Teardrop Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Hvor drar dere på bryllupsreise? Og hva ca koster turen? 1 eller 2 uker? Eller hvor kunne du ønske du kunne dratt?
MissEi Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Vi var i Kambosja og Thailand i 3 uker Kostet ca 70 000 alt i alt
Anglofil Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 (endret) Eksen og jeg var 5 netter i Florida, 7 netter på cruise i Karibien og 7 netter i New York.Turen kostet rett i underkant av 100 000 kr inkludert alt fra fly til hoteller, shopping, cruise osv. Samboer og jeg har pratet om litt forskjellige steder. Det står mellom Maldivene, USA-tur, tur til Australia eller lignende. Eventuelt interrail i Storbritannia. Blir vel en 100 000 kr tenker jeg vi setter av til en slik tur. Og det blir minst 3 uker. Mvh Yvonne Endret 3. juni 2016 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Vi er for rastløse til 3 ukers strandferie! Vi tar en roadtrip i alpene (Frankrike, Italia og Sveits ). Bor på perler av noen hoteller. Vi er bare borte i 10 dager så langt har vi brukt 32000,- for hotell i 8 dager, bil og fly. Vi stopper innom storbyer for shopping. Og siste natten blir spontan-overnatting i sveitsiske alpene. Regner med å bruke 60000-90000,- tilsammen. Anonymkode: a1652...0d8
Zienna Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Vi dro på telttur i Lofoten! I en liten boble, og med bittelite spisstelt. Været var fantastisk, naturen likeså. Selvfisket småsei, smør og flatbrød ved teltet. Minner som jeg husker med glede. Siden har vi reist mye i verden. Mye vakkert å se, og opplevelsene har vært mange. Likevel, min bryllupsreise ble et minne for livet. Og vi er fortsatt gift, 40 år etter teltturen vår 7
lingua franca Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Dere som drar på bryllupsreiser til 100.000 kr (og sikkert foregående bryllupsfest i samme prisklasse) - betaler dere dette selv, eller har dere tatt opp lån/fått penger av foreldre etc? Er bare nysgjerrig. Høres ut som folk har mye penger for tiden...
Anglofil Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 40 minutter siden, lingua franca skrev: Dere som drar på bryllupsreiser til 100.000 kr (og sikkert foregående bryllupsfest i samme prisklasse) - betaler dere dette selv, eller har dere tatt opp lån/fått penger av foreldre etc? Er bare nysgjerrig. Høres ut som folk har mye penger for tiden... Betaler selvsagt selv. Vi har ikke spesielt mye penger, men vi er flinke til å spare, og foruten bolig er det reiser vi prioriterer. Mvh Yvonne
lingua franca Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, Yvonne skrev: Betaler selvsagt selv. Vi har ikke spesielt mye penger, men vi er flinke til å spare, og foruten bolig er det reiser vi prioriterer. Mvh Yvonne Var ikke noe hint om at dere snyltet på foreldre eller noe altså Bare nysgjerrig på hvor folk får så mye penger fra. Men dere var kanskje forlovet i mange år for å spare. Her blir det ingen bryllupsreise pga dårlig økonomi. Jeg er student og kjæresten har ikke fast jobb, så vi har prioritert hus/bil fremfor stort bryllup og bryllupsreise. Satser på en forsinket bryllupsreise neste år
Gjest Sisti Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Forsinket bryllupsreise, 1 uke på middelhavscruise. Kostet ca 25 000 + fly. Fyttigrisen så kjedelig, aldri igjen!
Anglofil Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 (endret) 8 minutter siden, lingua franca skrev: Var ikke noe hint om at dere snyltet på foreldre eller noe altså Bare nysgjerrig på hvor folk får så mye penger fra. Men dere var kanskje forlovet i mange år for å spare. Her blir det ingen bryllupsreise pga dårlig økonomi. Jeg er student og kjæresten har ikke fast jobb, så vi har prioritert hus/bil fremfor stort bryllup og bryllupsreise. Satser på en forsinket bryllupsreise neste år Neida, jeg tolket det ikke slik. Vi sparer inn 100 000 kr på ca et halvt år. Vi tar med feriepengene i dette, så det er egentlig ikke så mye vi ellers må spare. Nå bruker vi jo generelt lite penger på andre ting, jeg drikker ikke alkohol, ingen av oss røyker/snuser, ikke fester vi, og vi spiser sjeldent på restaurant. Dessuten bor vi ganske billig her i Oslo. På denne måten sparer vi mye hver måned og mye går til reiser. Vi pleier å reise for mellom 50-100 000 kr i året uansett, så det er ikke så annerledes enn ellers. Mvh Yvonne Endret 7. juni 2016 av Yvonne 1
A4-livet Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 Var to uker på Maldivene, kostet ca 50.000. Fantastisk sted!
lingua franca Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 1 time siden, Yvonne skrev: Neida, jeg tolket det ikke slik. Vi sparer inn 100 000 kr på ca et halvt år. Vi tar med feriepengene i dette, så det er egentlig ikke så mye vi ellers må spare. Nå bruker vi jo generelt lite penger på andre ting, jeg drikker ikke alkohol, ingen av oss røyker/snuser, ikke fester vi, og vi spiser sjeldent på restaurant. Dessuten bor vi ganske billig her i Oslo. På denne måten sparer vi mye hver måned og mye går til reiser. Vi pleier å reise for mellom 50-100 000 kr i året uansett, så det er ikke så annerledes enn ellers. Mvh Yvonne OK, vi har nok ganske ulik inntekt vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Vi var tre uker på Mauritius, helt fantastisk! Prioriterte dyr bryllupsreise framfor veldig dyrt bryllup, og betalte alt selv. Det er som flere skriver; Det sparer man opp i løpet av et års tid. Superfornøyd! Anonymkode: 0169d...9d3
bopera Skrevet 7. juni 2016 #15 Skrevet 7. juni 2016 2 ukers rundreise i Japan. Prislapp ca. 70000,-.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #16 Skrevet 7. juni 2016 feriepenger, tilbakebetaling av skattepenger, pengegaver (bryllup, bursdager++), ekstra jobbing og intensiv sparing. Anonymkode: a1652...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå