Gå til innhold

Risboller

Arwen

Anbefalte innlegg

Da skjønner jeg. Men hvorfor i alle dager tåler du meierismør da? Er ikke det laget av akkurat det samme?

Kanskje du kan bruke det nye "fløteproduktet" til Maizena. Det inneholder noe melk, men det er mye mindre enn i vanlige meieriprodukter.

Er det noen som har sett en oppskrift på risboller som inneholder Nugatti og Sjokade?

Jeg så en gang noen som hadde dette i en bolle da de skulle lage risboller, men jeg var bare 4 år og fikk ikke med meg resten...

Det er de beste risbollene jeg har smakt , og vi fikk dem hver gang noen i barnehagen hadde bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan blir disse i forhold til de med delfiafett? Hva er forskjellen?

Det blir en helt annen smak. Delfiafett er etter min mening ekkelt, og hører ikke hjemme noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.... Jeg synes Delfiafett er greit i risboller jeg (skjønner jeg er i totalt mindretall) men det kommer litt an på hva som ellers skal brukes i oppskriften. Nå har jeg satt hele huset på hodet for å finne min oppskrift, men jeg må visst få snudd det på plass igjen før jeg finner den... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.... Jeg synes Delfiafett er greit i risboller jeg (skjønner jeg er i totalt mindretall) men det kommer litt an på hva som ellers skal brukes i oppskriften. Nå har jeg satt hele huset på hodet for å finne min oppskrift' date=' men jeg må visst få snudd det på plass igjen før jeg finner den... :roll:[/quote']

Jeg liker også delfiafett, det var derfor jeg lurte på hva som blir annerledes :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg. Men hvorfor i alle dager tåler du meierismør da? Er ikke det laget av akkurat det samme?

Meierismør er ikke noe jeg bruker mer enn kanskje bittelitt på et varmt rundstykke i ny og ne. Er generelt ikke glad i smør, så jeg bruker det ikke på brød og sånn til vanlig... Hadde nok byttet det ut med margarin i oppskriften, det er det jeg bruker gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meierismør er ikke noe jeg bruker mer enn kanskje bittelitt på et varmt rundstykke i ny og ne. Er generelt ikke glad i smør, så jeg bruker det ikke på brød og sånn til vanlig... Hadde nok byttet det ut med margarin i oppskriften, det er det jeg bruker gjøre.

Skjønner.

Da var det ikke helt oppskriften for deg dette her. :ler:

Forskjellen på smør og delfiafett er vel smaken? Smør har jo mye smak, mens delfiafett ikke smaker noe særlig i det hele tatt.

Tror jammen jeg skal lage slike med smør til jul, de hørtes fantastisk gode ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke margarin (soft) til denne oppskriften, det er like godt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har oppskrift med delfiafett?? Jeg syns de er gode jeg... :roll:

Tenkte jeg skulle lage begge sortene i helga, både med delfiafett og Arkana sin oppskrift....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ikke helt oppskriften for deg dette her. :ler:

Regner med at jeg bytter ut smør med margarin og fløte med h-melk. Burde funke, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har oppskrift med delfiafett?? Jeg syns de er gode jeg... :roll:

Tenkte jeg skulle lage begge sortene i helga, både med delfiafett og Arkana sin oppskrift....

Jeg har begge deler jeg. :-)

Risboller

2 plater sjokolade

4 ss sterk kaffe

250 g delfiafett

2 egg

2-3 ss sukker

ca 12 dl puffet ris

Smelt sjokolade i kaffe ved svak varme. Smelt delfiafettet og avkjøl det til ca 37 grader. Visp eggedosis av egg og sukker. Bland delfiafettet med sjokoladen og hell det i en tynn stråle i eggedosisen under kraftig visping. Bland i puffet ris. Sett blandingen i topper med skje på bakepapirkledt plate. La stå kaldt for å stivne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare bruker den oppskriften som står på delfiafettpakken (den til delfiakake), så kan du bare blande puffet ris i den.

Enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...