AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Bestefaren til min sønn er helt uinteressert i han! Jeg er overrasket! Andre som har opplevd det? Besteforeldre som knapt enser at barnebarnet er i samme rom? Selv når det er lenge siden sist? Anonymkode: 1f7fc...c92
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Ja, det har jeg opplevd når barna har vært små. Men det går seg til når de blir litt eldre. Anonymkode: a4380...094
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Ja det har jeg! Så sent som i helgen dukket svigerfar opp i barnebursdag uten gave til barnebarnet sitt. Han enset knapt at hun var der, spiste kake og dro hjem... Jeg hadde håpet på bedring, men nå ble han 6 år, og det har vært sånn bestandig. Utrolig trist😞 Anonymkode: fcf44...b28 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg! Så sent som i helgen dukket svigerfar opp i barnebursdag uten gave til barnebarnet sitt. Han enset knapt at hun var der, spiste kake og dro hjem... Jeg hadde håpet på bedring, men nå ble han 6 år, og det har vært sånn bestandig. Utrolig trist😞 Anonymkode: fcf44...b28 Hun eller han? Anonymkode: 42c2a...b92 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 Nå har ikke han valgt å få barnebarn. Og det er ikke alle mennesker det oser barneglede ut av (Jeg er en av dem. Er helt uinteressert i andre folk sine unger). Så lenge han er hyggelig mot ungen og ikke ignorerer det totalt så ser jeg ikke helt problemet. Han er bestefar, ikke far. Han er sikkert ferdig med småbarnsperioden for lengst. Ikke plag han med dette. Stakkars mann. Anonymkode: 18541...df1 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Ja når barnet var baby var bestefar sånn. Endret seg når guttungen begynte å gå og prate:) Anonymkode: b1618...839
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun eller han? Anonymkode: 42c2a...b92 Det er vanskelig å huske alle detaljer hvis man ikke er ærlig vet du . Anonymkode: a4380...094 1
Hactar Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun eller han? Anonymkode: 42c2a...b92 Har det betydning? Alle skjønner at det dreier seg om (inkonsekvent) anonymisering. Jeg foretrekker å lese hun og han om hverandre fremfor å måtte lese om h*n og hen... 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 Ja min far er totalt uinteressert i barnebarna. Det er hans tap, tipper de ikke kommer til å være så interessert i han heller... Anonymkode: bc7fa...f2c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #10 Skrevet 1. juni 2016 Er det ikke bare alder og kjønn? Ikke helt uvanlig det der. Min far lager ikke middag eller setter på kaffen hvis vi kommer på besøk og mor ikke er hjemme, det faller han ikke inn å henvende seg til barna eller finne på noe med dem. Min mor fikser derimot alt slikt, gaver, besøk, barnevakt osv, og da er han med. Hun ber ham om å lese for dem, ta dem med ut, hjelpe dem med mat og stell, og da gjør han det og har glede av det. Min svigerfar er singel, og han gjør så godt han kan, men han kan glemme julegave til det ene barnet og gi det andre noe til 1800,- "er det så farlig???" , syns ikke bursdager er viktige, må bes spesifikt om å kjøpe inn mat til oss eller tenke ut noe hvis vi kommer på planlagt besøk og ikke har med selv. Og da finner han alltid noe utrolig barneuvennlig, blåmuggost og kaker med romessens, indiske gryter og chorizo-pølser. Men han bryr seg jo om oss, og setter stor pris på at vi ordner og organiserer, han foretrekker handleliste for at det ikke skal bli så feil, for han skjønner ikke at det kan bli feil. De er begge over 70. Hvis din svigerfar er alene, er han bare vant til at kvinner fikser alt slikt i livet hans. Få din mann til å spørre spesifikt neste gang dere inviterer i barnebursdag: Har han tenkt på presang? Forrige gang hadde han ikke med noe, barna ville satt pris på en liten ting, skal dere fikse noe for han? Anonymkode: 47b4f...4d7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 Svigerfar bryr seg på sin måte. Han har kun besøkt oss en gang siden datteren vår ble født for 5,5 år siden. Han har sett henne max 10 ganger. Gutten vår på 2 år har han truffet 2 ganger. Yngste barnet har han enda ikke truffet, ser ikke ut som han har kommer heller. treffer han kun når vi reiser til hjemplassen til mannen. Mennår vi er der på besøk er han kjempe flink med barna og er mye sammen med dem. Menhan forstår ikke at en gang i året ikke er nok, men det er for langt for oss å reise så ofte siden vi må kjøre dit, går ikke fly. Han har fri annenhver måned... Anonymkode: 2711e...b15
