AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Nå er jeg lei innsekter. Kokte blomkål, stor sneile kokt inni når jeg åpner en bit. Kokt brokkoli, liten sneile blant de små greiene som er på toppet bare at den lå veldig godt gjemt nedi der. Svarte lange små fortløpende biller i salat og ikkeminst MANGE GANGER lus i salaat. Dette er kjøpt i butikken. NASTY! Klarer snart ikke å spise grønnsaker lengre Får dere også masse innsekter i alt grønt?? Helst ikke historier om andre grønnsaker enn nevnt ovenfor! Da får jeg ikke i meg nærligstoffer lengre! Har jeg bare uflaks?? Anonymkode: b321c...56f
ajarRun Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Nå spiser jeg ikke dyrefor, jeg synes dyrene fortjener mat, men skal man ikke putte salat i saltvann før man spiser den? Sånn at insektene går bort?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Du har nok bare uflaks. Jeg spiser brokkoli, blomkål og salat flere ganger i uken, og har omtrent aldri opplevd dette som du nevner. Anonymkode: 07a14...96f 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Er du flink til å vaske alt før du bruker det? Anonymkode: 636b3...51e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du flink til å vaske alt før du bruker det? Anonymkode: 636b3...51e Hvordan vasker man nedi brokkolien da? E så mye greier der. Tar jo kjempe lang tid å se igjennom alle de som e på toppen Anonymkode: b321c...56f
chouette Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Aldri opplevd. Viktig å vaske godt og eventuelt salte vannet litt.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 Har kastet opp til flere isbergsalater i det siste, fulle av lus. Søsteren min som er ekstremt nærsynt påstod at det hadde hun sjelden opplevd, helt til jeg skar opp salaten hun hadde i kjøleskapet og viste henne. Lett å overse hvis man ikke har synet i orden Anonymkode: 26689...52a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 Har ikke sett noen insekter i min salat eller brokkoli. Kan hende det er fordi jeg ikke studerer maten! Noen sa meg engang at vi skulle være glad for at innsektene trivdes på maten vår for det vil si de ikke er fulle av kjemiske sprøytemidler- så dermed var det et godt tegn! Sist jeg fant dyr i maten var i en pose pistasjenøtter fra coop. Det var ekkelt!! Spiser ikke pistasjenøtter lengre for å si det sånn.. Skyll frukt og grønt, så unngår du ekstra proteiner i salaten 😊 Anonymkode: 118b9...f3f 2
Gjest Hapi Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 Kjøper økologisk, og har kanskje opplevd insekter to ganger. Men syns ikke insekter er ekkelt. Hvis man har muligheten er det et tips å dyrke litt selv, så får man kanskje et annet forhold til det. Insekter er jo bare insekter.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 Ja, mange ganger. Men jeg finner dem som regel når jeg vasker maten først, og det er jeg nøye på. Anonymkode: 8b16f...956
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg lei innsekter. Kokte blomkål, stor sneile kokt inni når jeg åpner en bit. Kokt brokkoli, liten sneile blant de små greiene som er på toppet bare at den lå veldig godt gjemt nedi der. Svarte lange små fortløpende biller i salat og ikkeminst MANGE GANGER lus i salaat. Dette er kjøpt i butikken. NASTY! Klarer snart ikke å spise grønnsaker lengre Får dere også masse innsekter i alt grønt?? Helst ikke historier om andre grønnsaker enn nevnt ovenfor! Da får jeg ikke i meg nærligstoffer lengre! Har jeg bare uflaks?? Anonymkode: b321c...56f Er dette økologiske produkter? Da kan du ikke forvente noe annet. Du kan gå tilbake til butikken og klage. Ellers så er det vanlig å skylle både blomkål og brokkoli godt og å kutte disse omm før de kokes. Koker du dem hele, blir utsiden godt kokt og innsiden mindre godt kokt. Anonymkode: fb1cc...fb6
Leo Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 Surprise, surprise, men snegler, insekter osv. lever av og på/i planter. Jeg skyller og deler opp grønnsaker før jeg koke/steker eller lager salat av dem og har ingen problemer med det. Kan ikke si jeg finner nevneverdig mange "kryp" heller. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 Du må dele opp blomkål og brokkoli i biter og skylle dem før du koker hvis du vil unngå dette igjen. Salat og andre grønnsaker er det helt vanlig å skylle før man kutter. Anonymkode: 80ebe...440
Gjest Tom/Loki Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 Har aldri opplevd å finne insekter i maten.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 Okei! Takk for gode tips nå skal jeg baske grønnsakene nøye! Anonymkode: b321c...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå