Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18 men jeg lurer på om man må være kreditt verdig eller noe og er det en søknad som banken gjør?  Trenger visa til ferieturen i august. Tar prosessen lang tid? 

Anonymkode: fb670...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å henvende deg til banken og si i fra at du ønsker det dersom du er over 18 år. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 18 men jeg lurer på om man må være kreditt verdig eller noe og er det en søknad som banken gjør?  Trenger visa til ferieturen i august. Tar prosessen lang tid? 

Du vil ha et vanlig debetkort? Da trenger du ingenting, bare en bankkonto og så bestiller du det.

Hvis du vil ha kredittkort trenger du inntekt, de kommer vanligvis i løpet av en uke eller to. Banken din kan mest sannsynlig hjelpe deg med dette hvis du tar kontakt.

• Liker 3
Skrevet

Eller mente du med kreditt på? Da må du være kredittverdig og søke om det. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Eller mente du med kreditt på? Da må du være kredittverdig og søke om det. 

Visa eller master card. Tjener ikke sånn kjempegodt det er ca 14000 i året.... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visa eller master card. Tjener ikke sånn kjempegodt det er ca 14000 i året.... 

Da er det tvilsomt at du får et kredittkort. 

Anonymkode: bf0d7...a92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du har betalingsanmerkninger, får du ikke visa. Men du kan få et visa electron. Disse kan ikke misbrukes på samme måte som et vanlig visa (de med 16 siffer på framsiden). 

Selv om du ikke har innvilget kreditt på et vanlig visa, har du fortsatt en skyggekreditt det er lett å misbruke.

Anonymkode: 20ed5...c91

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten veldig dumt å sette seg i gjeld for en ferietur. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Se etter Visa classic i banken du bruker. Det er vanlig Visa-kort uten noen begrensninger som kobles mot bankkontoen din.

Anonymkode: 640b0...3d3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er forresten veldig dumt å sette seg i gjeld for en ferietur. 

Skal bare bruke oppsparte mideler. Men får ikke bestilt hotell uten visa osv 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har betalingsanmerkninger, får du ikke visa. Men du kan få et visa electron. Disse kan ikke misbrukes på samme måte som et vanlig visa (de med 16 siffer på framsiden). 

Selv om du ikke har innvilget kreditt på et vanlig visa, har du fortsatt en skyggekreditt det er lett å misbruke.

Dette er ikke riktig, jeg kjenner til flere som har betalingsanmerkninger og alle har vanlig visa  (ikke visa electron).

Man kan også få visa om man er under 18 år, men da må foreldre godkjenne.

Anonymkode: bb33d...6b1

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal bare bruke oppsparte mideler. Men får ikke bestilt hotell uten visa osv 

Tror ikke du har forstått forskjellen på Visa electron, Visa debetkort og Visa kreditkort. Du trenger ikke et kredittkort for å bestille hotell osv. Da holder det med et vanlig Visa debetkort. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke riktig, jeg kjenner til flere som har betalingsanmerkninger og alle har vanlig visa  (ikke visa electron).

Man kan også få visa om man er under 18 år, men da må foreldre godkjenne.

Da har de nok fått anmerkningene i etterkant. Ingen bank i Norge ville gitt et kredittkort til noen som beviselig ikke kan betale for seg

AnonymBruker
Skrevet

Da har de nok fått anmerkningene i etterkant. Ingen bank i Norge ville gitt et kredittkort til noen som beviselig ikke kan betale for seg

Kredittkort er ikke det samme som Visa.

Anonymkode: 2b76b...2bd

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn på 16 som har bankkort med VISA (ikke kredittkort-varianten altså), så da får nok du det også. Han har ingen inntekt, og såvidt jeg vet ble han heller ikke kredittvurdert før kontoen ble opprettet. Han måtte i banken med leg for å få opprettet konto og kort, da (jeg fulgte han dit) og så signere på papirene i banken. Husker ikke hvor lang tid det tok før kortet kom i posten etter dette, men jeg tipper det tok mellom 5 og 7 dager.

Har du pass eller førerkort? Ta det med deg i banken og henvend deg til en av de ansatte og si hva du ønsker. Eller ring banken din og forhør deg om hvordan de vil at du skal gå frem for å få VISA-kort.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kredittkort er ikke det samme som Visa.

Anonymkode: 2b76b...2bd

Les hva jeg skriver. Alle visa med de uthevede 16 sifrene har en skyggekreditt. Det er derfor visa electron tilbys til folk med betalingsanmerkninger.

AnonymBruker
Skrevet

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å få Visa kredittkort gjøres det en kredittsjekk. For å få Visa debetkort trenger du ikke en kredittsjekk.

Anonymkode: f65c9...6b8

AnonymBruker
Skrevet

Kredittsjekken tar 1 sekund og dersom du får godkjent tar det vel inntil en uke før du har kortet i postkassen.

Anonymkode: f65c9...6b8

AnonymBruker
Skrevet

Les hva jeg skriver. Alle visa med de uthevede 16 sifrene har en skyggekreditt. Det er derfor visa electron tilbys til folk med betalingsanmerkninger.

Det er her du tar feil.

AnonymBruker
Skrevet

Det er her du tar feil.

Så banken gir altså ut debetkort i hytt og pine så folk kan sette seg i ytterligere betalingsproblemer, ved å bruke skyggekreditten...?

Tror ikke det, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...