Gå til innhold

Rekkefølgen på oppussing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal pusse opp en hel leilighet og driver nå og pønsker på rekkefølgen det skal skje. 

Rekkefølgen jeg tenker

1) Lage nytt garderobeskap 

2) Ta ut kjøkkeninnredning 

3) Ta bort gamle radiatorer + dekke til rørene (sette plater utfor, litt vanskelig å beskrive men noe som dette 

4) Dra av det som er på vegger og sette opp gipsplater + male vegger og tak 

5) slipe og lakke gulv 

6) Sette inn ny kjøkkeninnredning 

7) Sette inn nye radiatorer 

Hva tenker dere om denne rekkefølgen? Høres det fornuftig ut? Og hvor lang tid tror dere at man vil bruke på dette? Jeg skal ikke gjøre noe selv tror jeg. Fjerne lister og kjøkkeninnredning, bestille ny innredning til kjøkken og garderobe kan jeg vel få til, men utover det er det lite jeg få til. 

Anonymkode: 5db3a...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et par steder inni der ville jeg laget plass til rørlegger og elektriker.

Anonymkode: 62cda...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal gjøre noe særlig selv kommer du til å trenge snekker/maler/elektriker og evt rørlegger. Ville evt funnet en snekker som kan koordinere de andre for deg og tatt en gjennomgang med ham av leiligheten og rekkefølgen. 

Min erfaring er at det er greit å lage en liste per rom og ta gjøre skittent (riving) ferdig før du begynner å på rent (montere nytt, måle etc). Å rive lister og fjerne tapet kan du begynne på i dag. 

Sjekk leveringstid på kjøkken der du vil bestille fra. Vi bestilte fra ikea og det tok ca tre uker. Kan være greit å få målt opp, bestemt ny løsning og bestilt dette så snart som mulig. Skal du måle opp kjøkkenet selv eller får leverandør til å gjøre dette for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...