Gå til innhold

Hysterisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise til syden på fredag, og i dag leste jeg på fb. at søsteren til bestevenninnda til datteren min har fått omgangssyke...

Jeg vil derfor holde ungene hjemme i morgen og torsdag, i håp om å slippe å bli smittet, og få turen ødeagt.

Mannen mener jeg er hysterisk, og ikke skal tenke på det, men jeg klarer ikke å la vær...

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: de242...c33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Better safe, than sorry, sier nå jeg.

Anonymkode: ef5f8...eb0

• Liker 1
Skrevet

Hver eneste gang jeg er i kontakt med barn som har vært i kontakt med omgangssyke blir smittet.., ville tenkt sånn selv :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gjort det samme😊

Skrevet

Etter å ha kjørt 50 mil med spysyke unger i baksetet for å rekke et fly fordi vi skulle på sydenferie og det ble for dumt at en skarve omgangssyke skulle ødelegge ferien så hadde jeg absolutt holdt ungene hjemme. De var ferdigspydde da vi kom fram til Gardemoen.

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok holdt ungene hjemme, synd hvis ferien skulle bli ødelagt.. :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Mammabamma skrev:

Etter å ha kjørt 50 mil med spysyke unger i baksetet for å rekke et fly fordi vi skulle på sydenferie og det ble for dumt at en skarve omgangssyke skulle ødelegge ferien så hadde jeg absolutt holdt ungene hjemme. De var ferdigspydde da vi kom fram til Gardemoen.

Ehhh? Håper dette er tull?? hvis ikke....

Stakkars unger! Det må jo ha vært en grusom biltur for dem!

Og stakkars alle medpassasjerene dere smitta på veien... er jo en grunn til at 48 timers regelen finnes.

Men ellers takk for svar alle sammen, godt å se at flere hadde gjort det samme:)

TS

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Mammabamma skrev:

Herregud. Så du tenkte du skulle ødelegge ferien

til alle andre passasjerer i stedet??

Ts, jeg ville holdt dem hjemme.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan holde dem hjemme uten at det er noe stort offer, er jo det helt ok. Jeg hadde nok gjort det samme selv. Har fått ødelagt ferien av omgangssyke som begynte i det vi ankom hotellet en gang, så vi var to barn og to voksne "innesperret" på et lite hotellrom med omgangssyke etter tur. Det var helt jævlig.

Anonymkode: e2bed...5e2

Skrevet

Skole eller barnehage de holdes hjemme fra? Og er det ok mht jobb? Er det barnehage, og greit for en av dere å være hjemme dagene før reise, er det ikke hysterisk. Tar dere sykt barn (for friske barn!) eller holder dem hjemme fra skolen, syns jeg det er helt uakseptabelt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det skole det er snakk om, så syntes jeg det er uakseptabelt å holde henne borte fra undervisning.

PS. Hvem legger ut om barns sykdom på FB??? Skal INGENTING få bli privat???

Anonymkode: 68a23...48b

Skrevet

Seriøst??? 😳

Skrevet

Jeg har gjort dette flere ganger i forbindelse med juleferie. Da var jeg hjemmeværende og ungene i barnehagen, og førjulstiden var tradisjonell spysjuketid. Holdt dem hjemme inntil en uke.

Men om jeg måtte a meg fri fra jobb eller de var skoleunger ville jeg ikke gjort det, bare sendt med dem sprit og instruert om ekstra hygiene for å unngå smitte (har gjort det også ja).

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Lou Salome skrev:

Skole eller barnehage de holdes hjemme fra? Og er det ok mht jobb? Er det barnehage, og greit for en av dere å være hjemme dagene før reise, er det ikke hysterisk. Tar dere sykt barn (for friske barn!) eller holder dem hjemme fra skolen, syns jeg det er helt uakseptabelt!

Det burde jeg sikkert ha nevt i hovedinnlegget ja...

Det er bhg barn, og jeg jobber kvelden i dag, og mannen har turnusfri i morgen. Så ingen sykt barn dager i bruk, eller skole tapt:)

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bhg barn, og jeg jobber kvelden i dag, og mannen har turnusfri i morgen. Så ingen sykt barn dager i bruk, eller skole tapt:)

TS

Da er det innafor :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Da er jo valget lett. Hold dem hjemme med god samvittighet! :) Hadde vært en helt annen sak om det var skolebarn.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er barnehagebarn, helt ok. Hadde det vært skolebarn hadde det vært uakseptabelt. 

Anonymkode: 3d365...626

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal reise til syden på fredag, og i dag leste jeg på fb. at søsteren til bestevenninnda til datteren min har fått omgangssyke...

Jeg vil derfor holde ungene hjemme i morgen og torsdag, i håp om å slippe å bli smittet, og få turen ødeagt.

Mannen mener jeg er hysterisk, og ikke skal tenke på det, men jeg klarer ikke å la vær...

Hva hadde du gjort?

Da bør du sette hele familien din på isolat. De er sannsynligvis smittet for flere dager siden. Dette kan du ikke forhindre eller kontrollere på noen som helst måte. 

Anonymkode: 1e9f0...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...