Gå til innhold

kosthold for trening og restitusjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget meg en slags matplan jeg følger i hverdagene, helgene ser litt annerledes ut, færre måltider og litt kos, men skjeier ikke ut heller. lurer på om det generelle kostholdet mitt er bra? Og er det bra med tanke på trening og restitusjon ? Jeg trener 5 ganger i uka, løping (blir ca 60-70km ila. uken)og litt styrke. Jeg føler jeg spiser godt, men noen ganger føler jeg at kroppen restituerer seg altfor sakte. Jeg er tung i muskulaturen Og det prikker litt i musklene. Vet at kosthold er veldig viktig når man trener endel så lurer på om noen kan komme med innspill på det jeg spiser, evt. hva jeg bør endre?

frokost er eplehavregrøt som jeg lager av 1 dl havregryn og to epler. Den kjøles ned også tilsetter jeg en boks cottage Cheese og kanel

lunsj er salat med kylling/skinke/kikerter og en brødskive 

måltid klokka 15.30 (jeg trener klokka 18) er en omelett laget av to egg og purreløk og sopp med fire skiver skinke, en brødskive og et eple

middag er en normal porsjon + en halv boks cottage Cheese og et eple (ja jeg er veldig glad i epler😊)

Er det annen type mat som er bra og som jeg bør inkludere? Jeg har blitt mye mer påpasselig når det gjelder proteiner og det er derfor jeg har endret kostholdet mitt, ettersom jeg tidligere spiste mye karbohydrater. Nå spiser jeg mye mindre brød og mer frukt som karbohydratkilde.

Anonymkode: 8e6d9...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moreller er bra restutisjonsmat :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du til middag?

Anonymkode: f6da1...8a2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva spiser du til middag?

Anonymkode: f6da1...8a2

Spiser fisk (laks,ørret og torsk) kylling/svinekjøtt eller karbonadedeig, biff,poteter (går mye i ovnsbakte) søtpoteter eller ris. Hjemmelagde hamburgere, wok, mye thai mat, chili con carne, fiskekaker, hjemmelagde gryter, bruker mye grønnsaker og lite fete sauser. Spiser sunne middager. 

Anonymkode: 8e6d9...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...