Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er en jente på 19år og vurderer å reise alene til Cuba. Noen som har tips til hva man kan finne på? Eventuelt noen som har gjort dette før? 
Gjerne utflukter, gruppeturer eller ting der man kan bli kjent med andre. Tips til reiseselskap som organiserer dette?

Endret av trinemuren
Skrevet

Vi reiste til Varadero med Ving, og da var det flere turer man kunne ta :) Cuba er et veldig fint land med mye å se, og jeg ser absolutt på det som et fint sted å reise alene til. Det eneste du bør være forberedt på er at det er mye venting på flyplassen og andre steder, noe som kan være veldig kjedelig om man er alene, men om man er en tålmodig sjel er ikke dette et stort nok problem til at man ikke bør reise dit. Cubanere har veldig god tid, og så fort man blir vant til det er det ganske behagelig med så rolig tempo. 

AnonymBruker
Skrevet

De har arbeidsleire der en jobber med ungdom fra hele verden og bor også med cubanere og er med på dagliglivet der.

Anonymkode: 45ce5...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på turné på Cuba, hadde mitt livs opplevelse..! Jeg anbefaler virkelig å dra til Cuba, spesielt hvis man får muligheten til å bli kjent med cubanere, og å komme litt bakom "turistteppet". Landet og folket er fantastisk!!!

Men jeg må bare advare deg, hvis du er kvinne. Cubanske menn er veldig pågående - VELDIG! Jeg fikk ikke gå i fred noen plass, ble heftig flørtet med og forsøkt forført. De nærmest insisterte på seksuell omgang til tider, og de er veldig flinke til å få deg til å glemme å passe litt på. 
Jeg sier ikke at alle cubanske menn er voldtektsmenn eller noe sånt - absolutt ikke! De er veldig hyggelige og sjarmerende. Men mange av de har en væremåte som kanskje skandinaviske kvinner ikke er helt vant til...  Jeg reiste heldigvis sammen med 4 mannlige musikere, som "reddet" meg ut av mang en prekær situasjon. Så det kan være greit å reise med en gruppe.

Kjenner en jente som reiste dit alene som student, og hun følte seg sjelden utrygg, men bare pass på. Hun kom derimot gravid hjem :P
Har også to sangelever som dro dit med Kilroy, men er ikke sikkert du faller inn i den kategorien. De sier det samme som meg - cubanske menn er farlig sjarmerende, og det er greit å være flere enn en.
Foreldrene til en venninne dro til Cuba med Cuba-reiser, men der kan alderen på de reisende i gruppen variere noe.

Anonymkode: 35460...983

• 2 uker senere...
Gjest blondiie
Skrevet

Støtter den over her. Cubanske menn er VILLE når det kommer til europeere! Var der med en venninne og vi kunne ikke gå ut døren uten at vi hadde en mann hengende bak oss. De holder likevel avstand, om du bare ignorerer de går de vekk etterhvert. De har respekt for kvinner. Slik følte i hvertfall vi det da :) Men ikke la dette stoppe deg, hehe. Cuba er et kjempefint land som MÅ oppleves! 

Skrevet

Jeg reiste alene til Cuba på restplassflybillett til Varadero. Reiste ellers rundt med buss og det gikk helt fint. Alltid en fordel å kunne spansk! Som de andre sier over her var mannfolkene svært pågående, men dersom du ikke ønsker den type oppmerksomhet stopper de dersom du sier nei. Det kan derimot være en fordel å ikke vandre rundt alene midt på natten i folketomme strøk.

Steder som Trinidad og Vinales anbefales i tillegg til Havanna selvfølgelig. Cuba er et veldig spennende land, så jeg håper du reiser! Strendene er helt magiske.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...