Gå til innhold

Jeg får ikke i kattungene mine mat:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er så fortvilet.. Kattemor har jurbetennelse og får ikke til å amme kattungene, så vi må gi de morsmelkerstatning. Vi har prøvd både sprøyte og tåteflaske, men de nekter plent. Hender noen ganger vi får i de litt, men det er ikke mye. Har dere noen tips? De er ikke gamle, bare 1 uke og 1 dag gammel.. Er 5 stykker. Står opp om natten, fikk beskjed om at de skal ha tredjehver time. Dette går jo ikke i lengden, da vi begge har jobb. Har dere noen tips? Jeg er hjemme nå, men det varer jo ikke for alltid, skal tilbake på jobb denne måneden. 

Anonymkode: 22b5e...dc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"de nekter plent" som om at de har noe valg? Du skal ikke la de sutte på sprøyten heller. Du må åpne munnen og bare ha det nedi. 

Høres brutalt ut, men det må bare gjøres sånn. Selvsagt vil ikke katter ha sånne fremmedlegemer inn i munnen sin, så er derfor man må tvinge det i dem. 

Anonymkode: 2ad41...b6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå går det som bare det! :D 

- TS

• Liker 8
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- TS

Så bra! :D

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"de nekter plent" som om at de har noe valg? Du skal ikke la de sutte på sprøyten heller. Du må åpne munnen og bare ha det nedi. 

Høres brutalt ut, men det må bare gjøres sånn. Selvsagt vil ikke katter ha sånne fremmedlegemer inn i munnen sin, så er derfor man må tvinge det i dem. 

Kan de ikke få lungebetennelse hvis man tvinger det i dem og melka havner i feil rør? Det er i hvert fall en problematikk med alle andre små skapninger.

Ts; ta dem med til dyrlegen i morgen tidlig og be om hjelp. Be dem vise deg hva du skal gjøre!

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- TS

Gikk glipp av at du hadde oppdatert. Så deilig at det ordnet seg!

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, palamina skrev:

Kan de ikke få lungebetennelse hvis man tvinger det i dem og melka havner i feil rør? Det er i hvert fall en problematikk med alle andre små skapninger.

Ts; ta dem med til dyrlegen i morgen tidlig og be om hjelp. Be dem vise deg hva du skal gjøre!

Hvis man ikke tvinger det i dem så kan de dø. Jeg har i grunn tvangsforet alt fra marsvin til katter til kyllinger til sauer, så jeg har litt erfaring med det. Det er ikke et eneste dyr som skjønner at det er til deres eget beste, så selvsagt må man bare ta opp munnen og sprute det nedi. Mener selvsagt ikke at man skal drukne dyret, men det er ikke noe farlig om de svelger litt vrangt. De hoster det opp igjen. Har aldri opplevd at et dyr har fått lungebetennelse av dette. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke tvinger det i dem så kan de dø. Jeg har i grunn tvangsforet alt fra marsvin til katter til kyllinger til sauer, så jeg har litt erfaring med det. Det er ikke et eneste dyr som skjønner at det er til deres eget beste, så selvsagt må man bare ta opp munnen og sprute det nedi. Mener selvsagt ikke at man skal drukne dyret, men det er ikke noe farlig om de svelger litt vrangt. De hoster det opp igjen. Har aldri opplevd at et dyr har fått lungebetennelse av dette. 

Jeg tror faktisk det du beskriver er helt feil og veldig risikabelt hos små dyr. Mulig kattunger er store nok til å bli tvunget i mat, men jeg har mistet ei mus på den måten. Kaninunger som må fores med flaske er også nødt til å ta det frivillig på grunn av fare for forurensing av lungene, de dør på null komma niks av det. Har sikkert med størrelsen å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er så fortvilet.. Kattemor har jurbetennelse og får ikke til å amme kattungene, så vi må gi de morsmelkerstatning. Vi har prøvd både sprøyte og tåteflaske, men de nekter plent. Hender noen ganger vi får i de litt, men det er ikke mye. Har dere noen tips? De er ikke gamle, bare 1 uke og 1 dag gammel.. Er 5 stykker. Står opp om natten, fikk beskjed om at de skal ha tredjehver time. Dette går jo ikke i lengden, da vi begge har jobb. Har dere noen tips? Jeg er hjemme nå, men det varer jo ikke for alltid, skal tilbake på jobb denne måneden. 

det må bare gå. det er liv det er snakk om her, så den lille perioden de må ha mat så ofte så må dere bare bite det i dere 

Anonymkode: a5b89...cfb

Skrevet

kikka ikke på video linkene. men har du prøvd en sånn liten tåteflaske du får kjøpt i kiosken? de med sånne små kuler inni å veldig liten tut. jeg har fora opp kattunger med sånne før å de likte det veldig godt:) 

en sånn som detta sånn ca 

https://www.ntbinfo.no/pressemelding/smack-tateflaske-godkjent-av-mfu?releaseId=7824988&publisherId=2966260

Lykke til vidre med små dottene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...