Gå til innhold

Hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har KG blitt det nye Finn.no?

Anonymkode: 51485...031

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst fordi huset er kledd med miljøfarlige plater som vil koste masse for å fjerne.  Både hus og tomt er jo bitte lite, og veldig nær naboen.  Andenes og Andøya har nydelig natur, men her har man ikke engang utsikt til alt det vakre.  Ville aldri brukt 500.000 kr på dette huset :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bolig eiendommen er vernet, hvilket betyr at du må søke om alt som skal gjøres på fasaden og utvendig. Får du det godkjent, skal det i utgangspunktet bygges på samme måte som original bebyggelsen. Det er dog forskjellig regelverk på vernet og fredet. Dette ville jeg sjekket opp med kommunen før evt. kjøp. Ser det er bygget en ny balkong, så kan være kommunen har enkle betingelser for endringer på boligtomt. 

Ellers er det en gammel bolig som må påregnes en del oppusning utvendig, som nevnt tidligere, her er det miljøfarlige plater som må skiftes (asbest tak). Fuktigheten ville jeg også sjekket, samt grunnmur og drenering rundt huset.

Grunnen til lav prisantydning i et vel-etablert bolig området, vil jeg primært tro at det er fordi eiendommen er vernet. Det er vanskelig å få solgt boliger med kulturminne arv på eiendommen. 

Anonymkode: 4c81f...33c

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å selge et hus til under 1/2-millionen?

Hva tror dere? Hva er grunnen?

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=76774349

Anonymkode: b174d...566

Det spørsmålet hadde du funnet svar på ved å lese at huset er vernet/fredet. 

Anonymkode: ea085...c8b

Skrevet

Det er jo bare en tomt til 450 000 (+ 5000 i bot for uaktsomhet når du brenner ned huset). Ganske stivt priset for en så liten tomt. Dessuten er det kanskje mistenkelig om huset brenner ned mens du lager smultringer dagen etter overtagelse før alle møblene er flyttet inn (flytt inn alt du ikke liker da, men regn med litt avkorting i forsikringen pga uaktsomhet). 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørsmålet hadde du funnet svar på ved å lese at huset er vernet/fredet. 

Anonymkode: ea085...c8b

Å hadde du lest annonsen, så hadde du funnet ut at det ikke er huset som er vernet, men eiendommen. Merk vernet, ikke fredet. Det er ganske stor forskjell på begge delene, men det visste du vell :sprettoy:

Anonymkode: 4c81f...33c

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 5/31/2016 at 21.55, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å selge et hus til under 1/2-millionen?

Hva tror dere? Hva er grunnen?

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=76774349

Anonymkode: b174d...566

Vel, huset er fra 1889, det er veldig lite, alt må pusses opp, og det ligger langt opp i nord.

Anonymkode: eeda5...82c

AnonymBruker
Skrevet

Og i tillegg til alt annet som er sagt: "Ca 10-15 min. gangtid til idrettsanlegg, kommuneadm. og flyplassen." Om det er ett transporttilbud jeg ikke ønsker gangavstand til er det en flyplass. 

Anonymkode: d85cd...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...