AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Jeg vil bare lage dette innlegget, for å gi litt "info" om hva man kan gjøre om man irriterer seg helt forferdelig mye over en venninne, som ikke er noe snill mot deg, bare bruker deg osv. Jeg har helt siden jeg var 15 år ( i dag 24) vært venninne med noen som ikke var en venninne mot meg. Vi gikk dessverre sammen på Videregående, og jeg klarte bare ikke å fjerne meg fra henne, fordi hun faktisk hadde makt over meg - psykisk. Jeg har hatt det så mye vondt på grunn av denne jenta, og jeg vil bare si; har du en slik venninne som ødelegger deg, og "syrer" i stykker livet ditt, ta motet til deg og bare gjør en ende på hele vennskapet! Jeg trodde aldri jeg skulle bli "fri" fra dette, og har pint meg selv i nesten 10 år, stilt opp for et menneske som bare brukte meg, var stygg, nedlatende og forferdelig respektløs ovenfor meg. Jeg var der alltid for henne, aldri motsatt. Håper det kan være litt til hjelp for noen, som kanskje føler seg fanget i et "vennskap" man ikke ønsker å være i... Jeg kjenner jeg endelig er stolt over meg selv, og klarer å puste igjen Anonymkode: 9f8e3...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare lage dette innlegget, for å gi litt "info" om hva man kan gjøre om man irriterer seg helt forferdelig mye over en venninne, som ikke er noe snill mot deg, bare bruker deg osv. Jeg har helt siden jeg var 15 år ( i dag 24) vært venninne med noen som ikke var en venninne mot meg. Vi gikk dessverre sammen på Videregående, og jeg klarte bare ikke å fjerne meg fra henne, fordi hun faktisk hadde makt over meg - psykisk. Jeg har hatt det så mye vondt på grunn av denne jenta, og jeg vil bare si; har du en slik venninne som ødelegger deg, og "syrer" i stykker livet ditt, ta motet til deg og bare gjør en ende på hele vennskapet! Jeg trodde aldri jeg skulle bli "fri" fra dette, og har pint meg selv i nesten 10 år, stilt opp for et menneske som bare brukte meg, var stygg, nedlatende og forferdelig respektløs ovenfor meg. Jeg var der alltid for henne, aldri motsatt. Håper det kan være litt til hjelp for noen, som kanskje føler seg fanget i et "vennskap" man ikke ønsker å være i... Jeg kjenner jeg endelig er stolt over meg selv, og klarer å puste igjen Anonymkode: 9f8e3...fc5 Vært i samme situasjon selv. Når vi var sammen så kunne vi alltid være sammen med hennes venninner, men ikke med mine. Og når jeg følte meg som en skygge sammen med henne når hun var med sine venner + meg, så ble hun sur fordi jeg sa jeg ville gå til et annet utested for å hilse på min venninne. Ble sur som en sitron og fikk det til å virke som om det var jeg som var teit og at jeg ditcha henne... Når jeg følte meg som usynlig sammen med henne og vennene hennes. Patetisk. Glad vi ikke har kontakt lengre, og glad jeg i dag vet hva ekte venner er. Anonymkode: 5cf64...60c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært i samme situasjon selv. Når vi var sammen så kunne vi alltid være sammen med hennes venninner, men ikke med mine. Og når jeg følte meg som en skygge sammen med henne når hun var med sine venner + meg, så ble hun sur fordi jeg sa jeg ville gå til et annet utested for å hilse på min venninne. Ble sur som en sitron og fikk det til å virke som om det var jeg som var teit og at jeg ditcha henne... Når jeg følte meg som usynlig sammen med henne og vennene hennes. Patetisk. Glad vi ikke har kontakt lengre, og glad jeg i dag vet hva ekte venner er. Anonymkode: 5cf64...60c Godt å høre at man ikke er alene om å ha opplevd slikt som dette, for det er ikke rettferdig på noen måte at det skal være slik i et "vennskap"! Jeg syns det er godt å høre at du ikke har kontakt lengre med