Gå til innhold

Glasskrukke med trelokk, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lengere tid vært på utkikk etter en glasskrukke med trelokk, stor nok til å romme spaghetti. Til nå har jeg kun funnet dette på amerikanske nettsider og kun i sett med forskjellige størrelser.

For en god stund tilbake gikk programmet "Fingrene av fatet" på Tv2 og i promofilmen deres hadde de en glasskrukke som jeg syntes så fin ut. Legger ved film under, ca. 6-7 sekunder ut i filmen på venstre side.

Noen som kjenner til hva slags krukke dette er?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, TN-># skrev:

Har i lengere tid vært på utkikk etter en glasskrukke med trelokk, stor nok til å romme spaghetti. Til nå har jeg kun funnet dette på amerikanske nettsider og kun i sett med forskjellige størrelser.

For en god stund tilbake gikk programmet "Fingrene av fatet" på Tv2 og i promofilmen deres hadde de en glasskrukke som jeg syntes så fin ut. Legger ved film under, ca. 6-7 sekunder ut i filmen på venstre side.

Noen som kjenner til hva slags krukke dette er?

Hvorfor tror du dette er vanskelig å få tak? Trelokk på glass er ikke egnet til bruk særlig ikke til bruk for oppbevaring av mat.  Finn deg et annet produkt. 

Anonymkode: ba9a3...19d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du dette er vanskelig å få tak? Trelokk på glass er ikke egnet til bruk særlig ikke til bruk for oppbevaring av mat.  Finn deg et annet produkt. 

Ser ikke noen problemer med å oppbevare tørrvarer i slike beholdere? Det finnes utallige varianter av dette produktet på markedet, jeg er bare på utkikk etter ett spesifikt design.

AnonymBruker
Skrevet

Se litt på AliExpress, der har de mye rart!

Ett kjapt søk og jeg fant denne, vet dog ikke om den er spaghetti-størrelse.

Anonymkode: 73af6...851

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men er dessverre ikke de jeg ser etter.

Et øyeblikk siden, Lauge skrev:

Har sett de. De ligner veldig på de jeg er på utkikk etter og hadde fint kunne gått for disse. De har dessverre ikke den størrelsen jeg ønsker.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se litt på AliExpress, der har de mye rart!

Ett kjapt søk og jeg fant denne, vet dog ikke om den er spaghetti-størrelse.

Anonymkode: 73af6...851

Takk for svar, de er nok for små, spaghetti kuttes normalt i 25 cm lengder.

Hadde også håpet på å finne en norsk forhandler, slik at jeg slipper å styre med toll og MVA. Hadde en forhåpning om at det kanskje fantes en norsk forhandler m.t.p. at de hadde den på det programmet. 

http://pleasanthillgrain.com/glass-jar-with-olive-wood-lid 

Er vel så og si identisk til det jeg ser etter, men utenlandsk side.

Skrevet
8 minutter siden, TN-># skrev:

Takk for svar, men er dessverre ikke de jeg ser etter.

Har sett de. De ligner veldig på de jeg er på utkikk etter og hadde fint kunne gått for disse. De har dessverre ikke den størrelsen jeg ønsker.

Denne! :-)

http://pleasanthillgrain.com/glass-jar-with-olive-wood-lid

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med TV2, kanskje de kan svare på hvor de har fått tak i krukken. 

Anonymkode: 3a761...e25

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, TN-># skrev:

Ser ikke noen problemer med å oppbevare tørrvarer i slike beholdere? Det finnes utallige varianter av dette produktet på markedet, jeg er bare på utkikk etter ett spesifikt design.

Dersom du mener spagetti og for den del mel er tørrvarer i den forstand at de ikke inneholder fuktighet og dermed ingen fare for muggdannelse i både trelokket og matvarene etter kort tid, så tar du feil. Bruker du opp melet eller spagettien før det har gått en uke, så kan du i beste fall unngå å spise muggsoppsporer.  

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du mener spagetti og for den del mel er tørrvarer i den forstand at de ikke inneholder fuktighet og dermed ingen fare for muggdannelse i både trelokket og matvarene etter kort tid, så tar du feil. Bruker du opp melet eller spagettien før det har gått en uke, så kan du i beste fall unngå å spise muggsoppsporer.  

Ser fortsatt ikke hvorfor dette skulle være noe problem, da de fleste av disse krukkene kommer med lufttett lokk. Kan da fint lagres i flere måneder (opp til ett år?)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med TV2, kanskje de kan svare på hvor de har fått tak i krukken. 

Anonymkode: 3a761...e25

Takk for tips, har allerede gjort det.

Skrevet (endret)

Denne har rom for spaghetti, 29 cm. Glasslokk da, ikke trelokk, men jeg synes det ser finere ut, egentlig. Trelokket kan du aldri putte i oppvaskmaskinen for eksempel, men glasslokk kan.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60291930/

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...