Gå til innhold

Føler meg mannlig i kjoler/topper uten ermer og nakne bein. Tips til å bli smalere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen har tips til hvordan bli smalere, type over hele kroppen? Jeg er ganske "stor" og har unngått styrketrening de siste par årene da jeg trente mye styrke før, og rett og slett ble "bulket". Jeg startet på 58kg, gikk inn i forsvaret hvor jeg spiste mer og ble mer giret på hard styrke, gikk ut derfra på 70kg!!(gikk opp de kg allerede etter 6mnd) Var på mitt sterkeste i forhold til styrketrening,  men var for stor for en jente på 164cm(i forhold til det jeg er komfortabel med).  Da jeg var ferdig i forsvaret gikk jeg rett ned igjen til 58kg da jeg begynte å løpe 3-5mil/uken og trente mindre styrke(ble lei løping, så fortsatte ikke det). 

Det kjipe er at jeg fortsatt føler meg veldig stor. Nå er jeg verken sterk eller tynn! Samtidig føler jeg meg "slappere" i kroppen. Jeg syntes løping er drit kjedelig, og vil gjerne trene styrke igjen, men jeg er så sykt bred over ryggen, store nakkemuskler, store hofter og kraftige ben.. Så noen som har tips til styrketrening som er mer markerende enn "bulkene"? Leser så mye forskjellig i forhold til repetisjoner/tyngde... Tok en kroppsanalyse for rundt 6mnd siden, hvor jeg har en fett% på 22, hvor magefettet var "under" optimalt, så er tydeligvis resten av kroppen som er problemet. 

Noen som har gjort dette i praksis? Gått fra stor og brei til tynn og smal? Jeg vil så gjerne se "feminin" ut igjen.. Slippe og slite med å ta på meg klær fordi ryggen er så brei. 

Tips tas med stor takk! 

Anonymkode: 5bd13...047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd yoga eller pilates?

Er mange norske damer som er bygget slik du beskriver da, det er ikke noe galt med det. Det passer fint til mange norske menn :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en bred ramme, er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å akseptere at det er slik.

Jeg har også en veldig "maskulin" form, med brede skuldre, kort overkropp, ikke markert midje, og smale hofter.
For meg hjelper det mye å ha riktig snitt på klærne for å skape illusjonen av at overkroppen er lang og smal, og aller helst ha litt hæl på skoene for ikke bli litt mer feminin i fremtoningen.

Anonymkode: 61c3a...bfa

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Puny skrev:

Prøvd yoga eller pilates?

Er mange norske damer som er bygget slik du beskriver da, det er ikke noe galt med det. Det passer fint til mange norske menn :)

Nei, kanskje jeg burde prøve det! Drevet med kampsport i en del år før, og akkurat begynt på boksing igjen, så kanskje ikke den mest heldige sporten... Hehe, men takk for tips!! 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kanskje jeg burde prøve det! Drevet med kampsport i en del år før, og akkurat begynt på boksing igjen, så kanskje ikke den mest heldige sporten... Hehe, men takk for tips!! 

hvis du føler at vanlig styrketrening med få og tunge repetisjoner gir deg for store/mye muskler kunne det kanskje være verd å prøve en litt lettere form?

For min del måtte jeg holde på med det ganske lenge før jeg fikk dreisen på det da. Det er en liten omstilling, så det gjelder å ikke slutte for tidlig...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har en bred ramme, er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å akseptere at det er slik.

Jeg har også en veldig "maskulin" form, med brede skuldre, kort overkropp, ikke markert midje, og smale hofter.
For meg hjelper det mye å ha riktig snitt på klærne for å skape illusjonen av at overkroppen er lang og smal, og aller helst ha litt hæl på skoene for ikke bli litt mer feminin i fremtoningen.

Ja, føler meg jo litt bedre i heldekkende klær og litt hæl! Men kjenner jeg gruer  meg til bikini og mer lettkledde klær nå i sommer.. Og føler meg litt som en "manne-dame" med høye hæler i kjoler osv. pga store bein...   

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, føler meg jo litt bedre i heldekkende klær og litt hæl! Men kjenner jeg gruer  meg til bikini og mer lettkledde klær nå i sommer.. Og føler meg litt som en "manne-dame" med høye hæler i kjoler osv. pga store bein...   

Heldekkende klær er ikke nødvendig for min del, men jeg må være litt nøye med å kamuflere den brede ryggen (brede stropper fremfor smale for eksempel), og skape en illusjon av midje.  Det handler mer om snitt enn om tildekking for meg, og jeg er ikke i tvil om at det samme gjelder for deg også. :)

• Liker 1
Skrevet

Synes det er litt vanskelig å se for meg hvordan du ser ut.. kan du bruke en kjendis som er ganske lik deg? f.eks Nora Mørk? Hun er jo liten og kompakt, men allikevel ganske feminin når hun har kledd seg rett...

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som du trenger å endre kroppen, men heller endre selvbildet. Høres ut som du har en sunn og sterk kropp, og det er synd du sluttet å trene tung styrke fordi du føler du blir bulkete av det. Bær kroppen din med stolthet - det liker mannfolk. Ikke alle som foretrekker smale, tynne kropper. Men jeg skjønner såklart hva du mener. Uansett tror jeg du vil få mye igjen for å være stolt over kroppen din, fremfor å prøve å bli tynnere.

Anonymkode: 6c609...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres skamdeilig ut :jepp: Vil du legge ut et anonymt bilde eller et som ligner på kroppen din? 

Yoga gjør kroppen smidigere om man driver nok med det. 

Anonymkode: fbbb3...29d

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres skamdeilig ut :jepp: Vil du legge ut et anonymt bilde eller et som ligner på kroppen din? 

Yoga gjør kroppen smidigere om man driver nok med det. 

Anonymkode: fbbb3...29d

Virker jo nesten som jeg må begynne med yoga! Har ikke så mange bilder av kroppen, men fant disse to. Litt dumt på det bilde med skjørt siden jeg "poserer" teit med et bein foran, men man ser likevel at jeg har kraftige bein. Leggene mine er genetisk stor dessverre. Det jeg ønsker er jo å kunne gå i topper med tynne stropper uten at det "eser ut" og får flaggermusvinger eller hva man kaller det. Både foran og bak. Haha ligger litt langt inne og legge disse ut, men får håpe ingen som kjenner meg ser denne tråden. 

Kanskje lettere med tips til trening/tiltak når man har et bilde av hvordan jeg ser ut? skjønner jeg må ned i vekt for å bli smalere sånn generelt, men aner ikke hvordan jeg skal trene for å få fine tynne "muskler".

image.jpeg

image.jpeg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker jo nesten som jeg må begynne med yoga! Har ikke så mange bilder av kroppen, men fant disse to. Litt dumt på det bilde med skjørt siden jeg "poserer" teit med et bein foran, men man ser likevel at jeg har kraftige bein. Leggene mine er genetisk stor dessverre. Det jeg ønsker er jo å kunne gå i topper med tynne stropper uten at det "eser ut" og får flaggermusvinger eller hva man kaller det. Både foran og bak. Haha ligger litt langt inne og legge disse ut, men får håpe ingen som kjenner meg ser denne tråden. 

Kanskje lettere med tips til trening/tiltak når man har et bilde av hvordan jeg ser ut? skjønner jeg må ned i vekt for å bli smalere sånn generelt, men aner ikke hvordan jeg skal trene for å få fine tynne "muskler".

image.jpeg

image.jpeg

Syntes du ser kjempefin ut, og ikke slik du beskrev deg selv i det hele tatt. Dette er ikke hva jeg vil kalle kraftig. Men som sagt yoga eller pilates er fint hvis man ikke vil bli for klumpete ( noe jeg ikke syntes du er, da).

