Gå til innhold

Ingen spørsmål er vel for dumme..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nylig flyttet til en toppleilighet, så jeg bor altså veldig høyt. Nå som det er så varmt om dagen (28 grader!!) blir det uutholdelig varmt her inne, sola steiker mot vinduene. Om dagen føler jeg at det bare blir verre med åpne vinduer, for da kommer solstrålene inn. (Har bare vindu på en side) Om dagen stenger jeg altså alle persienner og gardiner.

Om natten derimot tror jeg at det er bedre å ha vinduene på fullt gap. I går natt sov jeg med dem lukket, og jeg våknet i full svette!! 
Dilemmaet mitt her er det at jeg hater alt av insekter og krypdyr. Vil disse finne veien inn om natten når jeg bor så høyt oppe? Flyr de så høyt? Og hva med flaggermus? 

Anonymkode: 42eeb...9d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville hatt vinduene åpne om natten, men persiennene nede! Lager de lyd, så ville jeg ha teipet de med gaffateip eller lignende. Lykke til :)

Anonymkode: 34c9f...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp myggnetting som du kan ha foran vinduene. 

Anonymkode: 75195...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i høyblokk, det var aldri antydning til krypdyr i leiligheten. Ei heller flaggermus. Fikk nesten en måke inn i stua en gang, men det var i løpet av 8 år så hører med til sjeldenhetene. 

Har alt åpent om natta nå, bor lavere enn deg sikkert, har ingen dyr inne. Har ikke rullgardinen helt ned på soverommet heller, så all luft kommer inn. 

Anonymkode: 9db45...28b

AnonymBruker
Skrevet

Det finst edderkopper som lever 10000 moh.....

Anonymkode: 47efa...d79

Skrevet (endret)

Vi bor i tredje etasje i sentrum, og har veldig lite insekter inne. Det vi får mest av er møll, de er 1-3 stk av i uka. Ellers er det kanskje en flue annenhver uke, og en sjelden gang en veps eller humle. Men det er kun møllen som kommer etter at det har blitt mørkt, og de kommer ikke når lyset er slått av.

Flaggermus har vi aldri sett noe til her.

Endret av Auri
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finst edderkopper som lever 10000 moh.....

Anonymkode: 47efa...d79

Mount Everest (verdens høyeste fjell) er 8848 meter over havet, så her overdriver du nok en smule. 

TS. Kjøp deg vifter og sett på før du legger deg. Netting foran vinduene forhindrer nok at kryp kommer inn, men slår du av alt lys inne, så finner krypene ikke så lett veien inn. Jeg ville faktisk bekymret meg mer for besøk fra større individer enn flaggermus. 

Anonymkode: 2cafa...dfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...