Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort dette? Er så sinnsykt mye informasjon man må gjennom for å finne ut hva man trenger. Skal backpacke så turen går innom flere land.

Hunden har chip, pass og rabiesvaksine. Vet hun trenger å ta ormekur når hun skal til Sverige og tilbake til Norge. Fant også ut om hvordan det fungerer i Danmark.

Skal innom Tyskland, Sveits og Italia i første omgang.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seinest i dag hørte jeg på radio at reisende blir bedt om å ikke ta med hund på ferie. Det øker risiko for å ta med sykdommer på tvers av landegrenser, også sykdommer som kan smitte mennesker. Har du mulighet til å få pass? Kennel?

Anonymkode: 6c189...316

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt meg godt om før jeg gjorde noe slikt med hund. En ting er regler, og det å spre sykdommer over landegrenser. Men en annen ting er hvordan det er for hunden, og hvordan det er for deg. 

Hunden har null glede av en slik tur. Å bli drasset med på tog eller bil, i varme og trengsel, er ikke gøy for en hund. Hvordan gjør du det med overnatting? Det er ikke nødvendigvis lett å få overnatting som godtar hund. Hva gjør du når du skal inn på severdigheter som ikke tillater hund? Hva når du skal spise ute? 

Jeg tror hunden din har det bedre om den får være hjemme.

Anonymkode: 7d983...690

Skrevet

Så klart sjekkes hunden ofte av veterinær på denne reisen. Hunden min elsker å reise og jeg vet nok bedre hvordan hun har det, er en grunn til at hun blir en del av dette :)

overnatting skjer i telt eller på egnet sted med hund, det er ikke så vanskelig når det finnes så mange plasser i utlandet som godtar hund. 

Skrevet (endret)

Nye regler fra i dag av! Sjekk nkk.no og matilsynet sine nettsider. :) Du kan også ringe dyreklinikken du bruker, de vi lkunne hjelpe deg med hvilke vaksiner hunden må ha.

Endret av iCat
AnonymBruker
Skrevet

Mattilsynet. No! All info ligger der - det burde du som hundeeier ha satt deg inn i... Og mindre tungvint enn å vente på svar fra random personer på kg, kildekritikk min venn...

Anonymkode: 1f3f7...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...