AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Hei jeg er en 14 år gammel jente og skal neste uke på klassetur. Jeg har gledet meg veldig til jeg fikk vite at moren min skulle bli med. Moren min er vedlig overstreng og skal alltid flaue meg ut foran de andre elevene. Hun er veldig opptatt av meg og på den turen hadde jeg lyst å være med mine klassevenner og ikke være redd for hva mamma gjorde og sier. Jeg har snakket med henne om det, men det gjorde jeg før den forgje klasseturen også og det skjedde det jeg var redd for. Jeg bar heller lyst til å være hjemme enn å dra med mamma. Ikke misforstå meg, jeg elsker moren min. Men vi har ikke hatt det så bra sammen det siste året og denne kalsseturen hadde jeg gledet meg så veldig til. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: a5654...432
Gjest GulSol Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er en 14 år gammel jente og skal neste uke på klassetur. Jeg har gledet meg veldig til jeg fikk vite at moren min skulle bli med. Moren min er vedlig overstreng og skal alltid flaue meg ut foran de andre elevene. Hun er veldig opptatt av meg og på den turen hadde jeg lyst å være med mine klassevenner og ikke være redd for hva mamma gjorde og sier. Jeg har snakket med henne om det, men det gjorde jeg før den forgje klasseturen også og det skjedde det jeg var redd for. Jeg bar heller lyst til å være hjemme enn å dra med mamma. Ikke misforstå meg, jeg elsker moren min. Men vi har ikke hatt det så bra sammen det siste året og denne kalsseturen hadde jeg gledet meg så veldig til. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: a5654...432 Si ifra til lærerene dine at du synes det er ubehagelig?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Snakk med klasseforstanderen din. Be han om å snakke med din mor. Anonymkode: c0552...9d8 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Det er ikke så lenge til klasseturen, det er neste uke. Jeg har prøvd å snakke med andre elever som kunne hatt med foreldrene sine men ingen har spesielt lyst. -TS Anonymkode: a5654...432 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så lenge til klasseturen, det er neste uke. Jeg har prøvd å snakke med andre elever som kunne hatt med foreldrene sine men ingen har spesielt lyst. -TS Anonymkode: a5654...432 Er det slik at 1 forelder må/skal være med? Anonymkode: c0552...9d8
Emelytullekopp Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at 1 forelder må/skal være med? Anonymkode: c0552...9d8 Klasseturen er til Berlin, så ja det er et visst antall foreldre som må være med
Ms. Steele Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 Sønnen min nektet å dra dersom jeg ble med. Vi har et godt forhold, men han syns rett og slett at denne turen ville han dra på uten meg. Full respekt for det. Det er jo noe med at ungdom ikke vil vise alle sine sider til foreldrene. Noen syns det er ok, andre ikke. Si bare at akkurat denne turen vil du ha alene sammen med vennene dine.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, Ms. Steele skrev: Sønnen min nektet å dra dersom jeg ble med. Vi har et godt forhold, men han syns rett og slett at denne turen ville han dra på uten meg. Full respekt for det. Det er jo noe med at ungdom ikke vil vise alle sine sider til foreldrene. Noen syns det er ok, andre ikke. Si bare at akkurat denne turen vil du ha alene sammen med vennene dine. Det har jeg sagt til henne, men hun blir bare fornærmet. Dessuten er det 1uke til klasseturen Anonymkode: a5654...432
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 Siden turen er neste uke blir det nok vanskelig å finne en erstatter, for den som skal være med må bl.a ha fri fra jobb. Det er det de færreste som får til på så kort varsel. Ville snakket med læreren din sånn at han kan snakke litt med din mor på forhånd. Anonymkode: 237ef...c19 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #10 Skrevet 1. juni 2016 Skjønner deg godt jeg... Har alltid vært helt forferdelig å ha med seg mamma. Ikke fordi vi har et dårlig forhold, men hun skulle henge ut der jeg var og hun var alt annet enn kul! Heldigvis er det noe annet med min datter, hun kommer og spør om jeg vil være med fordi jeg er kulere enn de andre mammaene i klassen. Sett deg ned og snakk med din mor om hva du forventer av henne på denne turen neste uke. Hva ønsker du at hun ikke skal gjøre? Hvordan ønsker du at dere skal forholde dere til hverandre og snakke til hverandre? Du får nok ikke kvittet deg med henne på tur, men sett opp grenser og kom frem til noe som er holdbart for dere begge. Anonymkode: bab0c...1fc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 12 minutter siden, Emelytullekopp skrev: Klasseturen er til Berlin, så ja det er et visst antall foreldre som må være med Kan du evt be bestemor eller bestefar om å bli med i steden for din mor? Hvor lenge siden er det at det ble bestemt at din mor skal være med? Anonymkode: c0552...9d8
Ms. Steele Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg sagt til henne, men hun blir bare fornærmet. Dessuten er det 1uke til klasseturen Anonymkode: a5654...432 Skjønner. Dersom det er polentur du skal på så går det an å gjøre en avtale på at forelderen holder seg i bakgrunnen. Du får jo lugar med andre elever og ikke med de voksne på båten. På hotell er det samme opplegg. De voksne er for seg selv, men har ansvar og er i nærheten for å beskytte dere. Er dette snakk om en annen type klassetur så er vel neppe de voksne på samme rom/hytte som dere uansett.
Avalon Skrevet 2. juni 2016 #13 Skrevet 2. juni 2016 Ryddet for helseskadelig råd, samt svar til dette. - Avalon, mod 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå