AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Så nå skal jeg altså ta et større steg inn i de voksnes verden, og flytte hjemmefra for første gang (18). Idag fikk jeg tak i leilighet, og lurer på hva jeg som førstegangsflytter trenger. Jeg har det meste av møbler i boks, men lurer på hvilke mindre ting og artikler jeg kommer til å få stor nytte av og gjerne noen smarte tips om dere har noen på lur Jeg har allerede det meste til kjøkkenet: - servise, bestikk, kopper, glass, kasseroller, mikro, bakeutstyr, stavmikser, miksmaster, blender, vannkoker og det som trengs av småting som sleiver, boller, øse, visp o.l. Jeg har noen kluter og håndkler, men må kjøpes inn mer av, og jeg har også tenkt til å investere i en fryser. Så bare fyr løs i kommentarfeltet om dere har noen smarte tips, alt rasjonelt taes imot Anonymkode: e1bb6...675
Ariam Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Dyne/pute og sengesett/laken pluss seng hvis du ikke har Kjøleskap Komfyr Støvsuger Vaskemaskin (Mulig noe hvitevarer er med i leiligheten? ) Kommode/oppbevarings muligheter Sko hylle/skap Knagger Lamper Spisebord/stoler Snøskuffe/ spade (plutselig er det vinter...) Vaskebøtte og langkost Dette var det jeg kom på i farta. Så spennende, har selv en sønn på 18 som nok ikke flytter ut med det første da han ennå går på vgs. Lykke til 😀
Fiolaa Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 7 minutter siden, Ariam skrev: Dyne/pute og sengesett/laken pluss seng hvis du ikke har Kjøleskap Komfyr Støvsuger Vaskemaskin (Mulig noe hvitevarer er med i leiligheten? ) Kommode/oppbevarings muligheter Sko hylle/skap Knagger Lamper Spisebord/stoler Snøskuffe/ spade (plutselig er det vinter...) Vaskebøtte og langkost Dette var det jeg kom på i farta. Så spennende, har selv en sønn på 18 som nok ikke flytter ut med det første da han ennå går på vgs. Lykke til 😀 Går selv på vgs, men skal gå sisteåret et stykke hjemmefra. Glemte å si at jeg har det meste av hvitevarer og møbler. Snøskuffe hadde jeg ikke tenkt på, så takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Øljekk og vinopptrekker. Noe å raspe ost med. Dopapir. Resten kommer etter hvert når du erfarer at dette skulle du ha hatt. Anonymkode: 6ef8f...39d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Plaster, førstehjelpsutstyr, røykvarsler, pulverapparat, sikringer(?), febertermometer, febernedsettende tabletter, Anonymkode: 19d89...4c5
dillyduzit Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Ok.. ser at folk kan ta av litt her nå. En kjele på 1l og 3l (ikea) En liten kokkekniv Stekepanne (Stål, sett inn med litt olje etter bruk) Evnt. Grytesett med panne, 498,- Kjøkkenredskaper Sil (Gjerne sånn man sikter mel i type, kan også brukes som dørslag) Bordvifte (gull om sommeren, har den samme selv, fungerer utmerket) Skjærebrett Bestikk Servise (Syntes det er kult i svart, finnes i andre farger + hvit også ) Glass (6pk) Kjøkkenhåndklær Håndkle (-r, alltid greit å ha noen liggende. Derav sagt, en kurv som kan stå på badet med disse i) Kurv (Må ikke, men blir ryddigere) Ellers får du vel med noe sengesett fra mor og far, så kjøper du deg bare når det eventuelt er på salg, eller får med litt så du får byttet på. Jeg liker også å ha sugekopp-oppheng i dusjen til såpe, shampoo + balsam etc, små kurver til diverse smånips på badet, kanskje en vase, blir jo alltid litt friskere med blomster. Sånn ellers, så vil du nok se an hva du trenger etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Takk for svar Her var det mye smarte tips som jeg tar med meg videre! Flere som har noen på hjertet? Anonymkode: e1bb6...675 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Det er kanskje ikke noe særlig poeng i å skaffe seg absolutt alt som kommer frem i denne tråden, og så frakte alt dette til plassen du skal bosette deg? Risikerer å måtte bruke mer penger på transport / flytting av alt krimskrams og dilldall... Det aller meste er kanskje mulig å tak i, der du skal bo? I tillegg er det selvfølgelig ikke nødvendig å skaffe seg absolutt alt mellom Himmel og jord heller, men du skjønner vel etter hvert hva du selv har behov for / ikke behov for... Anonymkode: abf54...160 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, NydeligMann skrev: Verktøykasse. Med innhold av det mest nødvendige Anonymkode: 19d89...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje ikke noe særlig poeng i å skaffe seg absolutt alt som kommer frem i denne tråden, og så frakte alt dette til plassen du skal bosette deg? Risikerer å måtte bruke mer penger på transport / flytting av alt krimskrams og dilldall... Det aller meste er kanskje mulig å tak i, der du skal bo? I tillegg er det selvfølgelig ikke nødvendig å skaffe seg absolutt alt mellom Himmel og jord heller, men du skjønner vel etter hvert hva du selv har behov for / ikke behov for... Anonymkode: abf54...160 Tenker vel at IKEA er stedet å kjøpe mye for en god pris, og når det da er 50 mil til nærmeste IKEA fra der jeg skal bosette meg, så er det litt viktig å få kjøpt inn det nødvendigste, og jeg er jo realistisk og vet at jeg kommer til å trenge en stekepanne og asjetter liksom. Men det jeg er ute etter i denne tråden er simpelthen å få tips om ting som kanskje ikke er like åpenbare og som er smarte å vite FØR jeg står i beita for det. Sånn som førstehjelpsutstyr var vel ikke det første som falt inn i hodet på meg når jeg tenkte flytting. Anonymkode: e1bb6...675
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Et par skrutrekkere, en tommestokk og en skiftnøkkel Anonymkode: e3da0...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå