Minamemina Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 hei. Jeg har en venninne som ble født som en gutt men som har operert seg til en jente, altså transeksuell. hun står meg nær men jeg merker også at hun ikke er en typisk jente. Lite medfølelse og mer streng på en måte når det gjelder meninger om ting. tror dere at en transeksuell tenker som en jente etter å ha bli født i feil kropp eller vil personen alltid tenke som en gutt psykisk? Hvorfor er homofile/transer så høye på seg selv? Ekstremt feminine og dømmende men tåler ikke å høre kritikk om seg selv. 1
Testosteron Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 11 minutter siden, Minamemina skrev: jeg merker også at hun ikke er en typisk jente. Lite medfølelse og mer streng på en måte når det gjelder meninger om ting. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av at det skal være en forskjell på kvinner og menn når det gjelder evnen til medfølelse. Her tror jeg du generaliserer uten å ha grunnlag for det. Hva mener du med "streng på en måte når det gjelder meninger om ting"?
Minamemina Skrevet 1. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2016 Det ble feil. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det rett. Vi er jo alle forskjellige men jenter har mer sympati for foreksempel kjærlighetsforhold. Gutter er mer rett på sak. Mitt spørsmål er egentlig om en gutt tenker på lik måte som en jente gjør.
Cathrine88 Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Gutter blir dessverre fortsatt opplært til at det ikke er greit å vise følelser eller snakke om følelser i samme grad som jenter. Med mindre foreldrene til venninna di visste og godtok at hun egentlig var en jente helt fra hun var liten, har de oppdratt henne som gutt og det vil påvirke henne i større eller mindre grad. Jeg har ikke samme opplevelse av at homofile er dømmende og ikke tåler kritikk, men det er mulig du har møtt noen som tidligere har blitt mobbet og derfor har satt opp en slags 'vegg' for å forsvare seg selv og for å unngå å bli såret. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 47 minutter siden, Minamemina skrev: Hvorfor er homofile/transer så høye på seg selv? Ekstremt feminine og dømmende men tåler ikke å høre kritikk om seg selv. Det er vel ikke snakk om at homofile/transer er spesielt høy på seg selv, men handler mer om personlighet uavhengig av kjønn/legning. Å gå igjennom en slik prosess er krevende både følelsesmessig og fysisk. Å slå seg til ro i seg selv tar lang tid og det er ingen dans på roser. Man møter mye dritt og må være ganske hardhudet og at ting kan bli litt over the top kan handle om at det er et forsvar og det kan kanskje også handle om at man føler at man må "overbevise" som kvinne/mann for å bli akseptert. Anonymkode: 1351c...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå