Gå til innhold

Litt såret over min bror oppførsel, dette er en mann som ikke har problemmer med å si ifra om ting til hvem som helst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min familie så har jeg og min bror av vår bror fått beksjed om å ikke legge ut bilder av nevøene våres på facebook, noe som vi selvsagt respekterer.

Men jeg reagere på hvorfor Kona/moren har flere bilder av ungene offenlig, alle kan se bildene, og her om dagen var det en mann som jeg ikke kjennner som la ut 3 bilder av nevøene,mor og han på Tusenfryd. Alle på hans profil,alle hans venner kan se disse bildene, og i tilegg er disse bildene offientlige. og ser på profilen hans at han har flere offientlige bilder av nevøene mine,

Hvorfor er det ok. men ikke ok for sin egen søster og bror?

Anonymkode: 858c6...094

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten spørre broren din.

Anonymkode: 159b1...696

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde spilt litt "dum" og sagt at "Du vet at bildene av ungene dine er offentlig og at alle kan se dem? Tenkte bare å si ifra i tilfelle du ikke visste det". 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, penny_ skrev:

Jeg hadde spilt litt "dum" og sagt at "Du vet at bildene av ungene dine er offentlig og at alle kan se dem? Tenkte bare å si ifra i tilfelle du ikke visste det". 

Det er vel heller forskell behandlingen jeg reagere på, jeg er faktisk i familien hans, jeg har søster.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller forskell behandlingen jeg reagere på, jeg er faktisk i familien hans, jeg har søster.

Kanskje broren og kona hans ikke vet om det, eller at de ikke har turt å si ifra? Du må nesten bare tipse de om det på en måte, så har de sikkert en forklaring. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

" er hans søster. Og andre mannen er broren våres, vi oppvokst i sammen. Kjent hverandre hele livet, hvor lenge har kjent han som jeg går utifra er naboen, 5-6 år eller noe? Siden de flyttet til der de bor nå.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjetter på at posteren som foreslo å leke "dum" foreslo å gjøre det for å se hva hun sier. Da får du også vite om hun ikke vet at disse bildene er offentlige, eller om det faktisk er bare dere som ikke får dele bilder. Om det er det siste så vil hun kanskje føle på hvorfor når dere påpeker at andre legger ut bilder. Men om dere later som at det er for å beskytte henne så kan hun ikke bli sur for å bli anklaget.

Anonymkode: f0830...2e8

• Liker 3
Skrevet

Kanskje de vil ha litt kontroll på hvilke bilder som blir lagt ut? Ikke så veldig rart, spør du meg.

Selv mener jeg at ingen bør legge ut bilder av ungene sine på nett uansett, men det er nå meg da.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gjetter på at posteren som foreslo å leke "dum" foreslo å gjøre det for å se hva hun sier. Da får du også vite om hun ikke vet at disse bildene er offentlige, eller om det faktisk er bare dere som ikke får dele bilder. Om det er det siste så vil hun kanskje føle på hvorfor når dere påpeker at andre legger ut bilder. Men om dere later som at det er for å beskytte henne så kan hun ikke bli sur for å bli anklaget.

Anonymkode: f0830...2e8

Du har mistet hele poenget, det er nå en person som ikke er i familie med oss (en nabo av dem,i 5-6år) som har delt bilder av mine nevøver på sin facebook profil,mens vi i familien får ikke lov til å dele bilder av ungene på vår facebook profil av vår bror.

Det at det blir langt ut bilder bryr jeg meg ikke om, men at andre vår lov til det,men vi som er født og oppvåkst, vært i livet dems før de har fått ungene og har vært til stede i hele livet til ungene, vi får legge ut bilder-men en nabo de har kjent i 5-6 år for lov det til det.

AnonymBruker
Skrevet

Du har mistet hele poenget, det er nå en person som ikke er i familie med oss (en nabo av dem,i 5-6år) som har delt bilder av mine nevøver på sin facebook profil,mens vi i familien får ikke lov til å dele bilder av ungene på vår facebook profil av vår bror.

Det at det blir langt ut bilder bryr jeg meg ikke om, men at andre vår lov til det,men vi som er født og oppvåkst, vært i livet dems før de har fått ungene og har vært til stede i hele livet til ungene, vi får legge ut bilder-men en nabo de har kjent i 5-6 år for lov det til det.

"ikke lov

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, penny_ skrev:

Kanskje broren og kona hans ikke vet om det, eller at de ikke har turt å si ifra? Du må nesten bare tipse de om det på en måte, så har de sikkert en forklaring. 

Kona hadde nok ikke turt å sagt noe,men min bror tørr garantert!

Denne personen har begge 2 på vennelisten, mor har blitt tagget på bildene. Så de ligger nå på 2 profiler og i tillegg er offientlige.

AnonymBruker
Skrevet

Du har mistet hele poenget, det er nå en person som ikke er i familie med oss (en nabo av dem) som har delt bilder av mine nevøver på sin facebook profil,mens vi i familien får ikke lov til å dele bilder av ungene på vår facebook profil av vår bror.

Det at det blir lagt ut bilder bryr jeg meg ikke om, men at andre vår lov til det,men vi som er født og oppvåkst med vår bror, vært i livet dems før de har fått ungene og har vært til stede i hele livet til ungene, vi får ikke lov til å legge ut bilder-mens en nabo de har kjent i 5-6 år for lov det til det.

Må vel være lov å reagere litt på det vel...

Skrevet

Vi har også gitt beskjed til nærmeste familie at vi ikke ønsker at de legger ut bilder av barna våre. Det er enklere slik enn at vi skal måtte "godkjenne" bildene hver  gang. Men selv har vi lagt ut bilder sv barna. Ikke mange,  og da har vi kontroll på innholdet i bildene og hvem som kan se de. Så syns ikke det høres rart ut at broren din har gitt denne beskjeden. At andre har postet bilder av barna deres kan forklares så enkelt som at de ganske sikkert ikke har gitt denne beskjeden til alle de kjenner. De har heller ikke vi, men til nå har heldigvis ingen lagt ut bilder av barna våre. Kanskje de syns det er vanskelig å si ifra til personen som la ut bildene, men dere som er nær familie er de tryggere på og tørr å være åpen med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tamina82 skrev:

Vi har også gitt beskjed til nærmeste familie at vi ikke ønsker at de legger ut bilder av barna våre. Det er enklere slik enn at vi skal måtte "godkjenne" bildene hver  gang. Men selv har vi lagt ut bilder sv barna. Ikke mange,  og da har vi kontroll på innholdet i bildene og hvem som kan se de. Så syns ikke det høres rart ut at broren din har gitt denne beskjeden. At andre har postet bilder av barna deres kan forklares så enkelt som at de ganske sikkert ikke har gitt denne beskjeden til alle de kjenner. De har heller ikke vi, men til nå har heldigvis ingen lagt ut bilder av barna våre. Kanskje de syns det er vanskelig å si ifra til personen som la ut bildene, men dere som er nær familie er de tryggere på og tørr å være åpen med.

Sorry men den kjøper jeg ikke. Broren min og kona hans har haugvis av bilder av ungene på profilene sine, og hvis du leser hva jeg skriver så hadde min svigerinne hatt problemmer med å si ifra,mens min bror hadde ikke hatt noe problem med å be på den personen om å fjerne bildene, om han hadde ett problem med det.

La Meg gi deg ett eksempel, da min far hadde facebook profil, postet min bror ett bilde av gutta på hans profil.

Pappa tagget meg,slik at jeg skulle få bilde.

etterpå gikk min bror inn på bildet og av tagget meg.

• Liker 1
Skrevet

Ta det heller som et tegn på at broren din stoler og er trygge på dere, siden har er åpen med dere og tørr å si ifra. Mens denne naboen er noen han/de ikke kjenner så godt og syns det er vanskelig å si ifra til.

Han ville jo ikke nekter dere å legge ut bilder men gitt andre lov bare for å være ekkle med dere.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en million forklaringer på dette, TS.

Alt fra at de ikke stoler på hva slags bilder dere legger ut, til at du uten å vite det har en pedofil overgriper på vennelista, og at din bror ikke vil at denne personen skal se bilder av hans barn. Samt alle forklaringer mellom ytterpunktene. 

For å få fasiten så må du nesten spørre ham.

Anonymkode: 267ac...567

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men den kjøper jeg ikke. Broren min og kona hans har haugvis av bilder av ungene på profilene sine, og hvis du leser hva jeg skriver så hadde min svigerinne hatt problemmer med å si ifra,mens min bror hadde ikke hatt noe problem med å be på den personen om å fjerne bildene, om han hadde ett problem med det.

La Meg gi deg ett eksempel, da min far hadde facebook profil, postet min bror ett bilde av gutta på hans profil.

Pappa tagget meg,slik at jeg skulle få bilde.

etterpå gikk min bror inn på bildet og av tagget meg.

Skjønner at du syns det er rart med slik dobbeltkommunikasjon som broren din viser, men jeg kan ikke skjønne hva motivet bak det hele skulle være. Kanskje han i utgangspunktet ønsker å være mer resteiktiv med det som legges ut, men så blir det ikke alltid som en har tenkt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta det heller som et tegn på at broren din stoler og er trygge på dere, siden har er åpen med dere og tørr å si ifra. Mens denne naboen er noen han/de ikke kjenner så godt og syns det er vanskelig å si ifra til.

Han ville jo ikke nekter dere å legge ut bilder men gitt andre lov bare for å være ekkle med dere.

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver?

Jeg har kjent broren min hele livet,så jeg vet han ikke har noe problemmer med å si ifra, verken til familie, venner og bekjente.

Påstår du at du kjenner han bedre enn meg?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver?

Jeg har kjent broren min hele livet,så jeg vet han ikke har noe problemmer med å si ifra, verken til familie, venner og bekjente.

Påstår du at du kjenner han bedre enn meg?

Jeg kommer med helt fine svar og forslag til hvorfor broren din kanskje gjør og sier som han gjør. Selvsagt kjenner du han best, men hvorfor skriver du her om du ikke er interessert i å høre andres tanker om saken?

Slik som du svarer meg får jeg inntrykk av at du alerde har bestemt deg for hva du skal tenke om hele greia og når noen drister seg til å foreslå en annen vinkling på det hele går du i forsvar og virker direkte iritert.

Om jeg på noen måte har fornærmet deg med å prøve å se ting fra en annen side, beklager jeg det. Det var ikke intensjonen min. Trodde du ba om innputt fra andre anngående situasjonen og jeg svarte utifra det.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer med helt fine svar og forslag til hvorfor broren din kanskje gjør og sier som han gjør. Selvsagt kjenner du han best, men hvorfor skriver du her om du ikke er interessert i å høre andres tanker om saken?

Slik som du svarer meg får jeg inntrykk av at du alerde har bestemt deg for hva du skal tenke om hele greia og når noen drister seg til å foreslå en annen vinkling på det hele går du i forsvar og virker direkte iritert.

Om jeg på noen måte har fornærmet deg med å prøve å se ting fra en annen side, beklager jeg det. Det var ikke intensjonen min. Trodde du ba om innputt fra andre anngående situasjonen og jeg svarte utifra det.

Du nevner de samme grunnene til muligens hvorfor, flere ganger nå- selv om jeg har skrevet -3 TRE- ganger at broren min har ikke noe problem med å si ifra,mens svigerinne hadde nok hatt problem det.

Så ja, jeg vil heller ha inputt fra noen andre som svarer utifra den infomasjonen jeg gir dem.

Så takk for hjelpen og ha en god dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...