Gå til innhold

"Ser ikke noen ekstra kg jeg"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med slike kommentarer? Er registrert på en datingside og har skrevet at jeg har noen ekstra kg på kroppen (noe som er sant, jeg veier 5-6 kg mer enn jeg burde i følge BMI). Har bare bilder av ansiktet mitt fra forskjellige vinkler og enhver person vil se at jeg tilsynelatende har noen ekstra kg. Men får stadig vekk kommentarer som "pff, ser ikke de ekstra kiloene jeg" og "lurer fælt på hvor de ekstra kiloene er"... Hvorfor sier dere sånt, dere som gjør det? Blir direkte fornærmet jeg. Har aldri sagt det er negativt at jeg har disse ekstra kiloene det er bare fakta om kroppen min.. 

Anonymkode: 79756...164

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd akkurat det samme, jeg er også 5 kilo over idealvekten min. Det er nok bare ment som et kompliment altså, dette må du ikke ta ille opp :)

Anonymkode: 03d1e...14f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nettopp fordi de mener at du ikke har noen kilo ekstra og at du tilsynelatende har en flott kropp. At du blir fornærmet over dette er jo helt sykt. 

Anonymkode: 56849...d41

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd akkurat det samme, jeg er også 5 kilo over idealvekten min. Det er nok bare ment som et kompliment altså, dette må du ikke ta ille opp :)

Anonymkode: 03d1e...14f

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp fordi de mener at du ikke har noen kilo ekstra og at du tilsynelatende har en flott kropp. At du blir fornærmet over dette er jo helt sykt. 

De har jo ikke sett kroppen min. :P Har jo ikke publisert bilder av den. Så de lager sine egne forhåpninger på en måte. Kan jeg ikke ha flott kropp selv om jeg har noen ekstra kg altså? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med slike kommentarer? Er registrert på en datingside og har skrevet at jeg har noen ekstra kg på kroppen (noe som er sant, jeg veier 5-6 kg mer enn jeg burde i følge BMI). Har bare bilder av ansiktet mitt fra forskjellige vinkler og enhver person vil se at jeg tilsynelatende har noen ekstra kg. Men får stadig vekk kommentarer som "pff, ser ikke de ekstra kiloene jeg" og "lurer fælt på hvor de ekstra kiloene er"... Hvorfor sier dere sånt, dere som gjør det? Blir direkte fornærmet jeg. Har aldri sagt det er negativt at jeg har disse ekstra kiloene det er bare fakta om kroppen min.. 

Legg ut helfigurbilde da vel?

Så slipper de å lure på hvordan du ser ut

Anonymkode: 18ae3...59c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De har jo ikke sett kroppen min. :P Har jo ikke publisert bilder av den. Så de lager sine egne forhåpninger på en måte. Kan jeg ikke ha flott kropp selv om jeg har noen ekstra kg altså? 

Du vrir jo et kompliment over til noe negativt. Hva "noen ekstra kilo" innebærer er jo helt subjektivt. At de mener at du ikke har noen ekstra kilo vil da ikke si at de mener at man ikke kan ha en flott kropp selv om man har noen kilo ekstra. Kjære vene. 

Du er en sånn type som blir fornærmet over hva ENN man sier.  

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Må nok gjøre det ja siden alle tror jeg er tynn når jeg bare er slank med litt mage og kraftige lår..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På en datingside er du en vare som folk kvalitetssjekker før de veier deg for tung eller for lett til å treffes, sort og speak eller bokstavelig talt. Så dumme kommentarer er vel som forventet..

Men kommentarene du får er nok et kompliment.

Anonymkode: 194a1...f20

Skrevet

På en generell basis: De fleste ser faktisk ikke de 5-10 kiloene en er over idealvekten sin. Et par kilo utgjør på mange en liten forskjell på det som blir sett på som en normal kropp av resten. De 5 kiloene er noe bare en selv har fokus på. 

Uansett er det bare ment som et kompliment. Et typisk mannekompliment. Dog noe rart når du bare har ansiktsbilder, for til og med godt store folk kan se normale ut med ansiktsbilder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er meningen at det skal være et kompliment. Dersom du ikke hadde vært så selvsentrert, så hadde du kanskje forstått dette uten å måte ha det forklart til deg

Anonymkode: 54396...da3

Skrevet

Elsker 5 kilo for mye. Litt over BMI er perfekt i mine øyne. Heller det enn for lite.

• Liker 1
Skrevet

Det der er jo personlig smak. Å henge seg opp i BMI er Teit.

• Liker 3
Gjest krokodillen
Skrevet

Hjelpes hva folk skal bli fornærmet over nå om dagen

Gjest Fox Mulder
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ikke ha flott kropp selv om jeg har noen ekstra kg altså? 

:frustrert:

Skrevet
Den Wednesday, June 01, 2016 at 20.33, AnonymBruker skrev:

Kan jo være fordi at mange skriver noen ekstra kilo når de egentlig har veldig mange kilo ekstra, såpass mange at det vises på ansikts bilder. Tror de fleste som veier 5 kg mer enn de i følge BMI burde sees på som slanke. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er 5 kilo over anbefalt BMI? Er man 5 kilo inn i overvektig feltet da - eller 5 kilo over medianen av middelsvekt eller 5 kilo over undervekt?

Uansett - DU fokuserer på vekta di i beskrivelsen av deg selv, og det gjør de du svarer også. Skriver du "jeg har litt korte øyevipper" vil du få kommentarer om at alle syns de ser helt fine ut. Hvorfor har du i det hele tatt lyst til å fokusere på det i profilteksten din - er det virkelig så viktig for deg?

Anonymkode: 653cd...6ed

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Tror du overanalyserer, som jo er typisk oss kvinner :fnise: De mener det som et kompliment, at du  ikke ser overvektig ut :) 

Skrevet
Den 2. juni 2016 at 10.44, Okapi skrev:

Det der er jo personlig smak. Å henge seg opp i BMI er Teit.

Å henge seg opp i BMI er teit? Hvorfor er det teit? Er ikke det den viktigste faktoren for om man bør gå opp eller ned i vekt?

Jeg syns det er teitere å henge seg opp i utseende, enn å henge seg opp i BMI.

Forresten så har det like mye å si på personen. Noen passer bra som tynne og kunne ikke vært feite, mens andre passer dårlig som tynne.

Skrevet
Et øyeblikk siden, UkjentN skrev:

Å henge seg opp i BMI er teit? Hvorfor er det teit? Er ikke det den viktigste faktoren for om man bør gå opp eller ned i vekt?

Jeg syns det er teitere å henge seg opp i utseende, enn å henge seg opp i BMI.

Forresten så har det like mye å si på personen. Noen passer bra som tynne og kunne ikke vært feite, mens andre passer dårlig som tynne.

Fordi BMI er et befolkningsmål, og sier fint lite om individer, men mindre det er snakk om så store eller små tall at problemet er åpenbart på øyemål.

AnonymBruker
Skrevet
Den 2.6.2016 at 22.12, Summer lady skrev:

Kan jo være fordi at mange skriver noen ekstra kilo når de egentlig har veldig mange kilo ekstra, såpass mange at det vises på ansikts bilder. Tror de fleste som veier 5 kg mer enn de i følge BMI burde sees på som slanke. 

det kan så klart være mulig. jeg er som noen kilo for tung enkelt og greit, dvs mister jeg noen kg så er jeg normalvektig. mulig jeg er normalvektig nå da er lenge siden jeg har veid meg, bruker L i klær, XL i bukser og sånt. 

Den 3.6.2016 at 9.06, AnonymBruker skrev:

Hva er 5 kilo over anbefalt BMI? Er man 5 kilo inn i overvektig feltet da - eller 5 kilo over medianen av middelsvekt eller 5 kilo over undervekt?

Uansett - DU fokuserer på vekta di i beskrivelsen av deg selv, og det gjør de du svarer også. Skriver du "jeg har litt korte øyevipper" vil du få kommentarer om at alle syns de ser helt fine ut. Hvorfor har du i det hele tatt lyst til å fokusere på det i profilteksten din - er det virkelig så viktig for deg?

Anonymkode: 653cd...6ed

Så klart gjør jeg det når mange spør og der er et alternativ hvor man skal krysse av hvilken kropp man har. kropp har jo litt å si. det er ikke så veldig viktig for meg akkurat men vet at det er viktig for andre. 

Anonymkode: bf6a6...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...