Gå til innhold

Sunn middag som du synes smaker skikkelig godt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurr litt på hva dere her inne liker av sunne middager som dere samtidig synes smaker veldig godt? Når det kommer til en definisjon av hva som er sunt kan dere vurdere det selv. For meg vil det si næringsrik, hjemmelaget mat som har en lav belastning på blodsukkeret. 

For meg er dette noen av mine favorittretter:

- Søtpotetpizza med hjemmelagde kjøttboller, rødløk, ruccula og tzatziki

- Kremet gresskarsuppe med hjemmelaget kraft

- Hvitløksburger i søtpotelompe med salat, tomat og hjemmelaget guacamole

- Cajunkrydret laks med mango- og rucculasalat toppet med litt parmesan

Anonymkode: a2994...5dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Stekt laks med poteter og gulrøtter

Kyllinggryte med kikerter

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkisk linsesuppe

Squashpasta med most avokado og cherrytomater

Sashimi 

Anonymkode: af9eb...575

Skrevet

Alt her hørtes så godt ut!😍

Min favoritt er grønnsakssuppe med koriander og curry, kunne spist det hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget grønnsaksuppe med røde linser.

Anonymkode: 41317...910

AnonymBruker
Skrevet

Ferske vårruller

Anonymkode: 3d46a...5b5

Skrevet

Ovnsbakt torsk på ingefær, hvitløk og sitron.

Salat med revet parmesan og olivenolje.

Thaisuppe (kokosmelk, vann og currypaste) med grønnsaker og evt linser/quinoa/bygg/spiralized squash.

Hjemmelaget pizza (bygg og spelt-bunn, saus laget av hele tomater og urter, ost laget av cashewnøtter).

Hjemmelagde vegetarburgere/patties av linser, gulrøtter og kikerter, gjerne med ovnsbakte søtpotetstrips til.

Skrevet

Stekt makrell med nypoteter og agurksalat 💞💕

AnonymBruker
Skrevet

-chili con carne: https://kiwi.no/Oppskrifter/Chili-con-carne-med-rotgronnsaker-og-hvitloksbrod/ (pleier å ha oppi en pastinakk i tillegg) 

-Pastasalat med kylling. (Bruker da den nye grønnsakspastaen og kesam for litt sunnere variant)

-Tacotårn med speltlomper : http://dedication.blogg.no/1360063706_tacotrn.html :rodmer:

-Sashimi med mango-og avocadosalat: http://trinesmatblogg.no/2015/05/08/limemarinert-laks-med-mango-og-avokadosalat/ (liker å doble mengden på chili)

-tom ka gai (med litt ekstra koriander.)

-Pizza på speltlomper eller tunfiskbunn: http://lindastuhaug.blogg.no/1378031002_oppskrift_sunnprotein.html 

Anonymkode: 09480...ec5

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Eighth Planet skrev:

*snip*

Hjemmelagde vegetarburgere/patties av linser, gulrøtter og kikerter, gjerne med ovnsbakte søtpotetstrips til.

Ikke meningen å kuppe tråden, men har du tips til hvordan få disse sprø?

AnonymBruker
Skrevet

Ser du har prøvd søtpotetpizza, kan absolutt anbefale søtpotetnachos 😍 Helt fantastisk godt! 

Anonymkode: 98d1a...c54

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: De må stå leeenge i ovnen (200 grader), gjerne i form med folie på halve tiden så de ikke blir svidd. Ikke bruk olje eller andre greier :) Ved varmluft funker det som regel med 40 min (20 min med folie, 20 uten). Spørs på størrelsen, tynne strips fordamper vannet fortere enn tykke. Når jeg har dårlig tid koker jeg dem først, men da blir de ikke så sprø.

• Liker 1
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Mine favoritter må være hjemmelaget kyllingsuppe stappfull av grønnsaker og litt limejuice. Jeg er også veldig glad i helt "vanlig" grønnsakssuppe. En annen ting det også går mye av her hjemme er stekt laks med mango- og avokadosalat. MASSE mango-og avokadosalat! Om sommeren går det mest i diverse salater, og min favoritt da er en salat pappa pleier å lage; jordbær, mango, avokado, rødløk, ruccola, chili, sitronsaft, havsalt og pepper. Nydelig til f.eks grillmat, men jeg spiser den også alene. 

Skrevet

Alt av hjemmelagd supper med no crunchy på topp er deilig comfy mat og super sunn :) Eksempler: Spinatsuppe med kokosmelk, søtpotetsuppe, røde linsesuppe, spicy kikertesuppe, Cioppino (sjømat suppe)

Men ingenting er bedre enn å ta en tur ut med båten og skaffe den ferske maten fra havet/sjøen selv! Blåskjell.Snegler,hummer,krabbe,makrell,torsk,sei og sild er no jeg har gjennom hele sommern :) Med så fine produkter så trenger man ikke så mye ved siden for at det skal smake helt himmelst.

Grilla makrell med fennikel salat

Dampede Snegler og blåskjell

Krabbe en advokado salat

Kremert fiskesuppe med torsk

Grilla cripsy sild med en asiatisk spicy dressing! snacks!

Og så mye mer. Alle disse produktene regner jeg som supersunt også. + Når man fisker og plukker xtra kan man også dele med naboer 

Buon Appetito

God sommer alle sammen :hjerte:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine ble ok sprø av å først la de ligge i kaldt vann en stund, tørke av dem, ha alt i en plastpose med en ss maizena, rist godt, littegrann olje og krydder etter ønske. Varmluft, cirka 200 grader i rundt 20 minutter, men pass på, for de blir fort svidd :) 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Diis skrev:

Mine ble ok sprø av å først la de ligge i kaldt vann en stund, tørke av dem, ha alt i en plastpose med en ss maizena, rist godt, littegrann olje og krydder etter ønske. Varmluft, cirka 200 grader i rundt 20 minutter, men pass på, for de blir fort svidd :) 

Jeg lager også på denne måten, skikkelig sprø søtpotetfries :)

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Det aller meste med laks! Søtpotetmos, gulrotpuré, blomkålris, masse deilige grønnsaker.. nam!

Thai fiskesuppe

Wok med kylling og masse grønnsaker

Kyllingkarbonader/-kjøttboller med diverse tilbehør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...