernisere eller reformere. Mye fordi det har vært formålstjenlig for de islamske landene for å holde befolkningen under kontroll. Derfor er islam enda i middelalderen og har ikke hatt noen Luther eller andre som har forsøkt å reformere religionen. 7
Tanuki Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser du på muslimland så ser man jo at det er land hvor til og med muslimene helst ikke vil bo i. De fleste muslimer i Norge vil ikke tilbake til hjemlandet og kulturen sin. De fleste land er fattige pga islam. Anonymkode: e47ff...8a1 Hva har dette med HI a gjore?? 1
Marie90 Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 Er ikke mitt inntrykk at "mange" kvinner forsvarer islam. Jeg har aldri i livet gjort det, og ingen av mine venninner heller. Ellers er det faktisk en kvinne som har tatt opp kampen mot dette (Hege Storhaug) og hun har også mange kvinnelige tilhengere. Den politiske venstresiden er selvsagt opptatt av å fremstå politisk korrekt, men jeg vil ikke si kvinnene i media er representative for kvinner flest. 4
ops2 Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, Tanuki skrev: Er Koranen så mye mer kvinnefiendtlig enn Bibelen? Etter min mening er det heller kulturen som er problemet. I india er hinduister i flertal, men kvinner der har det ikke mye bedre enn kvinner i pakistan hvor muslimer er i flertal. Kristene i Midtøsten har ikke et mye bedre kvinnesyn enn muslimene derifra. Hvis vi ser på vesten, og vestlige kvinner, så har vi aldri hatt det bedre. Det Gamle Testamente har null påvirkning i vestlige lover, og Paulus tekster om mannen som kvinnens overhode er bare tatt hensyn til av noen små grupper læstadianere og lignende sekter. At kvinner blir undertrykket i nær sagt alle andre verdensdeler hvor det rår patriarkalske religioner er et faktum. Skal vi si det er religion eller kultur som fører med seg kvinneundertrykkelse? Det er dødstraff for å forlate islam. Det er også dødstraff for å stille spørsmål ved Koranen og Hadithene. Hvordan kan kulturen endres i samfunn hvor religionen holder menneskene i et dødsgrep? Så er det dessverre at 2. og 3. generasjons muslimer like gjerne kan bli enda mer radikale selv om de har vokst opp i vesten. 6
Okapi Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 De færreste vurderer alle religionene og velger den de får flest fordeler ut av. Religiøse mennesker har i 99% av tilfellene en variant av samme troen som foreldrene, og justerer heller litt på sin tolkning av den. Det er heller ikke rasjonelt å velge bort noe du tror på til fordel for noe du ikke tror på, fordi reglene innen den andre der passer deg bedre.
ops2 Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Spørsmålet i HI om hvorfor? Hvorfor ikke noe synker inn? Lenge trodde jeg at når aviser med et renomme som seriøse tok inn innlegg om dette, så ville de snu. Lenge trodde jeg at når muslimers egne røster fortalte, så ville de snu. http://lilybandehy.blogg.no/1464736303_folk_var_folk.html Ikke noe av dette skjer. De av feministene som krysser over fra refugees welcome, og blir islamkritiske, er knapt nok synlige. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 Det er ikke trendy å være "islamofob". Jeg tror mange kvinner på dette føler på dette å fremstå så bra som mulig, og bli akseptert av folk rundt seg. Akkurat som mange kjører bilder av seg selv gjennom et filter, så gjør de også dette med egne meninger. Anonymkode: 5bb95...301
Gothminister Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 TS stiller et meget interessant spørsmål, Norske kvinner og islam. Jeg har selv undret meg over dette i mer en 20 år. For islam er ikke noe ukjente i vårt samfunn. Derfor bommer eliten som Per Fugelli grovt når han snakker om fremmed fiendtlig, om folk som er i mot islam. Norske kvinner burde også kjenne islam, men det ser ofte ikke slik ut. Min kone var også naiv i sitt syn på islam. Helt til hun fikk lest boka til Hege Storhaug som med fakta beskriver islam slik denne ideologien faktisk er. Ikke som eliten ønsker islam skal være. Men til det TS undrer seg over, har jeg ingen gode svar. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå