AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 De siste ukene har pus kommet inn med både mus og rotter. Dette ser jeg hovedsaklig på halen, og til dels størrelse. Noe har vært bitte små mus, typ jordmus, og noen har vært svære rotter med hårløs hale. Den siste uken har han tatt inn 4 (!) forskjellige rotter. Det er mulig at han har kommet over en rotte-rik koloni, eller reir. Men nå kjenner jeg faktisk at det blir litt ille. Ikke bare får jeg vondt av musene og rottene, men jeg er livredd for at pus skal komme borti en syk mus/rotte, og bli sjuk. Er det ille og tenke sånn? Jeg mener, katten min tar jo livet av x-antall mus/rotter i løpet av året, men så er jeg egoistisk nok til å tenke på min katt sin helse. Jeg vet også at mange legger ut rottegift, selv om det er ulovlig, og det er faktisk et par katter som har dødd av rottegift i nærheten av der jeg bor. Kan jeg gjøre noe for å unngå at dette skjer? Jeg vil jo ikke at pus skal fange mus og rotter, for jeg har hørt historiene hvor katter har blitt sjuke eller dødd som følge av spesielt mus/rottefangst. Dessuten får jeg vanvittig vondt av de musene og rottene han tar inn, for de er jo levende skapninger de også... Anonymkode: 450d4...84d
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 du kan ikke unngå at katten tar dyr med mindre den holdes innendørs desverre, å rotter/mus er skadedyr som formerer seg som faen så det er godt noen tar de. ellers hadde vi hatt et DIGERT problem med skadedyr.
ajarRun Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Hvorfor tror du det er ulovlig å bruke rottegift?
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: De siste ukene har pus kommet inn med både mus og rotter. Dette ser jeg hovedsaklig på halen, og til dels størrelse. Noe har vært bitte små mus, typ jordmus, og noen har vært svære rotter med hårløs hale. Den siste uken har han tatt inn 4 (!) forskjellige rotter. Det er mulig at han har kommet over en rotte-rik koloni, eller reir. Men nå kjenner jeg faktisk at det blir litt ille. Ikke bare får jeg vondt av musene og rottene, men jeg er livredd for at pus skal komme borti en syk mus/rotte, og bli sjuk. Er det ille og tenke sånn? Jeg mener, katten min tar jo livet av x-antall mus/rotter i løpet av året, men så er jeg egoistisk nok til å tenke på min katt sin helse. Jeg vet også at mange legger ut rottegift, selv om det er ulovlig, og det er faktisk et par katter som har dødd av rottegift i nærheten av der jeg bor. Kan jeg gjøre noe for å unngå at dette skjer? Jeg vil jo ikke at pus skal fange mus og rotter, for jeg har hørt historiene hvor katter har blitt sjuke eller dødd som følge av spesielt mus/rottefangst. Dessuten får jeg vanvittig vondt av de musene og rottene han tar inn, for de er jo levende skapninger de også... Anonymkode: 450d4...84d det er ikke ulovlig så lenge det er lagt ut på en måte som sørger for at barn og andre dyr ikke får tak i det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå