Gjest Ajax Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Etter å ha vært medlem på forumet her noen måneder har jeg forsøkt å engasjere meg litt i trening- og kostholdsforumet da dette er noe jeg har en stor interesse for. Her inne har jeg lært en del ting jeg ikke visste fra før, som jeg kanskje burde ta til meg for å øke livskvaliteten, og prestasjoner på trening. Ting som dette: - Hvis man drikker 3 liter vann i løpet av et døgn kan man dø - Hvis man bruker kreatin for å løfte tyngre kan man dø - Det er fullt mulig å ha så lavt stoffskifte at man kan spise under 1000 kcal om dagen, samt løpe 4 mil i uken, uten å gå ned i vekt. - Dersom man har et ideal man føler seg inspirert av, vil man bare bryte ned sin egen selvtillit ved å prøve å oppnå like resultater - Å legge om til et sunnere kosthold er nøyaktig det samme som å slanke seg. Å bli sunnere er det samme som å bli tynnere. Og å komme med forslag til sunn mat til en som er tynn er å være syk i hodet. - Dersom man ikke har en doktorgrad innenfor et emne, har man ingen rett til å dele egne erfaringer om det. Selv om man selv har praktisert en ting som funker, er det ikke sikkert det funker for andre, og da får man ikke lov til å fortelle om det. Del gjerne deres nyervervede lærdom fra kvinneguidens treningsforum.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Alle er jo eksperter her. Tror de. Anonymkode: 87b07...9db 1
Gjest Bond Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Tråden er ryddet for en avsporing. Bond, forumansvarlig
Gjest Ajax Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 19 timer siden, Knaggrekke skrev: Jeg synes du krydrer forumet! Var det til meg? I så fall takker jeg ☺
Knaggrekke Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 1 time siden, Cyrus skrev: Var det til meg? I så fall takker jeg ☺
Maximillian Cohen Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 Den 1.6.2016 at 18.46, Cyrus skrev: - Dersom man ikke har en doktorgrad innenfor et emne, har man ingen rett til å dele egne erfaringer om det. Selv om man selv har praktisert en ting som funker, er det ikke sikkert det funker for andre, og da får man ikke lov til å fortelle om det. Er det ikke nettopp dette som har ført til de andre punktene på listen din? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Er helt enig med hva du skriver, dette forumet har lært meg mye om hvordan andre tenker og jeg er ikke lenger overrasket over at så mange er tykke etter å ha lest hva som blir skrevet her. det er et punkt jeg ville endret litt på: Den 1.6.2016 at 18.46, Cyrus skrev: - Dersom man ikke har en doktorgrad innenfor et emne, har man ingen rett til å dele egne erfaringer om det. Selv om man selv har praktisert en ting som funker, er det ikke sikkert det funker for andre, og da får man ikke lov til å fortelle om det. ville endret til: Dersom du ikke sier hva de andre vil høre kan du liksågodt være stille. Ingen er interressert i å høre hvordan du gikk ned i vekt dersom det krevde en faktisk innsats både ved å tilegne seg kunnskap om kosthold, næring og kalorier. Ting jeg har lært -BMI? bare tull, se på toppidrettsutøvere de kan ligge i kategori for overvekt selv med lav fettprosen. Dermed gjør jeg nok også det. Neste punkt er heldigvis en myte som har nesten blitt utryddet grunnet fitnessjenter på instagram -Jenter må ikke trene styrke om ikke de vil bli store beist. Andre enden av skalaen -En armhevning og 5 knebøy med kroppsvekt om dagen er styrketrening. Anonymkode: 1a612...d75
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 At man ikke kan ha et normalt kosthold og gå ned i vekt. Det å spise noe med sukker eller fullfett produkter er skikkelig farlige greier. Det beste er å gå for en diett der du utelukker en hel masse mat. Du må trene hard styrke og ha definerte muskler eller så er du dvask eller til og med lubben og feit. Å leve på 1200 kalorier om dagen er bra uansett hvor høy du er. Gjerne mindre også. Anonymkode: 6fe8a...89d
Gjest Ajax Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ville endret til: Dersom du ikke sier hva de andre vil høre kan du liksågodt være stille. Ingen er interressert i å høre hvordan du gikk ned i vekt dersom det krevde en faktisk innsats både ved å tilegne seg kunnskap om kosthold, næring og kalorier. Dette er en ting som faktisk kan gjøre meg litt frustrert på dette forumet. At man kommer i form av å trene 5-6 økter i uka, samt passe på hva man spiser kan da ikke være så vanskelig å forstå. Allikevel får jeg så hatten passer dersom jeg foreslår det samme for noen andre. Men det er ikke bare på forumet her jeg får pepper. På jobben kaller de kostholdet mitt for psykomat. Kylling, ris, og grønnsaker, med en kvarg til dessert er for psykopater, mens 3 Gorbys og en halvliter Cola er helt normalt. Og det verste er at det er DE som kritiserer maten MIN uten at jeg har nevnt et ord om hva jeg synes om deres kosthold 😂
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 At det går an å regne ut kalorier på et par matvarer man har spist i løpet av en dag, og så bare be de synske kg-folka om å fortelle meg hva resten av dagens måltider utgjør av kalorier. Anonymkode: c8c0e...02a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 5 timer siden, Cyrus skrev: Dette er en ting som faktisk kan gjøre meg litt frustrert på dette forumet. At man kommer i form av å trene 5-6 økter i uka, samt passe på hva man spiser kan da ikke være så vanskelig å forstå. Allikevel får jeg så hatten passer dersom jeg foreslår det samme for noen andre. Men det er ikke bare på forumet her jeg får pepper. På jobben kaller de kostholdet mitt for psykomat. Kylling, ris, og grønnsaker, med en kvarg til dessert er for psykopater, mens 3 Gorbys og en halvliter Cola er helt normalt. Og det verste er at det er DE som kritiserer maten MIN uten at jeg har nevnt et ord om hva jeg synes om deres kosthold 😂 At du møter så mye motstand her inne kan jo ha litt med din manglende evne til å formidle informasjon uten å virke som en douche også. You´re giving as good as you get, dude. Anonymkode: 1a9fd...f55 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 Den 1.6.2016 at 18.46, Cyrus skrev: Etter å ha vært medlem på forumet her noen måneder har jeg forsøkt å engasjere meg litt i trening- og kostholdsforumet da dette er noe jeg har en stor interesse for. Her inne har jeg lært en del ting jeg ikke visste fra før, som jeg kanskje burde ta til meg for å øke livskvaliteten, og prestasjoner på trening. Ting som dette: - Hvis man drikker 3 liter vann i løpet av et døgn kan man dø - Hvis man bruker kreatin for å løfte tyngre kan man dø - Det er fullt mulig å ha så lavt stoffskifte at man kan spise under 1000 kcal om dagen, samt løpe 4 mil i uken, uten å gå ned i vekt. - Dersom man har et ideal man føler seg inspirert av, vil man bare bryte ned sin egen selvtillit ved å prøve å oppnå like resultater - Å legge om til et sunnere kosthold er nøyaktig det samme som å slanke seg. Å bli sunnere er det samme som å bli tynnere. Og å komme med forslag til sunn mat til en som er tynn er å være syk i hodet. - Dersom man ikke har en doktorgrad innenfor et emne, har man ingen rett til å dele egne erfaringer om det. Selv om man selv har praktisert en ting som funker, er det ikke sikkert det funker for andre, og da får man ikke lov til å fortelle om det. Del gjerne deres nyervervede lærdom fra kvinneguidens treningsforum. Kvinneguiden har lært meg så mange nyttige ting Lærte meg om vannvekt. Noe jeg aldri burde lært noe om. Nå har jeg problemer med å kunne skeie ut fordi jeg at jeg ikke bare legger på meg av det men at jeg i tillegg legger på meg ekstra vannvekt ved siden av som fyller ut og som det tar lang tid før går bort. Jeg la ikke merke til dette før, men nå legger jeg GODT merke til vannvekta og ja jeg kan ikke skeie ut og kose meg lenger siden jeg tenker på "ja, i denne er det 5 carbs da blir det enda litt mer vannvekt ogsåvidere... Anonymkode: c11c4...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå