Gjest Herr Heftig Skrevet 2. juni 2016 #21 Skrevet 2. juni 2016 10 minutter siden, Lofotfrøken skrev: Nei så absolutt ikke. Hva er vel vitsen å bli igjen når alle du elsker til slutt går bort? Det er jo bare å kjøpe ny hund hver gang den gamle dør. Man elsker jo den nye også.
Gjest Cornelia Skrevet 2. juni 2016 #22 Skrevet 2. juni 2016 Jeg er redd for å dø. Det er vel helt naturlig. Kommer sikkert til å være redd når det skjer også. Tanken på en evighet er verre. Nok er nok, liksom.
Lofotfrøken Skrevet 2. juni 2016 #23 Skrevet 2. juni 2016 Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev: Det er jo bare å kjøpe ny hund hver gang den gamle dør. Man elsker jo den nye også. Så var det heller ikke hunden jeg tenkte på 1
Silfen Skrevet 2. juni 2016 #24 Skrevet 2. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er dere ikke redd for å dø? Bare være ingenting liksom. Aldri tenke, føle, høre eller se mer. Må si at døden skremmer meg noe fryktelig. Anonymkode: 1d1b7...9d3 Nei, aldri tenkt på døden som skremmende. Faktisk er jeg mer nysgjerrig.
prt90 Skrevet 2. juni 2016 #25 Skrevet 2. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja eller nei. Ville aldri vært udødelig, siden jeg ikke lykkes på jorden. Anonymkode: 07488...ca7 Veldig gjerne, men er nok født noen tiår for tidlig. Forhåpentligvis vil teknologien ha kommet så langt at mine fremtidige barnebarn kan genmodifiseres til å aldri bli gamle eller syke
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #26 Skrevet 2. juni 2016 Nei, huff. Jeg planlegger å enten være død eller å dø den dagen vi tar livet av planeten. Det hadde vært kjekt å kunne levd lenger, men det er også fint å vite at om jeg en dag er til stede når en vulkan får utbrudd, så risikerer jeg ikke å leve en evighet innesperret i en stein til den dagen solen sluker jorden og jeg fortsetter livet i heten.. Anonymkode: 2c5ed...874 1
Gjest Evans Skrevet 2. juni 2016 #27 Skrevet 2. juni 2016 Ja, men det kommer litt an på hvilken alder jeg hadde "stoppet" på. Hadde jeg vært evig 99 og halvveis sengeliggende hadde det ikke vært noe å trakte etter. Hadde jeg vært evig 30, og funnet en løsning på hvordan jeg skulle forklart at jeg gikk ut av studiene i 2014, men fortsatt var 30 i 2090, hadde det vært kjempespennende! Jeg ville gjerne likt å visst hvordan verden utviklet seg de neste 200 årene.
Hattivatti Skrevet 2. juni 2016 #28 Skrevet 2. juni 2016 Både og. Jeg skulle virkelig ønske jeg fikk se hvordan verden utvikler seg videre, samtidig så vil jeg ikke oppleve at alle dør fra meg. Jeg har i tillegg en crap kropp som det hadde blitt tungt å leve for evig i. 1
Petra75 Skrevet 2. juni 2016 #29 Skrevet 2. juni 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er dere ikke redd for å dø? Bare være ingenting liksom. Aldri tenke, føle, høre eller se mer. Må si at døden skremmer meg noe fryktelig. Anonymkode: 1d1b7...9d3 Nei, hvorfor det? Jeg tenkte, følte, hørte eller så ikke noe før jeg ble født heller, og det er mest sannsynlig ikke noe jeg vil savne når jeg er død. 3
lillsunshine Skrevet 2. juni 2016 #30 Skrevet 2. juni 2016 Jeg er også redd for å dø, særlig siden jeg er glad i livet akkurat nå. Men samtidig, om jeg tenker på alle tunge dagene jeg har, så vil jeg heller ikke leve for alltid heller. Det er faktisk en like fryktelig tanke som å dø. Det optimale vil være å leve et langt og godt liv uten de store sorgene og sykdom/smerter. Jeg tenker man da kommer til et punkt i livet at man er mett av det livet har å by på og er klar for å lukke øynene. 1
prt90 Skrevet 2. juni 2016 #31 Skrevet 2. juni 2016 Medisin og genteknologi gjør enorme fremskritt. Det er nok ikke fryktelig lenge til vi kan genmodifisere våre barn til å aldri bli gamle. For oss som alt er født er nok løpet kjørt vil jeg tro.
fullførsetningen Skrevet 2. juni 2016 #32 Skrevet 2. juni 2016 Ja, jeg ville vært udødelig - under forutsetning av at jeg ville beholdt en sunn og frisk kropp som noen tidligere har nevnt. Desto flere år man har å ta av, desto større er sannsynligheten for å lykkes. Krig og naturkatastrofer bekymrer meg ikke nevneverdig; den slags eksisterer allerede. Med tanke på å overleve sin egen familie/unger - jeg vil mest sannsynlig aldri få unger, så det driter jeg i*. Slik livet mitt ser ut nå, så dreier det seg stort sett om meg og stort sett kun det. * Jeg er ikke impotent, har bare sannsynligvis veldig dårlige odds for å finne en kvinne. Er du en mann med sosial angst og dårlig selvtillit som bor på bygda med overvekt av menn så har du ikke mye til sjans. Derfor denne egoismen.
prt90 Skrevet 2. juni 2016 #33 Skrevet 2. juni 2016 1 time siden, fullførsetningen skrev: Ja, jeg ville vært udødelig - under forutsetning av at jeg ville beholdt en sunn og frisk kropp som noen tidligere har nevnt. Desto flere år man har å ta av, desto større er sannsynligheten for å lykkes. Krig og naturkatastrofer bekymrer meg ikke nevneverdig; den slags eksisterer allerede. Med tanke på å overleve sin egen familie/unger - jeg vil mest sannsynlig aldri få unger, så det driter jeg i*. Slik livet mitt ser ut nå, så dreier det seg stort sett om meg og stort sett kun det. * Jeg er ikke impotent, har bare sannsynligvis veldig dårlige odds for å finne en kvinne. Er du en mann med sosial angst og dårlig selvtillit som bor på bygda med overvekt av menn så har du ikke mye til sjans. Derfor denne egoismen. Å ikke få barn bør jo egentlig være et krav for udødelighet.. Hvis udødelige begynner å få barn vil det veldig fort bli overbefolkning 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #34 Skrevet 12. juni 2016 Ja, hvis jeg slapp å eldres og det samme gjaldt mannen min. Anonymkode: efe1d...846
Pawn Hearts Skrevet 12. juni 2016 #35 Skrevet 12. juni 2016 Livet virker meningsløst nok som det er om vi ikke skal fjerne døden også. (…) it leaves us sterile, living through the millions of years, a laugh as close as any tear; living, if you claim that all that entails is breathing, eating, defecating, screwing, drinking, spewing, sleeping, sinking ever down and down and ultimately passing away time which no longer has any meaning.
Gjest Becky48 Skrevet 12. juni 2016 #36 Skrevet 12. juni 2016 Ja, så lenge barna mine ble udødelige og vi stoppet å eldes når vi ble 35.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå