Gå til innhold

Biltur Hamburg Krakow, noe å se eller gjøre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal kjøre fra Hamburg til Krakow i sommer. Lurer på om noen vet om noe å se eller gjøre på veien. Tar i mot alle tips med glede.

Er en familie på fem, barna er 15, 17 og 19 år.

Anonymkode: 34750...45e

Skrevet (endret)

Krakow= konsentrasjonsleirene og saltgruvwne. Tur til wavel slott og schindlerfabrikken. Jødekvartalet

Endret av RompeRusk
AnonymBruker
Skrevet

Har oversikt over hva vi skal i Krakow, men takker.

Er mer ute etter før vi kommer til Krakow.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ferdes der nede. Ikke er det fin natur heller.

Anonymkode: 0dc40...27e

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ferdes der nede. Ikke er det fin natur heller.

Anonymkode: 0dc40...27e

Hver sin smak og godt er det ;) Var ikke det jeg ville vite :) 

Skrevet

Jeg ville tatt en stopp i Berlin, masse å gjøre der.  Så ville jeg kjørt til Wroclaw (dessverre 7 mil med enormt dårlig vei, men den veien må dere kjøre på uansett på vei til Krakow) Wroclaw i Polen, og tatt en stopp der.  Selv om barna er store vill jeg tatt en tur i zoo.  Sett Panorama Racławicka, Wroclaw er Europeisk kulturhovedstad i år, så det er masse som skjer hele tiden.  Wroclaw er ikke såpass turistifisert som Krakow,  men veldig fin by.    Eventuelt kan dere kjøre fra Berlin og via Dresden, en liten omvei,(og dere slipper 7 mil med hompevei)  men Dresden er en flott by.  Gjør dere dette vil jeg også anbefale et stopp i Görlitz / Zgorzelec.   En by som er Tysk på den ene siden, og Polsk på den andre siden av elven.   Lykke til med ferieplanleggingen! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Bor på Vestlandet og er vandt til dårlige veier :) Skal sjekke stedene mer i ettermiddag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...