Gå til innhold

TELEFONTERROR!!! blir gal

Blablaa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt oppringt så og si hver eneste dag i en uke nå. Av tre forskjellige numrer, og alle hører til på en adr i Oslo, Thorvald Meyers Gate....

JEG BLIR GAL!!! Hvordan i all verden blokkerer jeg disse nummerene? Ser folk har sagt at de har tatt tlf, men de hører bare summing, og ingen snakking.

459 67 836

459 67 876

459 67 918

Noen som vet hva eller hvem de er og hva de vil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

legg de til i en liste over automatisk blokkerte nummere da vel?

Anonymkode: 1cb73...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

legg de til i en liste over automatisk blokkerte nummere da vel?

Anonymkode: 1cb73...aa9

Jeg aner ikke hvordan jeg gjør det.. De ringer jo med forskjellige numre hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ravna skrev:

Blokk nummerene på mobilen din?

Jaa, jeg vet jo det, men jeg har ikke peiling på hvordan.. Er ikke så flink med tlf, har iphone. også ringer de jo med forskjellige nr hver eneste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken telefon har su? Ipohne eller noe annet? 

Anonymkode: 58a76...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken telefon har su? Ipohne eller noe annet? 

Anonymkode: 58a76...7c3

Har iPhone 6s tror jeg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først lagrer du nummeret. Så er det innstillinger -> telefon -> blokkert -> legg til ny. Bare legg til alle de forskjellige numrene som ringer deg, til slutt har de ikke flere igjen. Mye bedre enn å bli ringt flere ganger daglig, har opplevd det selv. 

Anonymkode: d62cd...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Først lagrer du nummeret. Så er det innstillinger -> telefon -> blokkert -> legg til ny. Bare legg til alle de forskjellige numrene som ringer deg, til slutt har de ikke flere igjen. Mye bedre enn å bli ringt flere ganger daglig, har opplevd det selv. 

Anonymkode: d62cd...b76

Ja, får gjøre det! Tusen takk!

Men noen som vet noe om disse nr? Googla det, og fant mange som er registrert på den gaten, men har mange forskjellige nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Trenger ikke lagre numrene. Gå på siste brukte nr, trykk på (i) til høyre. Helt nederst står det blokker. Jeg blokkerer alle sånne nr, en eller annen gang må de gå tomme ;p 

Endret av HappyWaffle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Blablaa skrev:

Men noen som vet noe om disse nr? Googla det, og fant mange som er registrert på den gaten, men har mange forskjellige nr.

Du trenger ikke å lagre nummeret for å blokkere. Bare trykk på "siste brukte" og "i" ytterst til høyre og scroll ned til blokker.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble selv terrorisert av telenor LENGE. De og ringte meg fra mange forskjellige, nesten like nummere, så selvom jeg blokkerte hver gang så kom de gjennom med nytt nummer like etter. Har nå blokkert totalt ti nummere derfra. Heldigvis ikke hørt noe på lenge. Jeg forstår ikke hvorfor de kontaktet meg, da jeg aldri har vært kunde og har skjult nummer. 

Jeg ble også en periode plaget med mange anrop og meldinger fra utenlandske nummere, og forstår heller ikke hvordan de har fått nummeret mitt og hva de ville. Endte opp med å blokkere fem nummere der også. Utrolig irriterende, jeg forstår frustrasjonen din. Jeg selv vurderte å bytte nummer, men nå har det heldigvis gitt seg, bank i bordet!!!

Anonymkode: 5a004...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På telefonterror.no kan du søke opp nr og se hvor mange andre som har søkt på dem. Det er også kommentarer på noen av numrene. Jeg har ikke tatt meg bryet med å sjekke dine numre, men basert på adressen vil jeg tippe avissalg. Sikkert Aftenposten. 

Anonymkode: 2ecdf...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På telefonterror.no kan du søke opp nr og se hvor mange andre som har søkt på dem. Det er også kommentarer på noen av numrene. Jeg har ikke tatt meg bryet med å sjekke dine numre, men basert på adressen vil jeg tippe avissalg. Sikkert Aftenposten. 

Anonymkode: 2ecdf...285

Ja jeg fant noen av nr der.. Men der stod det også om folk som har tatt tlf og bare hørt summing og ingenting annet før de la på.. Så det er nok noe svindel om at di prøver å få deg til å ringe opp igjen? Aner ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikograd:

VurderingKommentarPlagende

Ulike nummer fra samme gate i Oslo, Thor Meyers Gate, ringer hver dag! 
Mine registrerte så langt: 
Nummer - Firma og adresse. (For eksempel Nummer 30 er faktisk firmanavnet..) 
45967836 - Nummer 30, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967863 - Nummer 8, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967876 - Nummer 15, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967886 - Nummer 18, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967851 - 1 Nummer, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967839 - Nummer 31, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967859 - Nummer 6, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967887 - Ukjent bruker, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967864 - Nummer 9, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967853 - Nummer 3, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967831 - Nummer 29, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
45967808 - Nummer 22, Thorvald Meyers gate 8, 0555 Oslo 
Lagre disse nummerne i en egen gruppe på mobilen, egendefinert med lydløs ringetone, så slipper du å bli plaget mer! ;) 
Eller meld dem til forbrukerombudet! Takk :)

10.05.2016Jeg anbefaler:/

SVAR +- Slett kommentar

Plagende

Ringer flere ganger uten å si et ord.

25.01.2016Jeg anbefaler:+1/

SVAR +- Slett kommentar

Plagende

Siste uken har jeg fått telefoner fra dette numret men også fra numren som starter 45967 men slutter 886,851, 839 og 863. Alle disse har samme adresse, Thorvald Meyers gate 8.

15.12.2015Jeg anbefaler:+1/

SVAR +- Slett kommentar

Plagende

Gir et enkelt anrop og legger på. Leter antagelig etter de som ringer tilbake.

15.12.2015Jeg anbefaler:+1/

SVAR +- Slett kommentar

Plagende

Eneste jeg får opp på gulesider er at personen er bosatt i Oslo og heter nr 30. Har også blitt ringt av en person som heter nr 34 på ett annet nr. Ringer en gang og legger på med en gang.

11.12.2015Jeg anbefaler:/

SVAR +- Slett kommentar

Plagende

Får opp at personen/selskapet heter nummer 30. ikke mer info å finne om det 
Var ingen som sa noe, bare bakgrunns støy

09.12.2015Jeg anbefaler:/

SVAR +- Slett kommentar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blablaa skrev:

Ja jeg fant noen av nr der.. Men der stod det også om folk som har tatt tlf og bare hørt summing og ingenting annet før de la på.. Så det er nok noe svindel om at di prøver å få deg til å ringe opp igjen? Aner ikke.. 

Det med summing betyr ofte at telefonsystemet deres automatisk ringer opp flere nummer, og operatøren/selgeren blir koblet til den som svarer først. De andre blir da sittende med en summelyd før koblingen blir avbrutt.

Jeg anbefaler alle å reservere seg hos Brønnøysundregisteret. Jeg fikk mange slike telefoner tidligere, men nå har det vært stille i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Blablaa skrev:

Innlegget over er vranglære! Du trykker på en blå "i" bak den nr du vil blokkere, deretter skroller du nedover til du ser "Blokker" Vips så er det stille fra dét nr i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...