AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Hei! Vi skal på ferie til Spania om en uke og gleder oss selvfølgelig mye. Jeg lurer på en liten ting til dere som har vært en del eller reiser en del til Spania. Hvordan er det med priser på klær o.l? Er det mye billigere i Spania enn i Norge? Lurer liksom på om det er vits at jeg kjøper ting i Norge før jeg reiser som f.eks solhatt hvis det er mye billigere der nede. Jeg har sjekket en del restauranter og ser at de restaurantene jeg har sjekket på tripadvisor har egentlig veldig billig mat. En middag for hundrelappen synes jeg er veldig billig (altså bare en 10-11 euro), og jeg så priser på sånne tapasrestauranter der det koster sånn 1,50 euro pr rett og man får egentlig en del mat pr rett. Har jeg bare vært heldig når jeg har sjekka ut restauranter, eller er det sånn generelt? Vi skal være på fastlandet hvis det spiller en rolle. Tusen takk for dere som tar dere tid til å svare Anonymkode: 53e18...eeb
SunnivaOslo Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Generelt billigere ja,men feks butikker som h&m ligger på samme nivå som Norge(som er billig her også)..også har de butikker som Bershka og Pandora som det ikke finnes i Norge. Mat kan være både billig og dyrt,tapas I turiststeder koster såklart mer,så gå ikke å spis i hovedgata☺ 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Der vi har vært (flere steder, både ved kysten og inn i landet) synes jeg ikke at maten har være spesielt billig. Altså rimeligere enn i Norge, men med mat og drikke og kaffe etterpå, og ikke minst tips, kommer jeg sjelden under 200-lappen per voksen. Men man får jo utrolig god mat for disse pengene, da. Anonymkode: f4fa9...afb
palamina Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi skal på ferie til Spania om en uke og gleder oss selvfølgelig mye. Jeg lurer på en liten ting til dere som har vært en del eller reiser en del til Spania. Hvordan er det med priser på klær o.l? Er det mye billigere i Spania enn i Norge? Lurer liksom på om det er vits at jeg kjøper ting i Norge før jeg reiser som f.eks solhatt hvis det er mye billigere der nede. Jeg har sjekket en del restauranter og ser at de restaurantene jeg har sjekket på tripadvisor har egentlig veldig billig mat. En middag for hundrelappen synes jeg er veldig billig (altså bare en 10-11 euro), og jeg så priser på sånne tapasrestauranter der det koster sånn 1,50 euro pr rett og man får egentlig en del mat pr rett. Har jeg bare vært heldig når jeg har sjekka ut restauranter, eller er det sånn generelt? Vi skal være på fastlandet hvis det spiller en rolle. Tusen takk for dere som tar dere tid til å svare Anonymkode: 53e18...eeb Klær og sko er generelt like billig her. Mat er derimot mye billigere både i butikk og på restauranter der nede. Særlig på fastlandet på steder som ikke er sånn typiske turistplasser.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Klær er billigere men er i andre modeller og materialer enn det vi pleier å kjøpe i Norske butikker. Veldig mye syntetiske stoffer. Hva du kan regne med å finne kommer helt an på hvor du skal, hva du liker og hvilken størrelser du bruker. Dermed er dette er spørsmål det er vanskelig å rådgi deg i, med de få opplysningene du har gitt i hi. Anonymkode: e6fce...d24
Gullik Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Har vært en del i Spania, og synes ikke klær er veldig mye rimeligere. Å spise (og drikke) ute derimot er billig. (Synes jeg da ;)) 1
Whoops Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Det er flere og andre billigkjeder enn i Norge når det gjelder klær. OBS.. størrelsene er mindre enn man er vant til i mange av disse butikkene, så om man er større enn en "norsk" størrelse 40 kan det være litt vanskelig å gjøre de helt store kuppene og kanskje litt skuffende å shoppe. I tillegg blir det ofte utsolgt for de største størrelsene først. Mange har salg nesten hele sommeren. Sommersesongen starter jo mye tidligere. Mat og drikke er MINST halv pris sammenlignet med Norge. Om du drikker alkohol, så blir det enda billigere. Mat er dyrt og dårlig på turiststeder, men mye bedre en liten biltur unna (særlig om du tar turen vekk fra havet). Det er slett ikke umlig å få et stort måltid for under 10 euro inkludert drikke per person om du tar til takke med dagens meny og spiser når spanjolene gjør, i siestaen mellom 14 og 17. Godt utvalg av det meste i supermarkedene. Ingen vits i å ha med mat hjemmefra. Mange steder er sko veldig bra og billig. Det er mange skobutikker, men ikke sats for mye på disse hippe merkene som de selger hjemme. Det er like dyrt og ikke særlig godt utvalg heller. Men det er mye "skikkelige" sko i stedet. Vesker og lommebøker er også rimelig og det er godt utvalg. Skinn generelt.. både ekte og imitert. Markeder er vanlig. Der kan du kjøpe mye rimelige både i klær og andre ting. Mest sånt som t-skjorter, tunikaer, saronger osv. Ikke alt har veldig god kvalitet, men kjekt som ferie-/strandplagg. Elektronikk er like dyrt som i Norge og ikke verd å satse på, men klokker er gjenre billigere. Smykker kan du også få til en snill pris. Kosmetikk det samme, men merkene er ikke spesielt mye billigere enn hjemme. Snuser du, så bør du hamstre på taxfree, ettersom det er ikke selges i Spania. Sigaretter selvsagt billigere enn hjemme. Ca 4 euro for en 20 pk. Alkohol like så.
momo Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Har vært en del i Spania. Synes ikke klær er spesielt billigere, i hvert fall ikke de klærne jeg vil ha. Mat og drikke er billigere, og synes det er billigst på fastland i forhold til øyene. Og jo mer turiststed det er, jo dyrere er det gjerne. Mat er og billig på butikken. Elsker å handle mat på de store supermarkedene, mye fersk sjømat, og godt utvalg av mat, og ikke minst billig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 Man kan finne billigere klær der nede, men selv ville jeg hatt med meg de klærne du skal bruke der nede, og ikke kaste bort tid inne på butikker i stedet for ute i solen. Du kan jo heller kikke i butikker og være heldig å komme over noen kupp når du blir lei av å slikke sol? Anonymkode: 5edf4...aa8
Gjest Juami Skrevet 5. juni 2016 #10 Skrevet 5. juni 2016 Mat og drikke er veldig billig, men klær spørs det veldig på hvor du handler henn. Du kan jo finne noe billig, som du også kan prute på, om du finner et marked.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 Har bodd og arbeidet mange år i en turistby i Spania, med spansk lønn så var det selvsagt dyrt å gå ut å spise, spesielt på turistrestaurantene. Man får mye bedre og billigere mat dersom man spiser der spanjolene spiser, så spør dere frem, spør f.eks de som jobber i butikkene. Når det gjelder klær og sko så er ikke prisene så mye lavere enn hjemme, men det finnes kjedebutikker i Spania som vi ikke har her hjemme som er verdt et besøk. Stradivarius, Bershka, Pull & Bear osv. Anonymkode: 61c87...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå