AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Om ikke så lenge så skal vi reise til syden som familie for første gang. Vi skal ha med vesla som da er ca halvannet år gammel. Det blir første gang med barn. Hva må jeg huske på? Tenke på? Fordeler og ulemper ? En ting jeg tenker mye på er disse rutinene. Ser jo at legge rutiner og slikt vil bli ødelagt. Man går jo gjerne ut å apiser i 18 tiden der - mens her hjemme forbereder vi natta rundt den samme tiden. Hun vil vel kanskje sove mer i vogn der enn her. Noen råd og tips her ? Jeg ammer før hun sover for natten / men vil gjerne slutte. Kanskje jeg klarer det der nede ? Ev amme før vi går ut å spiser også sovner hun ute i vognen ? Og mor kan ta et glass vin til maten andre tips og råd ? Anonymkode: 5476b...69d
Sissan1 Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Anbefaler å fylle restplass i bagasjen med bleier, de er ofte dyre i syden. Ellers handler det vel mest om å slappe av og la rutinene gå litt i ferien. Sovner hun greit i vogna er det jo ikke noe problem, min erfaring er at ungene er lengre våkne på ferie, men husker ikke hvordan det var da de var så små. Ville ikke drukket vin før legging med det som mål å slutte å amme. Da er det bedre å ta kampen edru. For kamp blir det gjerne når rutiner endres, og en ammerutine ved innsovning er en mye større greie enn morsmelka - det handler om nærhet, trygghet, kos og varme. Jeg ville ikke fjernet en slik trygghet samtidig som barnet var et fremmed sted med helt uvante rutiner, dersom ikke barnet selv styrer det i den retningen. 1
strawberryjaw Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Her er nok barn ganske forskjellige, men mitt barn var veldig grei å ha med til syden i fjor sommer. Var ca 1 år da Fikk mat (ammet + grøt) på hotellrommet før vi gikk ut for å spise. Sovnet i vogna, og sov helt til vi dro til hotellet for å legge oss. Alt fra 22 til 01 på natta. Bare flyttet barnet fra vogn til seng, så var ikke noe problem Tok med grøt, smoothier og pålegg fra Norge.
skruf Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Da vår var lita så brukte jeg å gi henne mat og ammet før vi dro ut (bruker alltid å ha leilighet når vi er ute å reiser, så har tilgang til kokeplater og microovn), hun sovnet i vognen (viktig å ta med vogn med full liggestilling) og sov godt mens vi satt på restaurant. Tok meg alltid et glass vin til maten, for det ble lenge til neste amming. Dessuten så er konsentrasjonen av alkohol i melken mye mindre enn hva du har i blodet (har du 0.5 i promille selv så har morsmelk 0.05). Og så høy promille får du ikke av et glass vin som du nyter over lengre tid, bøtter jo ikke nedpå akkurat når man reiser med barn. Etter å ha spist så dro vi tilbake, og hun sov så godt så det var bare å ta på henne ny bleie og putte henne til sengs. Hun var nok helt gåen av sola, varmen og mye bading, for hun sov som en stein Vi hadde med grøtpulver og middagsglass hjemmefra for å være sikker på at det var mat hun ville spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå