AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Ser i VG at blant andre Norwegian skal etterfakturere flyseteavgift for bestilte reiser. Jeg klarer ikke finne noe i bestillingsvilkårene om at man kan få ekstrautgifter etter at billettene er betalt? Ser at det finnes et sånt vilkår for pakkereiser, men hva med vanlige flybilletter? Anonymkode: 4c6b6...da2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Norwegian har det med i vilkårene. http://www.norwegian.no/booking/bestillingsinformasjon/regler-og-vilkar/generelle-vilkar-for-befordring/ "Gjeldende skatter og avgifter som pålegges av offentlige myndigheter eller flyplassmyndigheter skal betales av deg." Det spørs likevel om de ville vunnet en rettsak når de tidligere har sagt at de har justert prisene for å kompensere for avgiften: http://www.nettavisen.no/na24/flyseteavgiften-gjr-at-norwegian-og-widere-skrur-opp-prisene/3423201080.html Anonymkode: 302e7...c8a
Gjest Linaria Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Jeg lurer også på dette. Har seks flyturer med Norwegian bestilt i sommer, er student, og en etterfakturering av flyseteavgift passer utrolig dårlig akkurat nå! Det må da være utrolig mange familier som ikke har alt for mye penger, som har bestilt sommerferie med Norwegian, og som kommer til å slite med å betale dette? Skjønner ikke hvordan de skal få til dette!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 10 timer siden, Linaria skrev: Jeg lurer også på dette. Har seks flyturer med Norwegian bestilt i sommer, er student, og en etterfakturering av flyseteavgift passer utrolig dårlig akkurat nå! Det må da være utrolig mange familier som ikke har alt for mye penger, som har bestilt sommerferie med Norwegian, og som kommer til å slite med å betale dette? Skjønner ikke hvordan de skal få til dette! De skal på ferie, og kommer til å slite med med å betale 88 x 2 per person i familien, altså - 176 kroner ekstra per person? Jeg er ikke enig med avgiften, men om en ikke klarer å dekke såpass små ekstrabeløp har en vel strengt tatt ikke råd til å reise på ferie i det hele tatt. Anonymkode: 8e7ac...6f9 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Har vi ikke blitt advart helt siden avgiften ble foreslått om at det kunne komme til å bli etterfakturert? Jeg jubelr ikk eover å måtte betale 352 kr mer for ferien, men jeg var jo kalr over risikoen da jeg bestilte Anonymkode: 22657...552
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skal på ferie, og kommer til å slite med med å betale 88 x 2 per person i familien, altså - 176 kroner ekstra per person? Jeg er ikke enig med avgiften, men om en ikke klarer å dekke såpass små ekstrabeløp har en vel strengt tatt ikke råd til å reise på ferie i det hele tatt. Anonymkode: 8e7ac...6f9 Nei, de har vel "strengt tatt" ikke det... Men kanskje denne familien har spart om i mange år for akkurat denne ferien? 880 for en stor familie er mye! Jeg er totalt uenig i denne avgiften. Skulle det ha vært en avgift, burde det ha vært et slags "klippekort" system. De som flyr ofte, betaler avgift når de har flydd over 5 ganger pr. år.... Denne avgiften går utover de fattigste. Anonymkode: 52757...9d0
makkapakka Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 de burde vel heller ha innført dette til høsten på business reisende istedenfor å ramme alle feriereisende som mange bare reiser 1 gang i året. 1
Gjest Linaria Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De skal på ferie, og kommer til å slite med med å betale 88 x 2 per person i familien, altså - 176 kroner ekstra per person? Jeg er ikke enig med avgiften, men om en ikke klarer å dekke såpass små ekstrabeløp har en vel strengt tatt ikke råd til å reise på ferie i det hele tatt. Anonymkode: 8e7ac...6f9 Gjelder det kun på flyreiser fra Norge, ikke til Norge? Hva er aldersgrensen på den? Jeg synes vi har fått så lite informasjon om nøyaktig hva det vil si. Jeg har ikke noe problem å betale om det kun gjelder flyene fra Norge, men om det er alle flyturene jeg skal på i sommer, blir det veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vi ikke blitt advart helt siden avgiften ble foreslått om at det kunne komme til å bli etterfakturert? Nei, som det står i artikkelen jeg lenket til har Norwegian tvert imot sagt at de har økt prisene på forhånd for å kompensere for avgiften. Anonymkode: 302e7...c8a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, som det står i artikkelen jeg lenket til har Norwegian tvert imot sagt at de har økt prisene på forhånd for å kompensere for avgiften. Anonymkode: 302e7...c8a Ja, jeg tipper at flyselskapene bruker dette for å tjene mer penger... De har jo økt prisene på forhånd, men kommer sikkert til å sende ut regning. Håper forbrukerrådet ser på dette!!! Jeg skal på pakketur i høstferien, og har nylig fått ekstra regning for flyseteavgiften. Selv om charterselskapet bruker SAS på denne strekningen....... Anonymkode: 190e1...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå