Gå til innhold

Hvordan vet jeg at kattunge jeg skal kjøpe er Maine Coon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har tenkt å kjøpe en maine coon og lurer på om det er ren maine coon jeg får på kjøpet.
Jeg får med stamtavle, helseattest, kjøpekontrakt, vaksinert og id-merket.
Katten har emskode, ds0922.

Er dette safe kjøp?

Anonymkode: f7147...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er DIGER.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Den er DIGER.

Ja men den er kattunge

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Jeg har tenkt å kjøpe en maine coon og lurer på om det er ren maine coon jeg får på kjøpet.
Jeg får med stamtavle, helseattest, kjøpekontrakt, vaksinert og id-merket.
Katten har emskode, ds0922.

Er dette safe kjøp?

Ops, glemte en ting ds092262

AnonymBruker
Skrevet

Totalt meningsløst og faktisk umoralsk å kjøpe katt når det er cs 30 000 katter i Norge som trenger hjem. Nå er det dumpe, drepe og torturere tid for undermenneskene som vil bli kvitt kattene sine. Beklager å si det; det er etisk feil å kjøpe.

Anonymkode: 25e5e...eb9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken oppdretter kattungen kommer fra. Velg fra noen som er seriøse.

Anonymkode: e740a...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvilken oppdretter kattungen kommer fra. Velg fra noen som er seriøse.

De er medlem av NRR. er ikke det seriøst oppdretter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ber deg innstendig om du virkelig er glad i katter å adoptere.  Se inn i hjertet ditt TS og ettersom du ønsker katt, vær så snill og adopter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt meningsløst og faktisk umoralsk å kjøpe katt når det er cs 30 000 katter i Norge som trenger hjem. Nå er det dumpe, drepe og torturere tid for undermenneskene som vil bli kvitt kattene sine. Beklager å si det; det er etisk feil å kjøpe.

Beklager, men jeg har adoptert en katt før og det endte ikke bra, dårlig gemytt. altså dårlige gener, prøvd å gjøre så mye for å hjelpe katten, prøvd i tillegg å skaffe en katt til for å se om det hjalp, men den angrep katten og måtte gi den andre bort. til slutt etter om noe år så ble katten forsvunnet. aner ikke hvor den er nå, om den er påkjørt eller funnet en ny eier... og på en måte er jeg lettet fordi det er så mye styr med katt som man ikke klarer å håndtere på grunn av dårlig gemytt. Jeg har søkt lenge om en katt og nå har jeg funnet en som er faktisk koselig, altså maine coon. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder hunder også. Er forkastlig at folk kjøper seg valper!

Anonymkode: 8c3d0...28f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal nok gå bra så lenge de er registrert i NRR. 

• Liker 4
Gjest Magnifiq
Skrevet

Dette høres ut som et safe kjøp.

Google oppdretter.

Vi har maine coon. En fantastisk rase.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men jeg har adoptert en katt før og det endte ikke bra, dårlig gemytt. altså dårlige gener, prøvd å gjøre så mye for å hjelpe katten, prøvd i tillegg å skaffe en katt til for å se om det hjalp, men den angrep katten og måtte gi den andre bort. til slutt etter om noe år så ble katten forsvunnet. aner ikke hvor den er nå, om den er påkjørt eller funnet en ny eier... og på en måte er jeg lettet fordi det er så mye styr med katt som man ikke klarer å håndtere på grunn av dårlig gemytt. Jeg har søkt lenge om en katt og nå har jeg funnet en som er faktisk koselig, altså maine coon. 

Dårlig gemytt hos adoptivkatt kan like gjerne være fordi den har levd et hardt liv som hjemløs før du fikk den. 

Anonymkode: 7a5ba...6a8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fullstendig feil. Tviler ikke på din personlige erfaring men I 99%tilfeller har gemyttet nada med om adoptert eller gjennom innavl fra oppdretter. Jeg syns det er meget spesielt at du går rundt med  slike feiloppfatninger.  Du har tydeligvis bestemt deg, men jeg gjentar at det er moralsk feil og jeg forstår ikke at du har samvittighet rett og slett.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder hunder også. Er forkastlig at folk kjøper seg valper!

Anonymkode: 8c3d0...28f

Vel, jeg er ikke helt der ennå mht hunder  men ja, det burde absolutt være flere,  om de påstår elsker dyr, adopterer også hunder.   Sjekk hos  FOD ,Dyrebeskyttelsen osv hvor mange hunder fra valper til snille seniorer som trenger hjem .

AnonymBruker
Skrevet

Gemytt handler vel mest om hvordan katten har blitt behandlet og litt om hvor god eiere er til å lese kattens signaler. Jeg har hatt de villeste gærneste reddeste katter som ved tålmodighet og rolig håndtering har blitt de tryggeste mest kosete puser.

Anonymkode: 810ef...c77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå går det jo an å svare på det TS spør om, i stedet for å  anklage henne for å være samvittighetsløs og ta et moralsk feil valg. Høres ut som dette er gjennomtenkt fra hennes side.

TS: synes dette høres helt OK ut, men google oppdretter som andre her foreslår :) 

Anonymkode: be6e6...f5e

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå går det jo an å svare på det TS spør om, i stedet for å  anklage henne for å være samvittighetsløs og ta et moralsk feil valg. Høres ut som dette er gjennomtenkt fra hennes side.

TS: synes dette høres helt OK ut, men google oppdretter som andre her foreslår :) 

Anonymkode: be6e6...f5e

Ok Takk!
Da tror jeg alt er som det skal :P
Beklager alle sammen, men jeg vet hvorfor dere tenker sånt.
Burde dere ikke bruke energien på folk som sier imot adoptering og ikke komme å snakke stygt til de som trenger hjelp med rasekatt?

Det er nok av millioner mennesker i Norge, og når en person lurer på en rasekatt så begynner dere å bable om hva som er etisk og ikke? skjerp dere.
Jeg syns dere er egoistiske fordi dere angriper folk som dere ikke liker, sånn er livet vet du... Dere må bare tåle at folk har forskjellige meninger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja denne katten er helt klart en Maine Coon! :) Kjempeflott rase, kan allerede si det er en rødsølv (ds) med uspesifisert mengde hvitt (09) mønsteret er klassisk tabby (22) og øyene er gule (62). Gratulerer så mye med ny kattepus. Jeg er sikker på du blir fornøyd. Bare pass på at du får med stamtavlen (denne er veldig viktig) og aom andre sier, søk gjerne litt rundt om oppdretter om du ikke kjenner noe til h*n fra før. :) 

Anonymkode: c9f26...c2e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja denne katten er helt klart en Maine Coon! :) Kjempeflott rase, kan allerede si det er en rødsølv (ds) med uspesifisert mengde hvitt (09) mønsteret er klassisk tabby (22) og øyene er gule (62). Gratulerer så mye med ny kattepus. Jeg er sikker på du blir fornøyd. Bare pass på at du får med stamtavlen (denne er veldig viktig) og aom andre sier, søk gjerne litt rundt om oppdretter om du ikke kjenner noe til h*n fra før. :) 

Anonymkode: c9f26...c2e

Takk! :tongue: Jeg skal passe på det hehe, det blir ikke før på to uker til jeg får kattungen.
Jeg håper at alt fås med ^^ 
Altså stamtavle, helseattest og kjøpekontrakt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...