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine mål (ca) TS, på byste, under bysten, midje og hofter?

Du er slank!

Jeg har disse målene, og jeg er kraftig (mye muskler) :

Byste: 102 cm

Brystkasse: 91 cm

Midje: 86 cm

Hofter (med rumpe): 110 cm

Lår: 61 (!)  cm

Høyde: 174 cm

Anonymkode: 23f1c...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, takk...:rodme:

er ikke feit-feit, men lurer på hva som skal til for at jeg kan gå i en slik topp som på bildet under(random fra Instagram) uten å føle meg som en mann eller at noe buler ut.. Trenger ikke være like tynn som henne da. Men jeg skal faktisk prøve yoga! 

image.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lurer på hva som skal til for at jeg kan gå i en slik topp som på bildet under

Være fjorten år er vel beste utgangspunktet.

Anonymkode: 7a3db...948

• Liker 7
Skrevet

Var ikke sånn som de bildene jeg så for meg at du så ut utifra beskrivelsen! Skjønner ikke hva du mener med bred rygg. Ser jo ut som du har litt muskler, men ikke så mye at det blir mandig! 

Synes du var skikkelig fin! 

• Liker 6
Gjest lizard queen
Skrevet

Du er da ikke brei? 

Og hvis du liker styrketrening kan du jo trene f.eks med færre repetisjoner, da blir det mer rettet mot styrke enn muskelbygging. Er vel mellom 8-12 reps man regner som bodybuilding antall. Jeg fokuserer også mye på rumpe og lår, trener jo hele kroppen så klart men jeg synes det er finest på damer hvis man har mer masse i underkroppen enn overkroppen, smale hofter og tynne bein med brede skuldre og rygg det blir litt maskulint spør du meg, så det kan jo også være en idé. 

Og du vet, du trenger ikke å legge på deg så mye når du trener styrke, om du som jente faktisk la på deg 12 kg muskler på et halvt år er jeg mektig imponert men dessverre tror jeg ikke det er tilfellet, de fleste jenter som mener de bulka opp over natten har nok vært litt for ivrige hva matinntaket angår. Ikke at det er noe gærent i det, bedre det enn motsatt, men du vet. Skjedde med meg også når jeg først begynte å trene seriøst, wow jeg har blitt buff som faen liksom, men så skjønte jeg at jeg egentlig bare var på vei til å bli tjukk, så jeg roet ned kostholdet litt og nå er jeg knøttliten :P 

Sånn overall så kan du ikke bli smalere over skuldrene, er jo beinbygningen din det kommer an på, kan alltids gjøre dem bredere ved å bygge muskler men å bli kvitt beina i kroppen er litt mer kinkig. Ville som sagt heller satset på å bygge opp rumpa og lårene, for å lage litt motvekt og mer kvinnelige former :) Men altså, jeg synes ikke du ser spesielt brei ut, ei heller noe mandig, er fort gjort å se seg litt blind på seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine mål (ca) TS, på byste, under bysten, midje og hofter?

Du er slank!

Jeg har disse målene, og jeg er kraftig (mye muskler) :

Byste: 102 cm

Brystkasse: 91 cm

Midje: 86 cm

Hofter (med rumpe): 110 cm

Lår: 61 (!)  cm

Høyde: 174 cm

Har ikke noe mykt målebånd, men prøvde med et hardt(dog bøyelig), og ble rundt dette

Bryst: 82

under: 70

midje: 64

hofte med rumpe: 94

midt på låret: 44

tyggestedel på låret: 50,5

høyde 163/164

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe mykt målebånd, men prøvde med et hardt(dog bøyelig), og ble rundt dette

Bryst: 82

under: 70

midje: 64

hofte med rumpe: 94

midt på låret: 44

tyggestedel på låret: 50,5

høyde 163/164

Da har du str XS (grenser mot str S) og er svært slank. Du har en fin kropp :)

Jeg har str L

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...