henne, man kan ikke være venn med noen som skal bli så sur over noe så tåpelig og være så kontrollerende. Som sagt (som jeg nevnte i innlegget mitt) så har jeg pint meg selv i nesten 10 år ... Og i dag klarte jeg endelig å sende henne en melding, (ikke noe stygt, men bare forklarte kort og greit at jeg ikke ønsker å ha mer kontakt, på noen måte) og jeg kjente bare en så innmari stor befrielse, og jeg skulle gjort det for lenge siden! Og jeg har også følt meg som en skygge, som du beskriver. Vi kunne henge med hennes venninner, men da skulle hun være kjempe ignorant ovenfor meg og behandle meg som om jeg ikke var tilstede... overså meg totalt, faktisk! Hun snakket bare stygt om venninnene sine til meg når jeg var alene med henne, men når hun var med de så behandlet hun meg helt forferdelig... Jeg har aldri klart å forstått hvordan en "venn" kan gjøre slikt og oppføre seg sånn ovenfor en annen venninne... Men nå har jeg innsett at jeg aldri kommer til å forstå henne, og at det var godt å få avsluttet dette helvetes vennskapet Takk for svar. Ts Anonymkode: 9f8e3...fc5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at man ikke er alene om å ha opplevd slikt som dette, for det er ikke rettferdig på noen måte at det skal være slik i et "vennskap"! Jeg syns det er godt å høre at du ikke har kontakt lengre med henne, man kan ikke være venn med noen som skal bli så sur over noe så tåpelig og være så kontrollerende. Som sagt (som jeg nevnte i innlegget mitt) så har jeg pint meg selv i nesten 10 år ... Og i dag klarte jeg endelig å sende henne en melding, (ikke noe stygt, men bare forklarte kort og greit at jeg ikke ønsker å ha mer kontakt, på noen måte) og jeg kjente bare en så innmari stor befrielse, og jeg skulle gjort det for lenge siden! Og jeg har også følt meg som en skygge, som du beskriver. Vi kunne henge med hennes venninner, men da skulle hun være kjempe ignorant ovenfor meg og behandle meg som om jeg ikke var tilstede... overså meg totalt, faktisk! Hun snakket bare stygt om venninnene sine til meg når jeg var alene med henne, men når hun var med de så behandlet hun meg helt forferdelig... Jeg har aldri klart å forstått hvordan en "venn" kan gjøre slikt og oppføre seg sånn ovenfor en annen venninne... Men nå har jeg innsett at jeg aldri kommer til å forstå henne, og at det var godt å få avsluttet dette helvetes vennskapet Takk for svar. Ts Anonymkode: 9f8e3...fc5 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Kunne ønske jeg var så tøff som deg tidligere jeg også. Det at vi mistet kontakt handler nok dessverre om hennes behov for å kontrollere og bestemme om vi skulle være ordentlige venner eller ikke. Men jeg var liksom ikke bra nok. Men har bestemt meg for å ignorere henne og vise henne at jeg gir faen i hvem hun egentlig er, for jeg bryr meg ikke mer. Men jeg har også avsluttet vennskap på måten som du beskriver. Vennskap som har vært mye mer en last enn et godt og gjensidig vennskap. Og kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at det var en fryktelig befriende følelse. Men anbefaler IKKE at man blir venner igjen etter det (tror ikke at dere blir venner igjen altså), men jeg og hun jeg kuttet kontakt med fikk omsider kontakt igjen pga hun slo opp med eksen. Når vi da ble venner igjen så ble alt min feil, og alt min skyld, og det var jeg som var dum og slem. Føles veldig bittert og sårt nå, å få de beskyldningene. Så kunne ønske jeg bare kunne ha fortsatt å være like iskald for alltid og droppe hele greia, for et vennskap som er så ødelagt, er nesten umulig å fikse. Men så flott at du har det bra nå det er det viktigste. Anonymkode: 5cf64...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå