Gå til innhold

Greit å være sammen med en svekling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg tapte nylig i håndbak  mot kjæresten. Han sier selv at han ikke bryr seg, men kunne dere kvinner på KG vært sammen med en dere slo i håndbak? Er det greit å vite at det er er dere som må beskytte kjæresten og ikke omvendt? At om dere klapser til kjæresten så er det dere som klapser til en som er svakere enn dere?

Anonymkode: b77ff...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man skal da ikke klapse til kjæresten sin uansett.

Anonymkode: faf48...8d5

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg tapte nylig i håndbak  mot kjæresten. Han sier selv at han ikke bryr seg, men kunne dere kvinner på KG vært sammen med en dere slo i håndbak? Er det greit å vite at det er er dere som må beskytte kjæresten og ikke omvendt? At om dere klapser til kjæresten så er det dere som klapser til en som er svakere enn dere?

Helt greit, men at kjæresten hadde klapset til meg, Nei.

Ingen får mishandle meg.

Anonymkode: 18e9f...63c

• Liker 6
Gjest New Girl
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det veldig mye rart...Ikke syns jeg man er svekling selv om man har tapt i håndbak. Ikke skjønner jeg hva det er man skal beskyttes fra, som krever at man er god i håndbak. Og ikke har jeg eller har planer om å noen gang klappe til kjæresten min. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja så lenge han ikke er overvektig. Er ikke lov og klapse til folk uansett. Beskytte kan politiet gjøre.

Anonymkode: 3ffd3...034

Skrevet

Totalt irrelevant. I perioder jeg trener tung styrke, er jeg gjerne sterkere enn mannen min, som ikke trener i det hele tatt. Det er mye viktigere at han lager god chilli enn om han ikke er sterkest der og da - jeg kan løfte ting selv, jeg.

• Liker 5
Skrevet

For min del hadde det vært turnoff om jeg var sterkere enn mannen min. Liker de barske, mandige og sterke :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Nå er vel ikke håndbak nødvendigvis noe som sier noe om hvor sterke/svake noen er. Jeg slo kjæresten min i håndbak en gang, han er 40 kg tyngre enn meg og definitivt en hel del sterkere. Jeg hadde flaks og han hadde dritt-teknikk :ler: 

• Liker 6
Skrevet

"Er det greit å vite at det er er dere som må beskytte kjæresten og ikke omvendt?"

Tror du overvurderer fordelene ved å vinne i håndbak en smule, unge mann :laugh: Det er en grunn til at man sjelden man har opplæring i håndbak-teknikk når "beskyttelse" er det som er viktig.

Synes det hadde vært super stas om jeg hadde en kjæreste som var sterkere enn meg, eller for den sakens skyld kunne slå meg i håndbak :)

• Liker 6
Skrevet

"Er det greit å vite at det er er dere som må beskytte kjæresten og ikke omvendt?"

Kjempe greit , føler meg som super women! :trene:

• Liker 3
Skrevet

Hvor ofte er det egentlig man trenger å beskytte kjæresten med makt?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal da ikke klapse til kjæresten sin uansett.

Anonymkode: faf48...8d5

Uenig om en kvinne slår først så kan klapse til henne.

Om en kvinne slår et barn kan man slå kvinnen.

Anonymkode: ada3c...f2f

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er faktisk ikke greit. Jeg er ganske sterk selv, og jeg hadde virkelig ikke vært komfortabel med en mann som var svakere enn meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null problemer med at mannen min er svakere enn meg. 

Jeg har drevet med styrketrening på ganske seriøst nivå i åresvis. Han er typisk langdistanseløper, veldig tynn og hengslete. Han klarer ikke en enste pull-up, jeg har en pers på 15 repetisjoner med egen kroppsvekt - og jeg veier godt over 5 kg mer enn ham. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle plage meg engang? Hva har det å si at jeg er sterkest? Det plager ikke meg at han løper fortere enn meg. Burde det? Hvorfor? 

Anonymkode: 6e79d...c15

• Liker 7
Gjest 12flo
Skrevet

Klart det er helt greit. Ville ikke kalt han svekling for det.

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Uaktuelt. Hadde han vore svakare enn meg, trenge han seriøst hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fireproof skrev:

Uaktuelt. Hadde han vore svakare enn meg, trenge han seriøst hjelp. 

Eller så er det du som trenger seriøst hjelp - med å bli litt sterkere selv... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har null problemer med at mannen min er svakere enn meg. 

Jeg har drevet med styrketrening på ganske seriøst nivå i åresvis. Han er typisk langdistanseløper, veldig tynn og hengslete. Han klarer ikke en enste pull-up, jeg har en pers på 15 repetisjoner med egen kroppsvekt - og jeg veier godt over 5 kg mer enn ham. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle plage meg engang? Hva har det å si at jeg er sterkest? Det plager ikke meg at han løper fortere enn meg. Burde det? Hvorfor? 

Det er vel egentlig ikke ment at det skal være slik fra naturen sin side. Mannen din må være sterkt undervektig og bruke kroppen sin veldig lite. 

Så det burde egentlig plage deg ..men du er vel kanskje en av de få kvinnfolkene som tenner på at mannen er liten og svak.
De fleste tenner på at mannen er større, bredskuldra og høyere enn dem. 

Men hva du tenner på er din buisness ...

Anonymkode: a0b52...578

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så er det du som trenger seriøst hjelp - med å bli litt sterkere selv... 

Nei, eg greier meg fint. Den eine gutten eg har møtt som er svakare enn meg, hadde muskelsjukdommar, som gjorde at han nesten ikkje hadde muskler. Derfor. 

Dessuten synast eg det er turn off at gutter er svake. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig ikke ment at det skal være slik fra naturen sin side. Mannen din må være sterkt undervektig og bruke kroppen sin veldig lite. 

Så det burde egentlig plage deg ..men du er vel kanskje en av de få kvinnfolkene som tenner på at mannen er liten og svak.
De fleste tenner på at mannen er større, bredskuldra og høyere enn dem. 

Men hva du tenner på er din buisness ...

Anonymkode: a0b52...578

Nei, han er faktisk ikke det ;) Han har en helt normal, sunn BMI, og driver mye med løping og sirkeltrening. Han driver derimot ikke med tung styrketrening, men mer "normalt lett" styrketrening (typisk sånn man kan gjøre hjemme uten utstyr). 

Du vet tydeligvis ikke så mye om styrke og muskler. Det er slettes ikke vanskelig for en kvinne å trene seg opp til å bli sterkere enn en gjennomsnittlig mann. En gjennomsnittlig mann er sterkere enn en gjennomsnittlig kvinne, det er sant. Men en kvinne som trener tung styrke, blir fort mye sterkere enn en gjennomsnittlig kvinne, og også en enn gjennomsnittlig mann. 

Om du ser på hva kvinnelige styrkeløftutøvere løfter, så er det milevis over hva en gjennomsnittlig mann som ikke trener noe særlig styrke løfter. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...