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke han valgt å få barnebarn. Og det er ikke alle mennesker det oser barneglede ut av (Jeg er en av dem. Er helt uinteressert i andre folk sine unger). Så lenge han er hyggelig mot ungen og ikke ignorerer det totalt så ser jeg ikke helt problemet. Han er bestefar, ikke far. Han er sikkert ferdig med småbarnsperioden for lengst. Ikke plag han med dette. Stakkars mann. Anonymkode: 18541...df1 Enig. Ser med gru frem til den dagen jeg som gammel blir dyttet på 1-4 barn, og skal være happy for dette. Kommer til å flytte laangt vekk, da jeg ikke liker barn og har slett ikke tenkt å måtte forsvare mitt syn på dette. Galskap at dette er oppfattet som en selvfølge. Anonymkode: aedc4...e92
Hactar Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Ser med gru frem til den dagen jeg som gammel blir dyttet på 1-4 barn, og skal være happy for dette. Kommer til å flytte laangt vekk, da jeg ikke liker barn og har slett ikke tenkt å måtte forsvare mitt syn på dette. Galskap at dette er oppfattet som en selvfølge. Anonymkode: aedc4...e92 Det er helt frivillig å få barn, vet du. Den som ikke har barn slipper garantert unna barnebarn også. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Ser med gru frem til den dagen jeg som gammel blir dyttet på 1-4 barn, og skal være happy for dette. Kommer til å flytte laangt vekk, da jeg ikke liker barn og har slett ikke tenkt å måtte forsvare mitt syn på dette. Galskap at dette er oppfattet som en selvfølge. Anonymkode: aedc4...e92 Hvorfor skal noen dytte på deg 1-4 barn? Utifra det du skriver får jeg inntrykk av at du selv ikke har noen intensjoner å få barn, og slipper dermed barnebarn også. Når det er sagt, så syns jeg det er trist med besteforeldre som ikke stiller opp. At ikke alle har like mye interesse og overskudd er helt ok, og bestefaren ts forteller om må bare få være som han er. Han kommer vertfall i selskapet. Ikke alle er like begeistret for de små og/eller hvet hvordan de skal oppføre seg med dem, noe som er helt greit. Men når det kommer til familie generelt, forvente jeg at de stiller opp for oss. På samme måte som vi stiller opp for dem. Anonymkode: 4bb17...bea
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal noen dytte på deg 1-4 barn? Utifra det du skriver får jeg inntrykk av at du selv ikke har noen intensjoner å få barn, og slipper dermed barnebarn også. Når det er sagt, så syns jeg det er trist med besteforeldre som ikke stiller opp. At ikke alle har like mye interesse og overskudd er helt ok, og bestefaren ts forteller om må bare få være som han er. Han kommer vertfall i selskapet. Ikke alle er like begeistret for de små og/eller hvet hvordan de skal oppføre seg med dem, noe som er helt greit. Men når det kommer til familie generelt, forvente jeg at de stiller opp for oss. På samme måte som vi stiller opp for dem. Anonymkode: 4bb17...bea Jeg har barn selv som nærmer seg voksen alder. Jeg har gjort mitt ang barn opp gjennom årene og har overhodet ikke tenkt å bli belemret med at jeg MÅ stille opp som bestefar og være god og snill og tilgjengelig og alt det der. Dette må jeg som person få bestemme selv og liker ikke det du antyder om "å forvente" at man stiller opp. Anonymkode: aedc4...e92
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 Det høres nesten ut som man er forpliktet til å være helt fortapt i barnebarna. Mannen er ferdig med småbarn og det kan jeg godt forstå. Anonymkode: d6574...72a 1
Hactar Skrevet 1. juni 2016 #17 Skrevet 1. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres nesten ut som man er forpliktet til å være helt fortapt i barnebarna. Mannen er ferdig med småbarn og det kan jeg godt forstå. Anonymkode: d6574...72a Går an å si hei, da. Behandle dem som om de eksisterer, i det minste. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #18 Skrevet 1. juni 2016 Jeg vil tro det ikke er kjempeuvanlig. Hvordan er bestefaren i forhold til andre barn, da? Noen liker rett og slett ikke barn, eller er ukomfortable med dem. I eldre generasjoner var det kvinnens jobb å ta vare på barna. Det var kvinnen som var hjemme med dem, hun som skulle mate, skifte på, og ta det meste av ansvar for, mens mannen gjerne kunne sitte og lese avisen i fred og mak. Kanskje denne bestefaren er vant til at det er slik. Han har aldri trengt å vise interesse for egne barn, og liker gjerne ikke småbarn engang. Jeg er forøvrig en helt uinteressert tante.. Jeg har aldri likt barn, og er forferdelig ukomfortabel i nærheten av barn. Jeg pliktholdt nevøene mine da de var babyer, og når de nå kommer løpende bort til meg med bøker og slikt må jeg pliktleke med dem. Men jeg sliter med å ta kontakt på eget initiativ. Jeg synes det er ekkelt hvordan de peller seg i nesen og grafser nedi buksen, og så tar på ting og ikke minst MEG uten å ha vasket seg. Blærk! Små unger har også skingrende stemmer i mine ører, så jeg vegrer meg for å ha dem for nært meg. Jeg liker rett og slett ikke barn.. Anonymkode: 290d5...61e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå