AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Vasket saueskinn slik en skal, og har latt det lufte ute til det ble tørt (+1 dag). Men nå lukter de skikkelig sau og det er ikke hyggelig å ha den lukta i stua. Hvor lenge varer denne lukta? Snille si at den vil gå over Anonymkode: 63def...c5a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Kan dessverre ikke hjelpe deg med et svar. Men jeg lurer veldig på hvordan du vasket det? Har et par sauskinn til hunden som trenger vask.... Anonymkode: c6afb...e6f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan dessverre ikke hjelpe deg med et svar. Men jeg lurer veldig på hvordan du vasket det? Har et par sauskinn til hunden som trenger vask.... Anonymkode: c6afb...e6f Ull/finvask 30 grader med milo. Hang de opp ute og børstet dem 2-3 ganger mens de tørket. Ikke tørke i sola, for da kan skinnet bli sprøtt. Men lukta... fysj Anonymkode: 63def...c5a
Riskrem Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Opplevde det samme for noen år siden. Tror sauelukten hang i et par dager, så forsvant det
stan Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 La det henge lenge. Hvis det tok litt for lang tid før skinnet begynte å tørke, kan det være lurt å vaske en gang til. Men det blir bedre ved neste vask.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 2 timer siden, Riskrem skrev: Opplevde det samme for noen år siden. Tror sauelukten hang i et par dager, så forsvant det Godt å høre at det ikke vil vedvare... Anonymkode: 63def...c5a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 1 time siden, stan skrev: La det henge lenge. Hvis det tok litt for lang tid før skinnet begynte å tørke, kan det være lurt å vaske en gang til. Men det blir bedre ved neste vask. Det ene brukte over to dager ute i varmen på å tørke, det andre tørket svær fort. Prøver å vaske det på nytt og se om det hjelper. Anonymkode: 63def...c5a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 Merkelig at saueskinn lukter sau, Skulle nesten tro det var laget av sau. Anonymkode: e7dea...194 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #10 Skrevet 2. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at saueskinn lukter sau, Skulle nesten tro det var laget av sau. Anonymkode: e7dea...194 Hehe, burde egentlig forventet det.... Anonymkode: 63def...c5a
Gjest Evans Skrevet 2. juni 2016 #11 Skrevet 2. juni 2016 Da er det i hvert fall ekte, om du skulle være i tvil Jeg ville hengt det ut for å se (eller lukta), om det hjelper. Hvis ikke prøv igjen med håndvask og milo - det skal jo ulla like.
Mammabamma Skrevet 2. juni 2016 #12 Skrevet 2. juni 2016 Lukta forsvinner når det blir tørt er min erfaring og jeg trodde omtrent ungene kunne få varige men om de ikke sov på saueskinn det første året så jeg har hatt mange skinn, har mange skinn og vasker til stadighet saueskinn. Nå brukes de mest som sitteunderlag om vinteren og som fotvarmerere i senga og så har katta noen på yndlingssoveplassene sine.
Gjest Badebuksa Skrevet 2. juni 2016 #13 Skrevet 2. juni 2016 Sånn er et jo med ekte ullplagg også, da. Det skal lukte sau. Våt sau lukter mer enn tørr sau, men sau er sau. Liker du ikke lukta, finnes det Milo med parfyme, som kamuflerer lukta.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #14 Skrevet 4. juni 2016 Saueskinn kan fint vaskes i vaskemaskin med Milo. De bør ikke sentrfugeres, men drypptørkes. Lukta henger i noen dager, børst det godt med piggete hårbørste. Og husk å smøre baksiden av skinnet med feit krem, som ikke lukter. Jeg brukte Decubal. Anonymkode: c41cc...8f6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #15 Skrevet 4. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saueskinn kan fint vaskes i vaskemaskin med Milo. De bør ikke sentrfugeres, men drypptørkes. Lukta henger i noen dager, børst det godt med piggete hårbørste. Og husk å smøre baksiden av skinnet med feit krem, som ikke lukter. Jeg brukte Decubal. Anonymkode: c41cc...8f6 Takk for tipset! Hadde glemt at skinnet skal smøres.... Nå har det gått noen dager, og lukta er ikke like dominerende lengre. Så håper og satser på at lukta blir borte til slutt. Anonymkode: 63def...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå