Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke synd på meg selv. Jeg har jobb. Ingen utdannelse, men har skaffet meg jobb. Er glad for det, selv om den betaler ganske på bunnen av det du får i Norge. Jeg ble mobbet gjennom hele oppveksten. Lærte meg at jeg var annerledes, rar, at det alltid var jeg som skulle gjøre som andre sa. Jeg har mye bedre selvtillit nå en før. Men...ei jeg kjenner, har hatt humør og selvtillit på topp. Nå er hun 19 og har lederstilling. Jeg bare lurer på, er det typisk for folk som har vært mobbet å havne i dårlige situasjoner, og havne på de dårligste betalte jobbene?

Anonymkode: 54ee4...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke synd på meg selv. Jeg har jobb. Ingen utdannelse, men har skaffet meg jobb. Er glad for det, selv om den betaler ganske på bunnen av det du får i Norge. Jeg ble mobbet gjennom hele oppveksten. Lærte meg at jeg var annerledes, rar, at det alltid var jeg som skulle gjøre som andre sa. Jeg har mye bedre selvtillit nå en før. Men...ei jeg kjenner, har hatt humør og selvtillit på topp. Nå er hun 19 og har lederstilling. Jeg bare lurer på, er det typisk for folk som har vært mobbet å havne i dårlige situasjoner, og havne på de dårligste betalte jobbene?

Akkurat det fenomenet du observerer her skal man ikke se bort ifra. Mange mobbere kommer seg langt i yrkeslivet og mange mobbere får seg gode karrièrer. At mange mobbeofre ender med dårlige betalte jobber kan også være en konsekvens av mobbing. Det er derfor mobbere tjener bedre enn mobbeofre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, waco skrev:

Akkurat det fenomenet du observerer her skal man ikke se bort ifra. Mange mobbere kommer seg langt i yrkeslivet og mange mobbere får seg gode karrièrer. At mange mobbeofre ender med dårlige betalte jobber kan også være en konsekvens av mobbing. Det er derfor mobbere tjener bedre enn mobbeofre. 

Derfor er jeg litt bitter på mamma, for jeg skulle være snill med andre. Jeg var så sjenert jeg! Jeg tok meg også veldig nær av ting. Men om jeg får barn, er det bedre at de lærer seg å mobbe, enn å bli sjenerte..

Gjest Loverdose 2.0
Skrevet

Det kommer an på. Jeg kjenner mennesker i svært høye stillinger og med veldig god årslønn som hadde en forferdelig oppvekst og som sliter med selvtilliten. Han ene har blant annet lederstilling i en større bedrift. Noen greier å "legge bort" denne siden av seg selv i jobbsammenheng, jeg merker det selv at man ser lite av den dårlige selvtilliten min når jeg er på jobb. Det er fordi jeg vet jeg er flink i jobben min, men føler meg ubrukelig ellers. På dårlige dager kan jeg føle meg dårlig i jobben min også, men det går ikke utover effektiviteten og kompetansen min. 

Er nok mulig at der er en sammenheng med dårlig jobb (alt etter hva man kategoriserer som en dårlig jobb) og de med dårlig selvtillit, men tenker det er veldig individuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...