Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg deltidsjobb, og får ikke ferie herfra ettersom alle andre skal ha ferie. Det vil si, jeg får ca én uke, men den uken skal jeg jobbe et annet sted, på et sted jeg jobber fast hver sommer. Jeg har et par frihelger her og der, men det er ikke mye. Samboeren min har nettopp kommet ut i jobb han også, så det samme gjelder han.

Hva kan jeg gjøre for å få litt "feriefølelse", selv om jeg ikke skal ha ferie? I fjor reiste vi på en tredagers "Norges-tur" og koste oss veldig. Det hadde vært skikkelig fint om vi fikk til noe av det samme i år, men sliter litt med å finne et egnet sted å reise til hvor vi kan oppleve natur og sove i telt. Tips? Vi bor i Oslo om det har noe å si. Og vi har bil.

Trenger også tips til korte turer i Oslo og omegn, korte roadtrips og hyggelige severdigheter. 

Takk for svar! :rolleyes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta båten over til Danmark for eksempel. Eller kjør en tur over til Sverige og overnatt i skogen der

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi ser litt på Sverige og spesielt svenskekysten for å få litt hav og varme :) Har tidligere vært en del ved Falkenberg, Marstrand osv, men det er lenge siden nå. Tips til andre fine steder i Sverige og Danmark?

AnonymBruker
Skrevet

Ta bilen og kjør til innladet.Hva med telting og rafting i sjoaelva? Eller camping ved mjøsa og opplev Lillehammer. Telting oppover mot nordseter og gårr i fjellet

Anonymkode: 3314a...291

AnonymBruker
Skrevet
Den 2. juni 2016 at 17.44, baebae skrev:

Jeg har nettopp fått meg deltidsjobb, og får ikke ferie herfra ettersom alle andre skal ha ferie. Det vil si, jeg får ca én uke, men den uken skal jeg jobbe et annet sted, på et sted jeg jobber fast hver sommer. Jeg har et par frihelger her og der, men det er ikke mye. Samboeren min har nettopp kommet ut i jobb han også, så det samme gjelder han.

Hva kan jeg gjøre for å få litt "feriefølelse", selv om jeg ikke skal ha ferie? I fjor reiste vi på en tredagers "Norges-tur" og koste oss veldig. Det hadde vært skikkelig fint om vi fikk til noe av det samme i år, men sliter litt med å finne et egnet sted å reise til hvor vi kan oppleve natur og sove i telt. Tips? Vi bor i Oslo om det har noe å si. Og vi har bil.

Trenger også tips til korte turer i Oslo og omegn, korte roadtrips og hyggelige severdigheter. 

Takk for svar! :rolleyes:

Vi storkoste oss på Geilo en helg. Spa, valker natur, fjellturer etc. 

Lillehammer med Hunderfossen, Maihaugen etc er også noe.

Reise over grensa til Sverige på camping.

Anonymkode: 92fa3...82e

Skrevet
Den 10.6.2016 at 20.06, AnonymBruker skrev:

Ta bilen og kjør til innladet.Hva med telting og rafting i sjoaelva? Eller camping ved mjøsa og opplev Lillehammer. Telting oppover mot nordseter og gårr i fjellet

Anonymkode: 3314a...291

Jeg kommer fra de traktene, så det blir liksom ikke helt feriefølelse for min del :/ Skal faktisk til Sjoa i september! Gleder meg! :)

Skrevet
Den 8.6.2016 at 19.50, baebae skrev:

Ja, vi ser litt på Sverige og spesielt svenskekysten for å få litt hav og varme :) Har tidligere vært en del ved Falkenberg, Marstrand osv, men det er lenge siden nå. Tips til andre fine steder i Sverige og Danmark?

Området rundt Ängelholm/Helsingborg og der omkring er veldig fint :) Og samtidig er det jo kort vei til svipptur til Danmark i så fall :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt Kielferga tror jeg, frem og tilbake, inkl noen timers opphold i Kiel (evt en overnatting, dersom dere får tid til det). Selv bor jeg langt unna Oslo, og har alltid misunt dere som kan ta en helgetur med Danskebåten/Kielferga, og komme rett tilbake i egen by. Da gjør man noe helt annet enn vanlig, og kan kose seg med en drink på soldekket og spise i restauranten, komme litt i feriemodus.

Anonymkode: ae5fc...531

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...