Arwen Skrevet 1. november 2004 #1 Skrevet 1. november 2004 Er ikke vant med å lage dette fra jeg er liten, så driver fortsatt å prøver ut oppskrifter på risboller. Har fortsatt ikke funnet en jeg er fortrolig med. Hva er din favorittoppskrift? (Jeg må ha lys sjokolade)
Arkana Skrevet 1. november 2004 #2 Skrevet 1. november 2004 Denne er min favoritt (de med delfiafett er ikke gode, heller kvalmende). Risboller 3 ss fløte 1 plate sjokolade 50 g meierismør 2 ts vaniljesukker 5 dl puffet ris Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap.
Arkana Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 *nam* denne skal jeg prøve i år Da har du mer tålmodighet enn meg! Jeg ble så fristet av å legge ut oppskriften, og tenkte det er veldig lenge siden sist, så jeg har akkurat nå laget risboller som står og stivner i kjøleskapet.
Arwen Skrevet 2. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2004 Da har du mer tålmodighet enn meg! Jeg ble så fristet av å legge ut oppskriften, og tenkte det er veldig lenge siden sist, så jeg har akkurat nå laget risboller som står og stivner i kjøleskapet.
Arwen Skrevet 2. november 2004 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2004 Ja, jeg sliter skikelig om dagen jeg også. var på smart club i går og fikk skikkelig lyst å begynne å bake å styre allerede :-? Kjøpte pinnekjøtt vi skal ha til helga da, men pinnekjøtt er ikke jul for meg.
Gjest Tex Skrevet 2. november 2004 #8 Skrevet 2. november 2004 Hvor lenge skal en anta at risboller er holdbare...? Og da tenker jeg på holdbarhetsdato, ikke hvor lenge en greier å holde seg unna boksen......
Arkana Skrevet 2. november 2004 #9 Skrevet 2. november 2004 Hvor lenge skal en anta at risboller er holdbare...? Og da tenker jeg på holdbarhetsdato' date=' ikke hvor lenge en greier å holde seg unna boksen...... [/quote'] Tja, ikke godt å si (særlig siden de aldri rekker å bli mer enn en uke gamle her ). Men med tanke på at det er fløte i dem ville jeg vel ikke hatt dem lagret mer enn en mnds tid.
Gjest Tex Skrevet 3. november 2004 #10 Skrevet 3. november 2004 Hvor mange får du ut av oppskriften din da...? *kjøpe puffet ris idag*
Arkana Skrevet 3. november 2004 #11 Skrevet 3. november 2004 Hvor mange får du ut av oppskriften din da...? *kjøpe puffet ris idag* Jeg laget dem i går, og det ble...*tenke tenke*...ca 20 fylte muffinsformer (sånne små av papir).
Bokalven Skrevet 3. november 2004 #12 Skrevet 3. november 2004 Tex: Ikke så veldig lenge. I fjor tror jeg at noen av mine mugnet etter et par-tre uker.
Jinx Skrevet 3. november 2004 #13 Skrevet 3. november 2004 Denne er min favoritt (de med delfiafett er ikke gode' date= heller kvalmende). Risboller 3 ss fløte 1 plate sjokolade 50 g meierismør 2 ts vaniljesukker 5 dl puffet ris Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap. Første oppskrift jeg har sett uten det fæle delfiafettet.. Denne skal jeg prøve
Bokalven Skrevet 3. november 2004 #14 Skrevet 3. november 2004 Tror jeg skal prøve oppskriften din i år, Arkana. Vet du om man kan bytte ut fløten med H-melk? Tåler ikke fløte noe serlig.
Arkana Skrevet 3. november 2004 #15 Skrevet 3. november 2004 Tror jeg skal prøve oppskriften din i år' date=' Arkana. Vet du om man kan bytte ut fløten med H-melk? Tåler ikke fløte noe serlig.[/quote'] Det har jeg ikke prøvd, men du kan jo bare teste ut og se. Det er jo bare snakk om noen skjeer, så jeg tror ærlig talt ikke det er så farlig.
Bokalven Skrevet 3. november 2004 #16 Skrevet 3. november 2004 Nei... Kan teste ut, ja. For det er så dumt å kjøpe en hel kartong fløte bare for noen skjeer for så å kaste resten.
Elle Melle Skrevet 3. november 2004 #17 Skrevet 3. november 2004 Du kan jo fryse den i et isterningsbrett. Da har du små fløteskvetter til saus o.l. på lur.
Bokalven Skrevet 3. november 2004 #18 Skrevet 3. november 2004 Bruker ikke fløte i saus... Tåler egentlig ikke fløte, nemlig. Skal helst unngå melk også, men tåler melk bedre enn fløte.
Arwen Skrevet 3. november 2004 Forfatter #19 Skrevet 3. november 2004 Hvordan blir disse i forhold til de med delfiafett? Hva er forskjellen?
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2004 #20 Skrevet 3. november 2004 Tips: Det er kjempegodt å bytte ut puffet ris med cornflakes. Blir nesten som crispo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå