AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Lov å ha det med inn på fly, eller i bagasjen? Anonymkode: ab2ab...a22
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Når strikkepinner er ok igjennom sikkerhetskontrollen så vil jeg tro heklenål og er ok. Anonymkode: 5b4ac...77c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Visste ikke at strikkepinner er lov! Noen som har linker til dette her? Anonymkode: ab2ab...a22
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke at strikkepinner er lov! Noen som har linker til dette her? Anonymkode: ab2ab...a22 Vet ikke om det er offisielt lov, men jeg har i allefall fått med 30cm. lange strikkepinner gjennom sikkerhetskontrollen. En heklenål vil jeg se på som mindre skadelig enn en kulepenn, så tror ikke det skal være et problem. Anonymkode: 2693a...233
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er offisielt lov, men jeg har i allefall fått med 30cm. lange strikkepinner gjennom sikkerhetskontrollen. En heklenål vil jeg se på som mindre skadelig enn en kulepenn, så tror ikke det skal være et problem. Anonymkode: 2693a...233 Nei, det er sant, men mtp at man ikke har lov til å ha med vann inn på flyet så kan man jo tenke seg til at de har mange merkelige og ulogiske lover og regler. Men strikkepinner er vel farligere enn heklenåler. Tror jeg da Anonymkode: ab2ab...a22
Tekopper Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Både heklenåler og strikkepinner er lov i norge. På enkelte internasjonale flyvninger er ikke strikkepinner lov, men heklenåler er alltid ok. spesielt om du har en i plast. Men jeg har hatt null problemer med strikkepinner de siste 5 årene også. Bruker riktignokk rundpinner (gjerne i metall) eller strømpepinner i tre, men fortsatt. 1
Rosa Sitron Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke at strikkepinner er lov! Noen som har linker til dette her? Anonymkode: ab2ab...a22 Avinor.no
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Det er veldig greit å google når man lurer på ting. Bare et tips... https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/bagasje/skarpespisse-gjenstander Anonymkode: 70f64...122
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 29 minutter siden, Tekopper skrev: Både heklenåler og strikkepinner er lov i norge. På enkelte internasjonale flyvninger er ikke strikkepinner lov, men heklenåler er alltid ok. spesielt om du har en i plast. Men jeg har hatt null problemer med strikkepinner de siste 5 årene også. Bruker riktignokk rundpinner (gjerne i metall) eller strømpepinner i tre, men fortsatt. Jeg har i metall da, men de er pakket inn i beskyttelse. Jeg skal også ha med meg en metallboks med morsmelkerstatning, kunne jo dunket den i hodet på noen hvis jeg ville noen noe vondt liksom. Godt det er lov å ha med heklenåler Anonymkode: ab2ab...a22
maya86 Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Bare vær obs på at selvom det står på "ja-lista" så har sikkerhetskontrolløren lov å ta hva de vil fra deg om de vil, dersom de anser det som en sikkerhetstrussel. Med hekletøy så er det ikke noe krise sånn sett siden man har ei maske og ikke risikerer at hele håndverket rekkes opp, men om man har feks. en genser på rundpinne så kan det være litt kjipt å måtte dra ut pinnen, for det kan skje om man møter på rette person. Kan være lurt å være føre var og ha dratt en tråd igjennom maskene, så man lett kan plukke det opp igjen hjemme
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 2 minutter siden, maya86 skrev: Bare vær obs på at selvom det står på "ja-lista" så har sikkerhetskontrolløren lov å ta hva de vil fra deg om de vil, dersom de anser det som en sikkerhetstrussel. Med hekletøy så er det ikke noe krise sånn sett siden man har ei maske og ikke risikerer at hele håndverket rekkes opp, men om man har feks. en genser på rundpinne så kan det være litt kjipt å måtte dra ut pinnen, for det kan skje om man møter på rette person. Kan være lurt å være føre var og ha dratt en tråd igjennom maskene, så man lett kan plukke det opp igjen hjemme Eller ha en pinne man kan skru av pinnene og feste sammen Anonymkode: 50902...220
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er sant, men mtp at man ikke har lov til å ha med vann inn på flyet så kan man jo tenke seg til at de har mange merkelige og ulogiske lover og regler. Men strikkepinner er vel farligere enn heklenåler. Tror jeg da Anonymkode: ab2ab...a22 Vann er ikke lov fordi det kan være noe annet enn vann. En strikkepinne kan vanskelig være noe annet enn en strikkepinne. Så at en strikkepinne er farligere i seg selv enn vann, er i denne sammenhengen et dårlig argument. Anonymkode: 8fefa...20c 2
Honey Dew Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke at strikkepinner er lov! Noen som har linker til dette her? Anonymkode: ab2ab...a22 Tror det kanskje dette er forskjellig fra flyplass til flyplass
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 4 timer siden, Honey Dew skrev: Tror det kanskje dette er forskjellig fra flyplass til flyplass I Norge er det lov Anonymkode: 50902...220
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er sant, men mtp at man ikke har lov til å ha med vann inn på flyet så kan man jo tenke seg til at de har mange merkelige og ulogiske lover og regler. Men strikkepinner er vel farligere enn heklenåler. Tror jeg da Anonymkode: ab2ab...a22 Du har lov å ha med vann inn på flyet, men ikke inn forbi sikkerhetskontrollen Anonymkode: 50902...220
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vann er ikke lov fordi det kan være noe annet enn vann. En strikkepinne kan vanskelig være noe annet enn en strikkepinne. Så at en strikkepinne er farligere i seg selv enn vann, er i denne sammenhengen et dårlig argument. Anonymkode: 8fefa...20c En strikkepinne kan være et drapsvåpen. Anonymkode: ab2ab...a22
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 4 timer siden, Honey Dew skrev: Tror det kanskje dette er forskjellig fra flyplass til flyplass Hvordan er det ellers i EU? Anonymkode: ab2ab...a22
Alan Smithee Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det ellers i EU? Anonymkode: ab2ab...a22 Du blir fratatt pinnene om du flyr fra Hellas, iallefall. Jeg hadde sjekket opp landet jeg skulle fly fra, siden jeg ikke var mye hyggelig reisefølge etter jeg måtte gi fra meg pinnene i den nesten ferdige sparkebuksa
Tekopper Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det ellers i EU? Anonymkode: ab2ab...a22 Helt uproblematisk til de aller fleste land nå. Brukte å være ulovlig fra Spania, men det endra de på for noen år siden.
Gjest Mattis Skrevet 4. juni 2016 #20 Skrevet 4. juni 2016 Bambuspinner er ingen problemer innenlands hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå