AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Jeg er ikke kjent i Oslo og ønsker meg tips om hvor det er bra å bo Det trenger ikke å være veldig nært,men ønsker at det skal være enkelt og greit å komme seg frem og ikke altfor langt unna. Lurer også på hva man gjør om man ikke kommer inn på studie,men har funnet seg plass å bo? Jeg tror mine sjanser for å komme inn er gode,men man kan jo aldri være helt sikker. Om jeg skal vente på svar på søknaden så må jeg jo vente til langt ut i juli og jeg vil helst finne meg et sted å bo snarest mulig. Vet jo at jeg allerede kanskje er sent ute,men håpet at jeg skulle få bolig gjennom studentsamskipnaden. Jeg har ikke fått noe svar derfra og jeg vet ikke om jeg tør å vente på svar fra dem. Anonymkode: 11fc4...0cf
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kjent i Oslo og ønsker meg tips om hvor det er bra å bo Det trenger ikke å være veldig nært,men ønsker at det skal være enkelt og greit å komme seg frem og ikke altfor langt unna. Lurer også på hva man gjør om man ikke kommer inn på studie,men har funnet seg plass å bo? Jeg tror mine sjanser for å komme inn er gode,men man kan jo aldri være helt sikker. Om jeg skal vente på svar på søknaden så må jeg jo vente til langt ut i juli og jeg vil helst finne meg et sted å bo snarest mulig. Vet jo at jeg allerede kanskje er sent ute,men håpet at jeg skulle få bolig gjennom studentsamskipnaden. Jeg har ikke fått noe svar derfra og jeg vet ikke om jeg tør å vente på svar fra dem. Anonymkode: 11fc4...0cf Majorstuen er ganske fint, og greit å komme seg frem og tilbake derfra! Alt rundt Oslo sentrum, Frogner, Grunerløkka, Torshov, eventuelt Tøyen. Mange steder som er relativt nærme skolen Anonymkode: bcc9c...aad
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Majorstuen er ganske fint, og greit å komme seg frem og tilbake derfra! Alt rundt Oslo sentrum, Frogner, Grunerløkka, Torshov, eventuelt Tøyen. Mange steder som er relativt nærme skolen Anonymkode: bcc9c...aad Uranienborg, Bygdøy! Anonymkode: bcc9c...aad
Gjest ashanti Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Har du ikke søkt SiO bolig? Les innlegget før du svarer kanskje.
Hecubaa Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Det er gode forbindelser til det meste av kollektiv transport fra HiO og det er ikke langt til knutepunktet Nationaltheatret, men Bislet/St.Hanshaugen/Majorstuen er fine steder som er veldig nærme. Pilestredet Park har studentboliger som ligger nærmest vegg i vegg med høgskolen, men de pleier å være ganske populære. Grünerløkka, Torshov og Sagene er litt lenger unna men ikke verre enn at det er en trikketur/busstur på 20 minutter. Bjølsen studentby ligger rett ved disse stedene og er en veldig trivelig studentby.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 Bislett og St.Hanshaugen er veldig nærme. Ellers går det helt fint å bo på Sagene, Bjølsen, Grünerløkka, Majorstua og Carl Berner også blant annet Anonymkode: 553b9...a1b 1
fresia Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 da jeg var student i Oslo bodde jeg i sentrum (ca 450 m fra Karl Johan/Stortinget) og det var veldig deilig! jeg søkte også bolig via SiO, men fikk aldri svar. fant et rom i kollektiv via hybel.no i stedet :-) anbefaler å bo se sentralt. f.eks. på St. Hanshaugen 1
Gjest Elyanie Skrevet 1. juni 2016 #10 Skrevet 1. juni 2016 Tror jeg ville valgt noe i nærheten eller som lå langs trikkelinja. Hehe. Selv pendlet jeg da jeg gikk der. Majorstua, som noen nevner over her, er dyrt. Det samme gjelder andre områder på Vestkanten. Men det kommer vel i grunn an på lommeboka. Hvor langt er du eventuelt villig til å gå fra buss/trikk/T-bane? Pris? Ville funnet fram Oslo kartet og gått inn på Finn og sett på priser aktuelle steder jeg kunne tenkt meg å bo. St. Hanshaugen, Grünerløkka, Kampen, Vålerenga, Sagene/Bjølsen hadde vært aktuelle steder for meg.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 Jeg ville søkt om studentbolig på Kringsjå, og så søkt om overføring når semesteret i gang. På Kringsjå er det oftest null stress å få bolig og har du først fått det, er du prioritert før eksterne søkere. Anonymkode: 9bbae...68e
Puny Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Hva er budsjettet ditt da? Hva definerer du som "ikke alt for langt unna"? Jeg syntes HIO egentlig ligger litt kronglete til fordi det ikke ligger så nære t-bane linjen. Man kommer seg ganske langt av gårde med t-banen på 10 min, men med trikken er det noe annet... 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 Om du vil bo ordentlig nært velger du St.Hanshaugen/Bislett. Men alt innenfor Ring 3 regnes som sentralt og greit, og det er en fordel å bo ikke altfor sentralt også. Det går trikk til høyskolen, og er ikke en spesielt lang spasertur fra Nationalteateret heller. Jeg går alltid derfra når jeg har møter i nærheten av høyskolen, eller tar bussen til St.Hanshaugen. Tar omtrent aldri trikken helt opp. Pleier bruke kanskje 10 minutt fra Nationalteateret, og dit går både trikk, buss og tbane fra alle kanter som skal innom sentrum. Du kan og helt fint sykle om du ender opp på Torshov/Sagene/Bjølsen/Tåsen(eller ta 20bussen til Ullevåll sykehus og så nytte til trikk som går nedover til sentrum via Bislett/Homansbyen. Fra Grünerløkka er det kanskje greiest å ta enten trikk via sentrum eller buss til St.Hanshaugen om du bor øverst på Grünerløkka/nederst på Torshov eller i nærheten av Carl Berner/Rosenhoff. Jeg synes det er litt stress å sykle fra gamlebyen/Tøyen/Kampen etc - men det er uansett bare en kjapp tbanetur eller busstur. Anonymkode: e3efe...493
minister-mio Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 Hioa er jo i gangavstand til nationaltheatret, så lett å komme seg fra de fleste steder.
annebanane Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 Helt tilfeldig bodde jeg alltid langs linjen til 37-bussen (som stopper noen hundre meter fra skolen). Veldig ideellt da dette er en buss som går hele døgnet. Favorittstedet var oppe ved Bjølsen. Er rolig og fint, men samtidig veldig sentrumsnært. Skulle jeg valgt igjen nå hadde jeg sett på disse områdene: Bjølsen, Sagene, Torshov, Bislett, Adamstuen, st.hanshaugen, Grunerløkka, Tåsen, Nydalen og Gamle Oslo.
LoneWolf Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kjent i Oslo og ønsker meg tips om hvor det er bra å bo Det trenger ikke å være veldig nært,men ønsker at det skal være enkelt og greit å komme seg frem og ikke altfor langt unna. Lurer også på hva man gjør om man ikke kommer inn på studie,men har funnet seg plass å bo? Jeg tror mine sjanser for å komme inn er gode,men man kan jo aldri være helt sikker. Om jeg skal vente på svar på søknaden så må jeg jo vente til langt ut i juli og jeg vil helst finne meg et sted å bo snarest mulig. Vet jo at jeg allerede kanskje er sent ute,men håpet at jeg skulle få bolig gjennom studentsamskipnaden. Jeg har ikke fått noe svar derfra og jeg vet ikke om jeg tør å vente på svar fra dem. Anonymkode: 11fc4...0cf Jeg har en SiO leilighet som jeg skal fremleie fra 1. august til 1. februar, så du kan sende en PM for mer info om det er av interesse
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #17 Skrevet 2. juni 2016 Den 1.6.2016 at 13.24, Elyanie skrev: Tror jeg ville valgt noe i nærheten eller som lå langs trikkelinja. Hehe. Selv pendlet jeg da jeg gikk der. Majorstua, som noen nevner over her, er dyrt. Det samme gjelder andre områder på Vestkanten. Men det kommer vel i grunn an på lommeboka. Hvor langt er du eventuelt villig til å gå fra buss/trikk/T-bane? Pris? Ville funnet fram Oslo kartet og gått inn på Finn og sett på priser aktuelle steder jeg kunne tenkt meg å bo. St. Hanshaugen, Grünerløkka, Kampen, Vålerenga, Sagene/Bjølsen hadde vært aktuelle steder for meg. 10-15 minutt er vel det meste jeg kunne tenke meg å bruke på å gå frem og tilbake. Jeg kan strekke meg til 8000,men da bør det helst være inkludert strøm osv. Helst ønsker jeg å ligge på 6000-7000. Anonymkode: 11fc4...0cf
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #18 Skrevet 2. juni 2016 23 timer siden, Puny skrev: Hva er budsjettet ditt da? Hva definerer du som "ikke alt for langt unna"? Jeg syntes HIO egentlig ligger litt kronglete til fordi det ikke ligger så nære t-bane linjen. Man kommer seg ganske langt av gårde med t-banen på 10 min, men med trikken er det noe annet... 6000-7000,men kan som sagt strekke meg til 8000.(da bør det jo også være ganske sentralt) Max avstand med buss(bare tar buss her siden det er det jeg er vant til å ta) tenker jeg vil være 15-20 minutt. Jeg har sett litt i dag,og det ser ut som det er mulig å finne noe greit til den prisen jeg ønsker Blir jo litt usikker på om det er lurt å inngå noen kontrakt før jeg vet om jeg kommer inn da. Anonymkode: 11fc4...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå