Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også slitt med tørre lepper om vinteren og fikk engang et tips om at det kan være et tegn på at man ikke drikker nok. Det stemmer nok ikke for alle, men det har fungert for meg. Jeg har en vannflaske stående på pulten, og prøver å få i meg ca. halvannen liter i løpet av arbeidsdagen. Hvis jeg ikke drikker nok i løpet av dagen er leppene mine noe av det første som tørker ut. Det kan også være inneklima på jobben som er drepen for leppene dine. Det kan muligens hjelpe å lufte litt, hvis det går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ca en liter vann på jobb pr dag, så jeg tror ikke det er det.

Har kanskje heller tro på at det er noe med inneklimaet på jobb. I dag hørte jeg en annen klage over akkurat det samme.

• 3 uker senere...
Skrevet
Jeg bruker en Lypsyl med Aloe Vera og er veldig fornøyd med den.

Akkuratt denne er vel noe av det værste jeg har prøvd noen gang.....

Skrevet

Enig med heidi76.

Jeg bruker den lille blå leppeomaden Blistex.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er fortsatt fornøyd med Weleda Everon, men bruker også Carmex (i boks med gult lokk), til tross for at sistnevnte inneholder mineraloljer. Labello og Lypsyl er de verste jeg har prøvd.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg vichys leppe"krem", og er veldig fornøyd så langt :)

Skrevet

Sørg for at det er vitamin E i leppepomaden, uten vitamin E har den ingen virkning, bare legger seg som et lag utenpå og du smører og smører flere ganger om dagen uten at leppene blir bedre av den grunn. Jeg ser folk som drar fram lypsyl hver halvtime og helt tydelig ikke skjønner at den ikke gjør noe som helst for leppene. Selv bruker jeg en med kakaosmør og vitamin E (kjøpte den i utlandet men Body Shop har noe lignende). Smører meg med den hver kveld før jeg legger meg og har alltid myke og fine lepper, trenger ikke bruke noe som helst resten av dagen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Arkana: Jeg har den fra Body Shop med kakaosmør, men det står ikke noe sted på den at den inneholder vitamin e. Vet du om den gjør det?

Faktisk står det ikke noe om hva den inneholder.. kan ikke tenke meg at det er bare kakaosmør i den? :-?

Skrevet
Jeg har nettopp kjøpt meg vichys leppe"krem", og er veldig fornøyd så langt :)

Tenker jeg tar meg en tur på apoteket i morgen ja. Leppene mine har ALDRI vært så tørre som de er nå.....sukk.....smører de med mentolatum om kvelden som vanligvis gjør underverker for leppene mine men de er like tørre og såre. Det er vel årstiden som gjør det, kaldt vær og tørr luft.

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke om den fra Body Shop inneholder vitamin E. Min er fra Palmer's i en boks, ikke en stift, og det står tydelig vitamin E utenpå.

Gjest Anonymous
Skrevet

På apoteket selger de Locobase produkter. Fetkremen (gul pakning) og Locobase REPAIR (for ekstra-ekstra tørr hud) er det eneste som fungerer for meg. Vil anbefale deg å kjøpe en liten tupe med den gule Locobasen først, den har vært veldig effektiv på meg, og fungerer alle andre områder der du har tørr hud også.

Skulle ikke denne være nok, kan du ty til Locobase Repair. Den er litt dyrere og fetere, og kanskje ikke like praktisk til daglig bruk, men suverent å smøre inn leppene med denne på kvelden.

Har du virkelig tørre lepper som flasser så hjelper det ikke med lypsyl, uansett hvor mange ganger daglig du påfører det, det har jeg erfart alt for lenge...

Skrevet
8-hour cream fra E Arden

Kjøpte meg denne og må si at jeg er veldig fornøyd. Farvell til tørre lepper :)

Skrevet
Rosebud :)

Kjøpte Rosebud for noen måneder siden og ja - leppene ser veldig fine ut. Men selv fikk jeg tørre lepper 15 min etter at jeg hadde tatt på Rosebud. Totalt ubrukelig som leppepomade for meg ihvertfall. Den brukes bare til å få kontroll over øyebrynene fra da av.

Leppene blir mer tørre om vinteren - tror det er umulig å finne noe som gjør dem myke over lang tid nå. Sevl synes jeg EA 8 hour Cream lukter pyton og smaker værre. Jeg sverger til Savex og Blistex - OK, de inneholder mineralolje og jeg er enig i at det kanskje ikke er bra, men de fungerer. Jeg har også en uten mineralolje - L'aura - men jeg synes ikke den fungerer noe bedre.

Skrevet

en ting hjelper og det er locobase eller andre fete hudkremer du får kjøpt på apoteket. hadde selv samme problem med tørre og flassende lepper, brukte mentolatum konstant, og også arden 8 hour (som jeg tror forårsaket hele flassingen, den er overhodet ikke god!!) men todager med locobase og leppene er vips!! myke og fine!! garantert!

Skrevet

Purelan, som du kan kjøpe på apoteket. Det er egentlig en krem for såre brystvorter(!), men er meget godt egnet til tørr/sår hud/lepper også.

Skrevet

Noe som er nesten like viktig som å smøre, er å fjerne den døde huden på leppene. Legg en varm, våt klut (eller papirhåndkle, for den saks skyld) mellom leppene og hold den der i noen minutter, slik at leppene mykes opp. Gni forsiktig slik at den døde huden løsner. Det går også an å bruke en myk tannbørste. (Men ikke gnikk så det blør, da... Hvis det gjør vondt, så lar man selvsagt være.)

Jeg bruker leppepomaden fra Vichy på dagtid, og smører med Eight Hour Cream om kvelden før jeg legger meg.

Skrevet
Jeg er fortsatt fornøyd med Weleda Everon

Hvor får man tak i den?

Skrevet

Den fås kjøpt i helsekosten. Eneste leppepomade som ikke tørker ut eller lager sånn ekkel hvit hinne på min lepper :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker Carmex, det er den eneste lebepomaden jeg tåler. De andre får jeg faktisk utslett av.

Den er kjempegod!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...