Gjest Enrandomperson Skrevet 1. juni 2016 #1 Del Skrevet 1. juni 2016 Tenkte å starte en nettbutikk, men ser jo at det er en del arbeid som er knyttet til det. Av den grunn vurderer jeg å selge via miinto.no. Er det noen som har erfaring med det? Er det faste kostnader eller prosentivis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirstenm Skrevet 2. juni 2016 #2 Del Skrevet 2. juni 2016 Hei En Random Person, Jeg har selv erfaring med hvordan prosessen fungerer hos Miinto, og de tar både en liten fast kostnad per måned og prosent på salgene de skaper. Fordelen å selge sine produkter gjennom Miinto er at de selv er et sterkt merkenavn og har langt mer trafikk enn hva små og mellomstore butikker noen gang vil klare å oppnå. De har også svært mange følgere som deres markedsføring når ut til. Når man først har inngått avtale får man en egen butikkprofil hvor produktene skal legges opp. Mangler du bilder kan du bestille shoot i deres eget fotostudio. Når alt er på plass sørger Miinto for resten av promoteringen, og du trenger kun å håndtere bestillingene som kommer inn. En av ulempene med Miinto er at andre butikker vil ha noen av de samme produktene som du har på din egen. Det blir derfor konkurranse om de samme kjøperne. Har du på den andre siden mange unike merker og produkter skulle dette ikke by på noen utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enrandomperson Skrevet 2. juni 2016 #3 Del Skrevet 2. juni 2016 4 timer siden, Kirstenm skrev: Hei En Random Person, Jeg har selv erfaring med hvordan prosessen fungerer hos Miinto, og de tar både en liten fast kostnad per måned og prosent på salgene de skaper. Fordelen å selge sine produkter gjennom Miinto er at de selv er et sterkt merkenavn og har langt mer trafikk enn hva små og mellomstore butikker noen gang vil klare å oppnå. De har også svært mange følgere som deres markedsføring når ut til. Når man først har inngått avtale får man en egen butikkprofil hvor produktene skal legges opp. Mangler du bilder kan du bestille shoot i deres eget fotostudio. Når alt er på plass sørger Miinto for resten av promoteringen, og du trenger kun å håndtere bestillingene som kommer inn. En av ulempene med Miinto er at andre butikker vil ha noen av de samme produktene som du har på din egen. Det blir derfor konkurranse om de samme kjøperne. Har du på den andre siden mange unike merker og produkter skulle dette ikke by på noen utfordringer. Takk for svar! Har sendt dem mail, og venter på svar. I nåværende tidspunkt er det ingen som selger samme varer som meg. Vil si at jeg har unike produkter. Vet du sånn ca. hva den prosentandelen ligger på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 7. juni 2016 #4 Del Skrevet 7. juni 2016 Svarer ikke helt på spørsmålet, men som kunde hos Miinto. Den klesbutikken jeg oftest handler i her jeg bor, har også egen nettbutikk i tillegg til at de selger gjennom Miinto. Som jeg ser det er det en fordel å nå ut til flere, det gir mye mer salg enn om en kun har en lokal butikk og evt egen nettbutikk. Jeg handler veldig ofte hos Miinto, både fordi det er veldig trygt å handle gjennom dem, og fordi jeg dermed ofte støtter lokale butikker i distriktene. Holder meg alltid oppdatert hos Miinto. Når jeg finner klær hos Miinto pleier jeg å google dem for å finne flere bilder. Gjennom det har jeg også funnet flere "lokale" (nett)butikker som legger ut bilder av de samme plaggene, og de viser gjerne plaggene på en bedre måte. Miinto har endel standarder for å vise klær, og de viser dem gjerne ikke på beste måte. Jeg handler altså også klær fra lokale butikker flere steder i landet, som har egen nettbutikk. Felles for dem er at de må reklamere mye på nett, i form av å legge ut bilder av antrekk osv veldig ofte (gjerne daglig). Vi kunder vil finne nyheter hele tiden, og vi vil finne noe som frister. Selv vil jeg anbefale å selge gjennom Miinto. Det er dit jeg og mange går først for å finne noe på nett. Nå vet jeg ikke hva du selger (kan jeg spørre om det?), men jeg tror du treffer mange flere gjennom Miinto enn du gjør gjennom lokal butikk og evt egen nettbutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Del Skrevet 7. juni 2016 Raporterte tråden som reklame, da dette ganske tydlig kommer frem med en TS som har veldig få innlegg, nettsiden i tittelen og det at du svarer deg selv med en helt nyopprettet bruker. Anonymkode: e8d86...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enrandomperson Skrevet 7. juni 2016 #6 Del Skrevet 7. juni 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Raporterte tråden som reklame, da dette ganske tydlig kommer frem med en TS som har veldig få innlegg, nettsiden i tittelen og det at du svarer deg selv med en helt nyopprettet bruker. Anonymkode: e8d86...763 Det er fordi du er en idiot på bærtur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enrandomperson Skrevet 7. juni 2016 #7 Del Skrevet 7. juni 2016 1 time siden, Majott skrev: Svarer ikke helt på spørsmålet, men som kunde hos Miinto. Den klesbutikken jeg oftest handler i her jeg bor, har også egen nettbutikk i tillegg til at de selger gjennom Miinto. Som jeg ser det er det en fordel å nå ut til flere, det gir mye mer salg enn om en kun har en lokal butikk og evt egen nettbutikk. Jeg handler veldig ofte hos Miinto, både fordi det er veldig trygt å handle gjennom dem, og fordi jeg dermed ofte støtter lokale butikker i distriktene. Holder meg alltid oppdatert hos Miinto. Når jeg finner klær hos Miinto pleier jeg å google dem for å finne flere bilder. Gjennom det har jeg også funnet flere "lokale" (nett)butikker som legger ut bilder av de samme plaggene, og de viser gjerne plaggene på en bedre måte. Miinto har endel standarder for å vise klær, og de viser dem gjerne ikke på beste måte. Jeg handler altså også klær fra lokale butikker flere steder i landet, som har egen nettbutikk. Felles for dem er at de må reklamere mye på nett, i form av å legge ut bilder av antrekk osv veldig ofte (gjerne daglig). Vi kunder vil finne nyheter hele tiden, og vi vil finne noe som frister. Selv vil jeg anbefale å selge gjennom Miinto. Det er dit jeg og mange går først for å finne noe på nett. Nå vet jeg ikke hva du selger (kan jeg spørre om det?), men jeg tror du treffer mange flere gjennom Miinto enn du gjør gjennom lokal butikk og evt egen nettbutikk. Tusen hjertelig takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå