kaleidoskop Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Vi skal ha fest med flere retter og tilhørende vin på hver rett. Ønsker å servere noe god drikke til de som ikke drikker alkohol også. Gjerne som "passer til maten" og har litt forskjellige smaker. Jeg føler brus er brus, men kanskje gode juicer er litt mer spennende? Eller andre ting? Tenkte kanskje eplesider til forretten og en plommejuice til hovedrett og noe jeg ikke har tenkt ut til dessert Jeg er åpen for forslag.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Jeg foretrekker mineralvann. Helst sukkerfritt. Juicer er ofte fulle av sukker, og jeg liker ikke å drikke klissete sukkerlake. Men om du får fatt i skikkelig juice, helt uten tilsatt sukker, er det gode greier. Men helst i tillegg til mineralvann. Jeg liker kullsyre og litt sprudling, bare juice er for kjedelig for meg. Anonymkode: e873d...c1b
Bokdamen Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Ville hørt på polet, de har begynt å få ganske bra utvalg. Jeg ble for å være ærlig nesten umiddelbart lei juice som alternativ til alkohol da jeg ble gravid. Men handler en del på polet, kald alkoholfri hvitvin (torres) funker, de har en god hylleblomst drikk med bobler,har en eplemost med litt sprudel som jeg liker veldig godt. Ellers går det i alkoholfri øl (anbefaler clausthaler sin pale lager) og limonade. Men det spørs også om de vanligvis drikker, men er gravid, eller er avholds. Ser ikke for meg at en avholds blir sykt glad for alkoholfri vin
fjellstreif Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Polet har et ganske godt utvalg av alkoholfri drikke, og kan hjelpe deg med hva som passer til maten. Forrige uke hadde jeg f.eks. med meg en kjempegod alkoholfri hylleblomstcider på sommerfest.
rh1 Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 Finnes mye variert alkoholfri øl også, hvis ikke du tenker at poenget er at det skal være noe helt annet jeg drikker svært sjeldent, men synes ofte noe av det beste jeg koser med meg på fredagskvelden er bayer fra Munkholm.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Mange butikker selger cider fra lokale bærpresserier, de er veldig gode og ikke så søte. Anonymkode: c7ed1...84d
kaleidoskop Skrevet 1. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker mineralvann. Helst sukkerfritt. Juicer er ofte fulle av sukker, og jeg liker ikke å drikke klissete sukkerlake. Men om du får fatt i skikkelig juice, helt uten tilsatt sukker, er det gode greier. Men helst i tillegg til mineralvann. Jeg liker kullsyre og litt sprudling, bare juice er for kjedelig for meg. Anonymkode: e873d...c1b Det skal stå vann på bordene både springvann og farris. Det er til de som drikker vin og ikke. Tenkte bare noe litt "mer" til de alkoholfrie. Det var ikke akkurat Nora eplejuice jeg hadde tenkt å sette på bordene nei, en ordenlig juice. Følte det lå litt i orden gode juicer...
chouette Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 (endret) Eplesider er alltid godt. Ta deg en tur på polet og sjekk ut utvalget der. De har mye lekkert! Jeg er veldig glad i Ringi's eplemost. De har forresten en eplemost tilsatt kullsyre også, så den minner litt om champis Balholm og Bagstevold er også gode. Endret 1. juni 2016 av toothfairy 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 No Low FodMap kanskje? Altså ikke eple eller konsentrat Anonymkode: 5522b...098
kaleidoskop Skrevet 1. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2016 Polet til alkoholfritt var lurt, ikke tenkt på det som mulighet, tar meg en tur dit og hører Selv synes jeg ikke alkoholfri vin er så veldig godt. Da kan jeg heller drikke saft/juice. De som skal drikke det er en blanding av gravide, kjørende og avholds. Så det blir det som drikker til vanlig og ikke. Vet bare selv at jeg synes det er litt kjedelig å "bare" få servert brus eller en alkoholfri munkholm. For all del, er greit det også, men ville gjøre noe litt ekstra denne gangen.
kanelsnurr Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 Jeg drikker ofte alkoholfri øl, og er glad i det. Det kjedelige er at når man får det servert hos andre/på restaurant o.l. så er det alltid bare den vanlige og dødskjedelige chlaustaleren/munkholmen/calsberg non-alcoholic. Men det finnes jo alkoholfrie øl som smaker noe. Hvis man liker hveteøl er f.eks. ERDRINGER sin alkohoholfrie veldig god (selges på Meny). Men det hjelper veldig mye å kjøpe munkholm sin Bayer i stede for den orginale også. 2
Knaggrekke Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Jeg anbefaler også polet. Natureo er en god alkoholfri hvitvin. Sliter med å finne en god alkoholfri rødvin, så der ville jeg ha foretrukket noe helt annet. Øl eller eplesider, a avhengig av retten. Men stort sett blir det vann når jeg ikke drikker alkohol selv. Er lite som måler seg med skikkelig god vin til maten:/ Men veldig fint at du tenker på det og gjør stas på dem som ikke kan drikke også.
Gjest Yellowrose Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 6 timer siden, kaleidoskop skrev: Vi skal ha fest med flere retter og tilhørende vin på hver rett. Ønsker å servere noe god drikke til de som ikke drikker alkohol også. Gjerne som "passer til maten" og har litt forskjellige smaker. Jeg føler brus er brus, men kanskje gode juicer er litt mer spennende? Eller andre ting? Tenkte kanskje eplesider til forretten og en plommejuice til hovedrett og noe jeg ikke har tenkt ut til dessert Jeg er åpen for forslag. Lemonade! Det er så godt og ihvertfall i denne varmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå