Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en liten, gammel Polo med kun to dører. Altså dører foran, også  legger vi ned setene for å komme til baksetet (se bilde)

Går det greit å ha barna i baksetet selv om det ikke er bakdører? Er det trygt eller bør vi kjøpe ny bil?

polo 3 dørs.jpg

Anonymkode: 43dc3...6d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for ny bil. En ting er sikkerheten, en annen ting er hvor himla upraktisk det er. Du skal få ut og inn barnesete, bare det er kav nok i seg selv med todørsløsning. 

Anonymkode: fc574...312

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En annen utfordring er å få plass til vogn, stelleting, og gjerne handleposer og slikt i tillegg. Det er utrolig hvor mye man ender opp med å drasse med seg når man har unger.. 

Anonymkode: fc574...312

AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel egentlig hvor mye dere bruker bil! Vi bruker bilen veldig lite, så hadde nok egentlig klart oss med hva som helst. Skal du ha inn og ut barnesete flere ganger om dagen ville jeg gjerne vurdert en større bil 😊

Anonymkode: ac8a3...0bf

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville også kjøpt ny bil. Vi kjøpte SUV for å ha god plass og angrer ikke på det:) vi har også andre biler med 2dører og det fungerer jo, men er sinnsykt upraktisk og der er vi helt avhengige av akrobatikk for å få bilbelte rundt stolen, eller å flytte med oss basen til stolen. En annen ting er jo at stolene tar ganske mye plass, så det kan bli litt trangt for den som sitter forran i små biler... 

Skrevet

Jeg hadde nok kjøpt ny bil. Kort og greit av praktiske årsaker. Poloer er jo ikke akkurat bilene med best plass, og det er krunglete uten bakdører.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Barna?!" Altså fler enn et barn? Selvsagt er det trygt, like trygt som andre biler vil jeg tro. Hvordan bruker dere bilen da? Kjøre og hente barn(a) i barnehage hver dag? Kjøre til hytta hver helg?

Vil tro det går helt fint med et barn i en sånn liten bil, to eller fler er kanskje litt mer masete, men det er klart det går...  Ville fått barna først og prøvd, for så å se hvordan det går...

Anonymkode: a1bfd...cdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trygt er det nok, men såpass upaktisk at jeg ville kjøpt ny bil. Å få et barnesete inn uten bakdører må jo kunne sies å bli kronglete og hvor skal du få plass til vogna? Har du mer enn et barn kan det jo lett bli et problem for sjåføren å kunne ha setet sitt langt nok bak også. Vi har en Golf stasjonsvogn, og selv den blir i minste laget når man må drasse med seg vogn. Det blir i alle fall ikke plass til stort med varer når vi er ute og handler, for vogna tar hele bagasjerommet. Får vi et barn til går det rett og slett ikke med mindre sjåføren er komfortabel med å sitte klin inntil rattet. 

Anonymkode: 48712...a22

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en lignende bil når vi fikk barn. Gikk helt fint. Hadde ingen problemer med det. Nå hadde ikke vi behov for å dra med oss barnevogn og en masse annet babyutstyr i bilen og det hadde vi ikke hatt plass til heller. Ikke kjørte vi så veldig mye heller.  Hadde sannsynligvis hatt samme bilen enda (barnet er 4 år nå og vi bruker bilen mye mer) om min samboer bare hadde klart å holde seg på veien når han kjører. Når det er sagt så er det utrolig mye enklere med dører bak også. 

Anonymkode: 0d272...1fd

Skrevet

Vi vokste opp med en boble og det gikk bra. Men da var det ingen som brydde seg om barneseter. Det var ikke sikkerhetsbelte for forsetene engang. 

Men nå er det andre tider. Jeg har kjøpt bil etter behov, og med småbarn er det behov for bakdør. Og stort bagasjerom. 

Nå med litt større barn og masse venner skiftet jeg til en sjuseter. Veldig praktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...