Gå til innhold

Lysterapi

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Noen som har prøvt lysterapi her? Jeg har bestilt lampe fra Nordic-noe (har glemt hva det heter) på nettet. Skal ha en sånn vekkerklokke-lampe som vekker meg med soloppgang.. Håper og tror jeg får større overskudd og klarer å stå opp.

Eller hva tror dere folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt positive ting om de lampene som faker soloppgang. Det skal visst være en flott måte å våkne på. La oss høre hvordan det går når du har fått prøvd dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn soloppgangs vekkerklokke. Den er helt fantastisk !

Vanligvis våkner jeg før det er fullt lys på den. Og jeg liker nesten enda bedre solnedgangsfunksjonen. Jeg skrur på lampen, leser så lenge det er lyst nok til det, og sovner som regel før det er helt mørkt i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lysterapilampe i flere år nå, og den er uunnværlig om vinteren. Begynte å bruke den for to uker siden omtrent, og allerede den fjerde morgenen var det så utrolig mye lettere å komme ut av dyna. Anbefales på det varmeste. :D (Men ikke overdriv heller, man kan visst få søvnproblemer hvis man bruker lampen for mye.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

rart.. jeg ser at det har kommet to nye innlegg, men når jeg trykker på linken så ser jeg bare mitt eget første innlegg, pluss det som kom rett etter... mystisk!!

I dag kom iallefall lampa mi, men jeg kommer nok ikke til å bruke den før på mandag. Er litt slemt å vekke typen klokka halv seks i helgen bare fordi jeg skal på jobb... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

nå ser jeg dem!! I broke the spell når jeg la inn et nytt innlegg selv :)

De varierer i pris, men jeg kjøpte en som var et hakk bedre, og dermed litt dyrere, enn den billigste de hadde. Så den kostet 1800,- (ca) med frakt og ei ekstra pære.

Men søvnproblemer på grunn av at man bruker den for mye?! Hvordan er det mulig...? Man vekkes jo bare forsiktig på morgenen... Og hva er for mye? Hver morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Jeg vet ikke hva de koster hos de forskjellige leverandørene, så du finner sikkert noe billigere. Men gå inn på Nordic light care å se (tror det var det siden het), der har de prislister og det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg brukte Bright Light energy lampe mye for noen år siden.

Nå har jeg tatt den frem igjen fordi jeg har fått så lite energi med mørket.

Tenker å bruke den et par uker - om morgenen og ettermiddagen. Det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De varierer i pris, men jeg kjøpte en som var et hakk bedre, og dermed litt dyrere, enn den billigste de hadde. Så den kostet 1800,- (ca) med frakt og ei ekstra pære.

Hvor bestilte du din fra?

Nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nok en gang må jeg lage et innlegg for å se tråden... Irriterende!!!

Prøvd å trykke "oppdater"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Den virker helt fint i dag, det var noe merkelig bare. Ja jeg bruker oppdater-knappen fra tid til annen, og den prøvde jeg jo masse igår. Men det var bare to innlegg på hele tråden som viste uansett, med mindre jeg la inn et nytt og trykkte på " se ditt innlegg"-linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...