asterix Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Hvorfor ønsker folk å tilbe gud? Om vi nå for diskusjonens skyld later som om det er blitt bevist at gud eksisterer slik at vi ikke trenger ta den delen av diskusjonen, men hvorfor i all verden skulle vi tilbe en paranoid, egosentrisk psykopat? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Ok, hvis vi forutsetter at det eksisterer en Gud, hvorfor konkluderer du med at denne guden må være paranoid og egosentrisk? Anonymkode: 0e21d...9f5 3
asterix Skrevet 2. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, hvis vi forutsetter at det eksisterer en Gud, hvorfor konkluderer du med at denne guden må være paranoid og egosentrisk? Anonymkode: 0e21d...9f5 Ha ingen andre guder enn meg...
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Fordi religiøse mennesker pleier å være redde for sine egne guder. Denne fryktkulturen er basert på at det finnes et helvete under bakken hvor slemme mennesker må være i evig tid. For å unngå dette har mange gudesamfunn ritualer (f.eks. katolske kirken) eller lover (f.eks. jøder) som sier hva du må si, spise, tenke og gjøre for å være et "riktig" religiøst menneske. Denne galskapen kan f.eks. vise seg i at kjøttprodukter ikke kan blandes med melkeprodukter eller at du ikke kan jobbe på søndager (slik alle nordmenn er tvunget til den dag i dag). Anonymkode: 86fdf...54f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Som Homer Simpsons sa da han ble spurt: "Well, God is all powerful, but he's also insecure" Anonymkode: 9163b...b3e
Gjest Tom/Loki Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 For noen mennesker trenger det. Andre ikke, det er opp til vær enkel.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Den 2.6.2016 at 13.33, asterix skrev: Hvorfor ønsker folk å tilbe gud? Om vi nå for diskusjonens skyld later som om det er blitt bevist at gud eksisterer slik at vi ikke trenger ta den delen av diskusjonen, men hvorfor i all verden skulle vi tilbe en paranoid, egosentrisk psykopat? Vet ikke, spør de som gjør det. Til tross for det syntes jeg du er irrasjonell, slem, ond og ekkel mtp at han er utro med de fleste. Det kan ingen her noe for. Tvert i mot - ring heller til en eller annen fest i Oslo. Punktum. Tenk litt over hva dere påstår (utro eller ei). det kan hende andre har et liv også og ikke vil være innblandet i noe som har pågått i deres liv i et tiår. Og det er fakta. Synd å si, men sant. nå er jeg bare ærlig. Ikke min type, har aldri vært - spesielt siden han har kjæreste men jeg har mitt liv og lever mitt liv. Ikke interessert. Spør heller hun han legger seg med i dag, hvem enn det var denne gangen. Det høres ut som om noen bare lemper på med masse unnskyldninger - jeg er og føler meg ikke truffet av det. Anonymkode: 58924...7cd
Okapi Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Akkurat dette er egentlig litt interessant. Man skulle jo tro at det fantes troende, kanskje tilmed en hel drøss av dem, som var helt med på at Gud finnes, har skapt verden, etc., men ikke liker ham. På den annen side har jeg heller aldri hørt om noen sånne. Det er kanskje noe i det at mennesket skaper Gud i sitt bilde, slik at man alltid er enig med Ham.
Cambria Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, spør de som gjør det. Til tross for det syntes jeg du er irrasjonell, slem, ond og ekkel mtp at han er utro med de fleste. Det kan ingen her noe for. Tvert i mot - ring heller til en eller annen fest i Oslo. Punktum. Tenk litt over hva dere påstår (utro eller ei). det kan hende andre har et liv også og ikke vil være innblandet i noe som har pågått i deres liv i et tiår. Og det er fakta. Synd å si, men sant. nå er jeg bare ærlig. Ikke min type, har aldri vært - spesielt siden han har kjæreste men jeg har mitt liv og lever mitt liv. Ikke interessert. Spør heller hun han legger seg med i dag, hvem enn det var denne gangen. Det høres ut som om noen bare lemper på med masse unnskyldninger - jeg er og føler meg ikke truffet av det. Anonymkode: 58924...7cd Jeg håper dette er skrevet i feil tråd, for jeg forstod absolut ingenting 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 Hva mener du man skal svare deg når du skriver som du gjør i HI? Det er helt greit at du mener Gud (og jeg vet ikke hvem av gudene du mener forøvrig) er egosentrisk psykopat, men du later til å tro at det er en universell sannhet. Det du bør gjøre er å få mer kunnskap, for hadde du hatt mer kunnskap hadde du ikke sett på det på dette viset. Hvorfor skal jeg ikke tilbe en Gud som gir meg alt jeg trenger, for det jeg trenger er for at jeg skal ha ressurser til å hjelpe andre? Når alle mine problemer blir løst bare fordi jeg ber Gud om det, hvorfor skal jeg slutte å tilbe min Gud? Er ikke det ganske dumt egentlig? Det ville gitt meg veldig store problemer å ikke få den hjelpen jeg får av Gud. Gud gjør livet mitt fantastisk, og jeg er derfor evig glad for at jeg valgte å bli kristen. Og det er så godt å ha all den kjærligheten jeg har! Og det er godt for de rundt meg. De som ikke tror vet virkelig ikke hva de går glipp av. Å ha et godt forhold til Gud gjør livet så enkelt Anonymkode: efb7b...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du man skal svare deg når du skriver som du gjør i HI? Det er helt greit at du mener Gud (og jeg vet ikke hvem av gudene du mener forøvrig) er egosentrisk psykopat, men du later til å tro at det er en universell sannhet. Det du bør gjøre er å få mer kunnskap, for hadde du hatt mer kunnskap hadde du ikke sett på det på dette viset. Hvorfor skal jeg ikke tilbe en Gud som gir meg alt jeg trenger, for det jeg trenger er for at jeg skal ha ressurser til å hjelpe andre? Når alle mine problemer blir løst bare fordi jeg ber Gud om det, hvorfor skal jeg slutte å tilbe min Gud? Er ikke det ganske dumt egentlig? Det ville gitt meg veldig store problemer å ikke få den hjelpen jeg får av Gud. Gud gjør livet mitt fantastisk, og jeg er derfor evig glad for at jeg valgte å bli kristen. Og det er så godt å ha all den kjærligheten jeg har! Og det er godt for de rundt meg. De som ikke tror vet virkelig ikke hva de går glipp av. Å ha et godt forhold til Gud gjør livet så enkelt Anonymkode: efb7b...ddf Jeg vet om en del kristne som har mistet livet mens de holder på å flykte fra dem som prøver å hindre deres tro. Men så fint at gud liker deg da Anonymkode: d8dad...a41
waco Skrevet 5. juni 2016 #12 Skrevet 5. juni 2016 Den 2.6.2016 at 13.33, asterix skrev: Hvorfor ønsker folk å tilbe gud? Om vi nå for diskusjonens skyld later som om det er blitt bevist at gud eksisterer slik at vi ikke trenger ta den delen av diskusjonen, men hvorfor i all verden skulle vi tilbe en paranoid, egosentrisk psykopat? Godt spørsmål. Hvis gud virkelig fantes behøver vi jo ikke tro på han. Det blir litt som at man ikke tror på sydpolen, samme det vel, - den er der for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå